logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Intellect przeprowadza całościowy rebranding i wzmacnia zespół

  PR 11.09.2019, przeczytano 349 razy
ilustracjastrzałka

Agencja Intellect przeprowadza proces gruntownego rebrandingu, który obejmuje m.in. nową identyfikację wizualną, logotyp i firmowe hasło, przebudowę struktur firmy oraz rozbudowę działów IT, SEO, marketingu i kreacji, nową stronę internetową, ale też wdrożenie “zwinnej” filozofii działania, czyli przejście od modelu kaskadowego projektów do struktury agile. Dodatkowo, w ramach rozwoju kompetencji kreatywnych agencji, do zespołu Intellect dołącza Łukasz Gad, obejmując stanowisko Senior Graphic & Motion Designer. Nowa strategia biznesowa zakłada także równoległą działalność firmy w obszarze budowania technologicznych start-upów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/intellect-przeprowadza-calosciowy-rebranding-i-wzmacnia-zespol,383920,artykul.html

– Kiedy mowa o rebrandingu, często hasło to kojarzy się ze zmianami identyfikacji wizualnej danej marki. Jednak trzeba pamiętać, że prawdziwy rebranding to nie tylko zmiana symbolu, ale bardziej - symbol zmiany. I tak jest właśnie w przypadku naszej agencji. Proces rebrandingu jest u nas równoznaczny z transformacją w kierunku filozofii agile i zdefiniowaniem nowej tożsamości firmy. Już nie software house i już nie agencji interaktywnej, ale agencji full service, będącej w stanie całościowo obsłużyć swoich klientów – mówi Jacek Szczepan, Marketing & PR Manager Intellect.

Agencja Intellect powstała w 2005 r. w Limanowej, obecnie posiada także oddziały w Krakowie i Warszawie, zatrudniając w sumie ok. 50 osób. W gronie jej klientów znalazły się do tej pory m.in. marki takie jak: Lubella, Iwoniczanka, Mlekołaki, Bank Spółdzielczy, Newag Group, Oknoplast, Tele-Fonika Kable SA, PGNIG Termika, Toyota, Wiśniowski, Ustronianka, Segafredo, Hilton, Budimex, Metrostav, Strabag, Gerlach, Black, Frugo, 4Move.

Początkowo agencja działała jako software house, by z biegiem czasu przekształcić się w agencję interaktywną z rozbudowanymi kompetencjami IT, a obecnie w agencję 360 stopni, opartą na dwóch głównych filarach: „Tech Brain” i „Creative Brain” (co znajduje także odzwierciedlenie w strukturze i zawartości nowej strony internetowej agencji: www.intellect.pl).

- Zmieniamy logo, stronę www i całą identyfikację wizualną, ale można powiedzieć, że jest to tylko wierzchołek góry lodowej, widoma oznaka znacznie głębszych i wielowymiarowych zmian w agencji. Przełomowy dla tych zmian był moment, w którym zaczęliśmy działać zgodnie z filozofią agile i zdecydowaliśmy się na pełną transformację w tzw. organizację zwinną. Jeśli chodzi o plany na przyszłość, to chcemy rozwijać się już jako agencja full-service, ale zawsze łącząc kompetencje będące dwoma filarami naszej agencji, czyli Tech Brain i Creative Brain, aby dostarczać klientom kompleksowe rozwiązania. Stąd też nasze nowe firmowe hasło: „Rozumiemy bardziej”. Równolegle chcemy się też skoncentrować na tworzeniu i rozwoju kolejnych start-upów i przekształcać je z czasem z w samodzielne organizmy, tak jak to  zrobiliśmy w przypadku stworzonych przez nas systemów Sparkee (rozwiązanie pomagające kierowcom w znalezieniu miejsc parkingowych) i Navifleet (rozwiązanie służące do monitoringu pojazdów) – wyjaśnia Wojciech Smoleń, właściciel agencji Intellect.

W rebranding i związane z nim zmiany w organizacji agencji wpisuje się najnowsze wzmocnienie personalne Intellect. Do agencji dołącza właśnie Łukasz Gad, obejmując „hybrydowe” stanowisko Senior Graphic / Motion Designer i wzmacniając tym samym dział kreatywny agencji. Łącząc kompetencje obu funkcji, Łukasz Gad odpowiedzialny będzie za tworzenie kreatywnych i innowacyjnych koncepcji graficznych, zaawansowanych animacji i wizualizacji, a także poziom wizualny finalnych projektów.

ilustracjastrzałka

Łukasz Gad doświadczenie zdobywał jako projektant graficzny, motion designer, a także przedsiębiorca. Przez ostatnie kilka lat związany był z agencją Veneo, w której zajmował stanowisko Art Directora. Projektował m.in. dla marek Ikea, Epson, Lubella, lody Koral, Bayer, Hurom, Royal Canin, Hipp, Top Secret, Troll, Esselte, Virtu, Paclan, Gorenje, Dominium czy Piwniczanka.

W ramach rebrandingu – oprócz głębokich zmian jeśli chodzi o filozofię biznesową agencji (agile), oraz rozbudowę działów IT, SEO, marketingu i kreacji - agencja Intellect opracowała też m.in. nową identyfikację wizualną, logo i hasło firmy, jak również nową stronę www.

ilustracjastrzałka

- W oparciu o nową strategię firmy powstała idea „Rozumiemy bardziej”, która na tyle dobrze wyrażała kierunek w jakim zmierzamy, że naturalnie została też naszym firmowym claimem, stanowiąc podwalinę całej nowej identyfikacji. Finalna wersja logo to efekt długotrwałych poszukiwań i prac, a znajdujący się w nowym logo znak większości niesie dokładnie taki komunikat jaki chcielibyśmy przekazywać. W połączeniu z charakterystycznym fontem powstało więc nasze nowe logo, a wraz z nim cała „księga” identyfikacji wizualnej agencji – mówi Dominik Piętoń, Dyrektor Kreacji agencji Intellect. - W trakcie prac nad nową identyfikacją wykrystalizowała się wizja dalszego rozwoju agencji w kontekście działań kreatywnych. „Tech brain”, jeden z dwóch filarów agencji, wywodzi się wprost z software-housowego DNA agencji, natomiast „Creative brain”, czyli zbiór kompetencji kreatywno-marketignowych, rozwijamy od pewnego czasu, a teraz postanowiliśmy ten rozwój przyspieszyć i stąd pomysł na to, by do naszego zespołu dołączył Łukasz Gad – dodaje Piętoń.

- Zmiana filozofii działania w kierunku agile dała nam możliwość nawiązywania relacji z klientami na zupełnie innym poziomie niż dotychczas. Twarzą w twarz z klientem spotyka się teraz cały zespół: programiści, marketingowcy, graficy itp.; wszystkie osoby, które pracują na sukces danego projektu. Porzuciliśmy też przyzwyczajenia z pracy kaskadowej, z odległymi punktami kontrolnymi, gdzie de facto kontakt z klientem na żywo to przede wszystkim podpisanie umowy, a następnie oddanie projektu. W tym momencie olbrzymią wartością dla naszych klientów będzie to, że po dwóch tygodniach od podpisania umowy będą mogli zobaczyć działający fragment swojego systemu i zweryfikować swoją wizję z rzeczywistością biznesową. Elastyczność zakresu projektu i sposób rozliczania „za iterację”, dają klientom znacznie większy komfort w planowaniu pracy i budżetu na rozwój swoich projektów – komentuje Marcin Szczurek, Dyrektor IT agencji.

Źródło: Intellect

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jesienna promocja marki Sanytol
Wystartowała nowa kampania wideo promująca uniwersalny środek czyszczący i dezynfekujący marki Sanytol. Media w kampanii zaplanował i zakupił dom mediowy Havas Media.
Aliganza – pierwsza w Polsce agencja konsultingowa dla marek z branży modowej oraz KERRIS Group – jedna z najszybciej rozwijających się grup technologicznych i marketingowych na polskim rynku, nawiązały strategiczne partnerstwo w zakresie obsługi klientów z branż fashion i beauty. Umowa została podpisana na czas nieokreślony.
Znamy już polskie ceny nowych urządzeń Microsoft Surface
Najnowsze urządzenia Microsoft można już zamawiać w przedsprzedaży
„Hulaj z głową. Bezpiecznie” z ING
Rusza akcja ING Banku Śląskiego „Hulaj z głową. Bezpiecznie”, która zachęca do mądrego korzystania z elektrycznych hulajnóg. Towarzyszy jej promocja 30 minut darmowej jazdy od ING na elektryczne hulajnogi i skutery.
Mbank prezentuje nowy pulpit w bankowości internetowej
Już 28 października część klientów po zalogowaniu się do konta zobaczy zupełnie nowy pulpit. Poza przejrzystym i prostym designem, daje on możliwość dopasowania widocznych na nim elementów do wymagań użytkownika. Nowy wygląd pulpitu bank wprowadza stopniowo. W pierwszej fazie zobaczy go ok. 20 proc. użytkowników.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764