logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Intencje zakupowe – przedmiot marketingowego pożądania

  PR 15.09.2016, przeczytano 848 razy
Tomasz Teodorczyk:

Rynek danych, pozwalających na generowanie ponadprzeciętnych zwrotów, dopiero się rozwija. Wśród wszystkich kategorii, w które są one zebrane, jedną z najbardziej pożądanych przez marketerów stają się intencje zakupowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/intencje-zakupowe-%E2%80%93-przedmiot-marketingowego-pozadania,29927,artykul.html

Z metodologicznego punktu widzenia, to właśnie one przybliżają działania RTB do cieszącej się dużą popularnością reklamy typu search.

Jakich danych oczekują marketerzy?

Jeszcze niedawno danych dostępnych na rynku było mało. Co więcej, były one mocno nieprecyzyjne, często bardzo ogólne. Obecnie, w wielu przypadkach, informacja np. o zainteresowaniu danej osoby motoryzacją, niewiele wnosi do działań marketingowych. Realną wartość dla marketerów mają natomiast bardziej precyzyjne dane z tego segmentu, pozwalające np. identyfikować użytkowników zainteresowanych konkretnym modelem auta z dokładnie wskazanego rocznika itp.
Przy niewielkiej ilości dostępnych danych na rosnącym rynku, takie dodatkowe zawężanie jeszcze niedawno powodowało problemy z uzyskaniem odpowiedniego zasięgu w grupie celowej, a tym samym z prowadzeniem działań reklamowych w istotnej skali. Dziś ta sytuacja ulega dynamicznym zmianom. Powstają coraz to nowe kategorie danych i więcej wydawców internetowych jest skłonnych monetyzować informacje dot. swoich użytkowników. Jednocześnie sam proces zbierania i obróbki tych informacji jest bardziej zaawansowany i precyzyjny.

Wśród wszystkich kategorii danych, jedną z  najbardziej pożądanych przez marketerów stają się intencje zakupowe gdyż, z metodologicznego punktu widzenia, są one najbliżej reklamy typu search.

Konkretny produkt, model, marka

Intencje zakupowe są budowane w taki sposób, że zbierają dane nt. zainteresowania użytkowników zakupem konkretnych produktów, modeli czy marek w bardzo krótkim oknie czasowym.

Chodzi o to, abyśmy jako marketerzy mieli pewność, że kupując np. profil osoby zainteresowanej najnowszą grą Wiedźmin 3: Dziki Gon i emitując takiej osobie dopasowaną reklamę, trafili do jednostki, która wykazała taką intencję zakupową w ciągu np. ostatnich 24 godzin i jeszcze nie zakupiła produktu. Dopiero tak doprecyzowane dane stają się bardzo efektywnym narzędziem w naszych rękach i pozwalają uzyskiwać wyniki zbliżone do reklamy typu search.

Intencje zakupowe w fazie rozwoju

Ogólne kategorie tematyczne danych behawioralnych o niewielkim zasięgu nie mają szans, aby budować istotną alternatywę dla działań w wyszukiwarkach. Rynek Big Data zmierza w kierunku dostępności coraz bardziej zróżnicowanych danych o intencjach zakupowych tu i teraz, które mogą być konsumowane przez reklamodawców momentalnie – jak tylko się pojawią. Oczywiście takie podejście rodzi pewne trudności związane choćby z długoterminowym planowaniem mediów. Z kolei, z perspektywy użytkowników, którym wyświetlane będą reklamy budzące ich faktyczne zainteresowanie, rozwój ten jawi się jako wyraźny krok naprzód i korzyść.

Co przyniesie przyszłość?

Można przypuszczać, że za kilka miesięcy, zarówno zakres dostępnych intencji zakupowych, jak i ich wolumen znacznie wzrośnie. Przyczyni się to do poprawy efektywności realizowanych przez reklamodawców działań reklamowych w display. Można zaryzykować stwierdzenie, że ci, którzy „sparzyli“ się na reklamie RTB w ostatnich latach, dziś powinni bardzo uważnie ten rynek obserwować. Jego rozwój, zarówno pod kątem jakości, jak i dostępności danych, jest szybszy i niewątpliwie jeszcze przyśpieszy w kolejnych latach. Te prognozy potwierdzają choćby badania Internet Standard z Raportu  Programmatic 2015. Warto więc bacznie obserwować rynek.

Źródło: Bidlab

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764