logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Interakcje między ludźmi on-line i off-line

  PR 04.04.2016, przeczytano 865 razy
ilustracjastrzałka

Wyniki badania przeprowadzonego w 22 krajach wskazują, że niemal jedna czwarta (23 proc.) respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, iż wirtualny kontakt z ludźmi lub miejscami, może być równie dobry, jak ich osobiste doświadczanie. Przeciwnego zdania jest zaledwie 15 proc. respondentów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interakcje-miedzy-ludzmi-on-line-i-off-line,28042,artykul.html

Codzienność daje coraz więcej możliwości interakcji wirtualnych – wideokonferencje w pracy, wideorozmowy przez smartfony, chat na Facebooku i WhatsApp, a nawet oglądanie miast i miejsc takich jak restauracje czy muzea za pomocą Google Street View czy 3D-Panorama. Takie interakcje mogą równać się z osobistą obecnością na miejscu. Takiego zdania są przede wszystkim respondenci w wieku 20-29 lat (28 proc. pozytywnych odpowiedzi w tej grupie wiekowej) i 30-39 lat (27 proc.). Wśród nastolatków z tym stwierdzeniem zgadza się 22 proc. respondentów. Wśród respondentów starszych odsetek zgadzających się z tym stwierdzeniem spada do 10-15 proc.

Najbardziej „wirtualne” Brazylia i Turcja
, najmniej – Niemcy i Szwecja
Listę społeczeństw najbardziej „wirtualnych” otwierają Brazylia i Turcja –
w każdym z krajów za równością doświadczeń w światach online i offline jest  jedna trzecia (34 proc.) respondentów. Kolejne miejsca w tym rankingu zajmują mieszkańcy Meksyku (28 proc.), Chin (27 proc.) i Rosji (24 proc).

Na drugim końcu skali plasują się Niemcy, gdzie niemal jedna trzecia (32 proc.) respondentów nie zgadza się z tym stwierdzeniem. Kolejne miejsca zajmują Szwecja (29 proc.), Czechy i Belgia (po 26 proc.) oraz Holandia
i Wielka Brytania (po 23 proc.).

Źródło: GfK Polonia

Dodatkowe informacje:

Informacje o badaniu
Sondaż przeprowadzony latem 2015 roku metodą CAWI. Próba: 27 tys. respondentów w wieku 15+, w 22 krajach: Argentynie, Australii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Czechach, Francji, Niemczech, Hongkongu, Włoszech, Japonii, Meksyku, Holandii, Polsce, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Turcji, Wielkiej Brytanii i USA.

Zadawane pytanie brzmiało: „Proszę wskazać, w jakim stopniu osobiście zgadzają się Państwo z następującym stwierdzeniem: „Wirtualne interakcje z ludźmi i miejscami mogą dorównywać osobistej obecności”. Odpowiedzi na skali 7-punktowej.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Piątkowe koncerty nadawane z Hard Rock Cafe w Warszawie w ramach 2. edycji Festiwalu Klasyki Rocka oraz kolejna odsłona Wielkiego Testu z Klasyki Rocka to kluczowe elementy wakacyjnej ramówki Rock Radia w 2022 r. Już teraz słuchacze mogą sprawdzić propozycje stacji na lato i rozpocząć prawdziwie rockowy czas.
Salestube rozpoczął współpracę z LPP na kilkunastu rynkach
SalesTube (Group One) rozpoczął współpracę z LPP - największym producentem odzieży w Europie Środkowo-Wschodniej. Agencja MarTech & e-commerce dostarcza i wdraża technologię Google Marketing Platform, przeprowadza szkolenia oraz zajmuje się realizacją działań z zakresu programmatic dla marek Reserved i Sinsay na kilkunastu rynkach w Europie.
Z  początkiem  lipca,  w  związku  z  zawieszeniem  wydawania  magazynów  „Dobre  Wnętrze”   i  „M  jak  Mieszkanie”,  nastąpią  zmiany  personalne  w  pionie  „Wnętrza”  Grupy  ZPR  Media,  które ...
Urlop nad morzem, miejscy bohaterowie i wspomnienia beztroskich czasów - to przewodnie tematy wakacyjnej ramówki Radia Pogoda. Przez całe lato 2022 słuchacze stacji będą mogli wziąć udział nie tylko w konkursach, ale też w potańcówkach, a na antenie usłyszą dodatkowo rozmowy z wyjątkowymi gośćmi i fragmenty ciekawych audiobooków.
Arte.tv w wersji ukraińskiej
Bezpłatna platforma streamingowa ARTE.tv udostępnia najlepsze europejskie reportaże i koncerty nie tylko w wersji polskiej, ale także ukraińskiej. W specjalnej zakładce Ukraińcy, którzy mieszkają w Polsce, znajdą wyselekcjonowane programy z oferty ARTE.tv w języku ukraińskim i/lub z ukraińskimi napisami oraz opisy filmów po ukraińsku.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764