W lipcu w 10 warszawskich sklepach RTV Euro AGD odbyła się niestandardowa akcja promującą portfolio produktów marki Motorola, w tym nową linię smartfonów z rodziny G6. Ponad tysiąc spersonalizowanych pozdrowień pojawiło się na ekranach reklamowych w sklepach sieci oraz smartfonach Motorola, specjalnie zintegrowanych na potrzeby akcji. Koncept kreatywny bazował na głównym haśle Motorola „hellomoto”.
Klienci, którzy odwiedzili w piątek i sobotę warszawskie salony RTV Euro AGD, zostali zaproszeni do wspólnej zabawy z marką Motorola. Zadaniem gracza było znalezienie na terenie sklepu smatfona Motorola oraz wykonania polecenia wyświetlonego na ekranie. Uczestnicy wpisywali imię, które natychmiast pojawiało się w spersonalizowanym komunikacie, na wszystkich ekranach w sklepie – nawet 100 na raz. Motorola pozdrawiała z ekranów Anię, Kasię, Jana i Krzysztofa, ale też uczestników o nietypowych imionach jak Budziwoj, Bestiariusz czy bohaterów ze świata fantasy, jak Geralt czy Yennefer. Poszukiwanie nietypowych imion dodatkowo angażowało uczestników w zabawę. Przy okazji klienci mieli okazję na zapoznanie się z funkcjami promowanych smartfonów, które prezentował przedstawiciel marki obecny w sklepie. Klienci za udział w zabawie nagradzani byli gadżetami.
W ciągu kilku godzin od rozpoczęcia akcji, w 10 sklepach na ekranach RIJA wyświetlono kilkaset personalizowanych komunikatów. W ciągu całej akcji liczba ta przekroczyła tysiąc.
Akcja ta pokazuje, że kanał reklamowy DOOH oferuje dziś coraz więcej możliwości na realizację ciekawych promocji, mechanizmów reklamowych niedostępnych w żadnym innym kanale. Mechanizmów budujących zaangażowanie w punkcie bezpośredniego styku Klienta z fizycznym produktem, co przekłada się na efekty sprzedażowe.
- Klienci takich kanałów jak DOOH coraz częściej oczekują od dostawcy niecodziennych rozwiązań. Posiadając taką sieć jak RIJA, którą dodatkowo samodzielnie zarządzamy, możemy przedstawiać im najlepsze oferty, dopasowane do ich indywidulnych potrzeb i wymagań. Technologia przestaje być barierą, a wręcz inspiruje do realizacji odważnych konceptów kreatywnych. Komunikat może być ściśle targetowany, personalizowany, reklama może być interaktywna - mówi Tomasz Siedlecki, Dyrektor ds. Marketingu RTV Euro AGD.
- Działania z zakresu real time marketingu, pozwalają na dotarcie w nieszablonowy sposób do klienta z pożądanym przez markę komunikatem. W dobie zalewu informacji coraz trudniej jest się wyróżnić markom, stąd takie nowatorskie projekty przełamują schematy reklamowe i naturalnie angażują odbiorców. Wspólnie z siecią sklepów RTV Euro AGD stworzyliśmy wspaniałą akcję, która wywoływała uśmiech wśród jej uczestników, zachęcała do zabawy i zapoznawała ze smartfonami z portfolio Motorola. Świetny wynik wyświetleń personalizowanych komunikatów jest dla nas najlepszą odpowiedzią czy akcja była udana i czy warto ją w przyszłości powtarzać - powiedziała Katarzyna Zańczuk, Retail Marketing Manager w Motorola Polska.
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, sieć handlowa RTV Euro AGD integruje wszystkie dostępne kanały reklamowe, dając możliwości realizacji strategii marketingu 360st. (online, offline, dooh).
Za przygotowanie koncepcji kreatywnej całej akcji odpowiedzialna była marka Motorola. Za aplikację na smartfony i integrację z ekranami w sklepach sieci RTV Euro AGD odpowiadało Nanovo Media.
Źródło: RIJA