IAB Polska po raz piąty opublikował Mapę Podmiotów Internetowych, która od lat stanowi drogowskaz dla firm szukających do współpracy partnerów z branży digital. W tym roku wprowadzono ważne udogodnienie – Mapa jest interaktywna, dzięki czemu nawiązanie kontaktu z potencjalnymi dostawcami usług stało się jeszcze łatwiejsze.
Mapa stanowi usystematyzowane kompendium wiedzy o podmiotach działających na polskim rynku internetowym.
W odpowiedzi na dynamiczną sytuację branży, aktualizowana jest każdego roku. O intensywnym rozwoju rynku digital świadczy również sukcesywnie rosnąca liczba zgłaszających się firm. Edycja 2016/2017 zawiera 377 logotypów – najwięcej od początku istnienia projektu.
W tym roku wprowadzono ważne udogodnienie – Mapa jest interaktywna. Oznacza to, że po kliknięciu w logotyp wybranej firmy zostaniemy przeniesieni bezpośrednio na stronę naszego potencjalnego partnera.
Główną ideą przyświecającą piątej edycji Mapy Podmiotów Internetowych było maksymalne ułatwienie kontaktu z odpowiednimi firmami branży digital, dlatego wszystkie umieszczone na niej logotypy są klikalne. To wciąż jedyny na taką skalę projekt, który stanowi nie tylko bazę wiedzy o polskim rynku internetowym, ale jest także platformą kontaktową między usługodawcami a usługobiorcami z branży – podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Dzięki przejrzystym kategoriom Mapa umożliwia szybkie znalezienie wykonawcy usług z wybranego obszaru digital.
Logotypy marek zostały klarownie pogrupowane w 6 głównych kategorii, dzięki którym w prosty sposób znajdziemy partnera na każdym etapie tworzenia kampanii marketingowej – począwszy od kreacji reklamowej, poprzez wykorzystanie odpowiednich narzędzi i zakup powierzchni reklamowej, analizę kampanii, aż po sprzedaż i usługi.
Główne kategorie to:
- Kreacja i realizacja
- Narzędzia
- Powierzchnie Reklamowe
- Analizy
- E-commerce
- Usługi
Logotypy na Mapie Podmiotów Internetowych 2016/2017 ułożone zostały według kolejności nadsyłanych zgłoszeń. Firmy miały możliwość wyboru kategorii oraz umieszczenia w nich dowolnej liczby logotypów.
Źródło: IAB Polska