logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Interaktywnie o energii: Cyber Kids on Real dla Greenpeace

   27.06.2014, przeczytano 2036 razy
ilustracjastrzałka

W centrum Warszawy, w Pasażu Wiecha do 27 czerwca przechodzień natknie się na wielką strzałkę ‒ to instalacja Greenpeace, symbolicznie wskazująca kierunek, w którym powinna zmieniać się polska polityka energetyczna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interaktywnie-o-energii%3A-cyber-kids-on-real-dla-greenpeace,22036,artykul.html

Na tabletach, będących częścią instalacji, można za pomocą specjalnie napisanych edukacyjnych aplikacji wytwarzać wirtualny prąd z odnawialnych źródeł energii: wirtualnego słońca, wiatru, wody, biomasy lub energii geotermalnej. Gracz dowie się z aplikacji wiele o odnawialnych źródłach energii, a jednocześnie - poprzez zaangażowanie w zabawę - będzie mógł wyrazić obywatelską troskę i własny pogląd na kwestię przyszłości energetycznej Polski.

Badania opinii publicznej pokazują wielkie społeczne poparcie dla idei zielonej energii [1], którego niestety nie dostrzegają politycy. Polacy rozumieją, że odnawialne źródła energii oznaczają dla nas, uzależnionych od importowanych paliw, wolność i niezależność energetyczną.

Gry zintegrowano ze strona internetową www.greenpeace.pl/uwolnijenergie, na której wyświetlany jest aktualny łączny wynik osiągnięty przez graczy, czyli informacja, ile energii wyprodukowali Polacy.

Na instalacji umieszczono również infografiki z informacjami i ciekawostkami na temat pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych.

- W Polsce powstaje coraz więcej przydomowych instalacji OZE. Dzięki tej instalacji chcemy pokazać, jak duże możliwości dają nam odnawialne źródła energii. Gdyby polski rząd zdecydował się wprowadzić prawo przyjazne dla najmniejszych producentów energii odnawialnej – osób indywidualnych, szkół, właścicieli mikro zakładów pracy - bezpieczeństwo energetyczne kraju mogłoby bardzo szybko się poprawić. Obecnie rząd wspiera tylko węglowe koncerny energetyczne, a nie myśli o obywatelach, regionach czy wspieraniu małych i średnich firm, którzy mogliby zmniejszyć rachunki za ogrzewanie i prąd czy poprawić bezpieczeństwo dostaw energii. Energia odnawialna to też szansa na rzeczywiste zmniejszenie konieczności importu węgla, ropy czy gazu – powiedziała Anna Ogniewska, koordynatorka projektu „Energia Odnawialna" w Greenpeace.

Studio kreatywne Cyber Kids on Real pracuje w obszarach: branding, design, interactive, ATL. Równolegle z pracami dla klientów studio tworzy realizacje z pogranicza sztuki, dizajnu, technologii, projektów społecznych i kulturalnych. Realizacje studia zostały nagrodzone w konkursach: Projekt Roku, KTR, Kreatura, MUST HAVE. Prace i instalacje Cyber Kids on Real prezentowane są na polskich oraz międzynarodowych wystawach, galeriach i festiwalach.

Źródło: STGU

stgu.pl

Dodatkowe informacje:

[1]Badanie Ipsos dla Greenpeace, czerwiec 2014

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764