logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Interaktywnie o energii: Cyber Kids on Real dla Greenpeace

   27.06.2014, przeczytano 2039 razy
ilustracjastrzałka

W centrum Warszawy, w Pasażu Wiecha do 27 czerwca przechodzień natknie się na wielką strzałkę ‒ to instalacja Greenpeace, symbolicznie wskazująca kierunek, w którym powinna zmieniać się polska polityka energetyczna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interaktywnie-o-energii%3A-cyber-kids-on-real-dla-greenpeace,22036,artykul.html

Na tabletach, będących częścią instalacji, można za pomocą specjalnie napisanych edukacyjnych aplikacji wytwarzać wirtualny prąd z odnawialnych źródeł energii: wirtualnego słońca, wiatru, wody, biomasy lub energii geotermalnej. Gracz dowie się z aplikacji wiele o odnawialnych źródłach energii, a jednocześnie - poprzez zaangażowanie w zabawę - będzie mógł wyrazić obywatelską troskę i własny pogląd na kwestię przyszłości energetycznej Polski.

Badania opinii publicznej pokazują wielkie społeczne poparcie dla idei zielonej energii [1], którego niestety nie dostrzegają politycy. Polacy rozumieją, że odnawialne źródła energii oznaczają dla nas, uzależnionych od importowanych paliw, wolność i niezależność energetyczną.

Gry zintegrowano ze strona internetową www.greenpeace.pl/uwolnijenergie, na której wyświetlany jest aktualny łączny wynik osiągnięty przez graczy, czyli informacja, ile energii wyprodukowali Polacy.

Na instalacji umieszczono również infografiki z informacjami i ciekawostkami na temat pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych.

- W Polsce powstaje coraz więcej przydomowych instalacji OZE. Dzięki tej instalacji chcemy pokazać, jak duże możliwości dają nam odnawialne źródła energii. Gdyby polski rząd zdecydował się wprowadzić prawo przyjazne dla najmniejszych producentów energii odnawialnej – osób indywidualnych, szkół, właścicieli mikro zakładów pracy - bezpieczeństwo energetyczne kraju mogłoby bardzo szybko się poprawić. Obecnie rząd wspiera tylko węglowe koncerny energetyczne, a nie myśli o obywatelach, regionach czy wspieraniu małych i średnich firm, którzy mogliby zmniejszyć rachunki za ogrzewanie i prąd czy poprawić bezpieczeństwo dostaw energii. Energia odnawialna to też szansa na rzeczywiste zmniejszenie konieczności importu węgla, ropy czy gazu – powiedziała Anna Ogniewska, koordynatorka projektu „Energia Odnawialna" w Greenpeace.

Studio kreatywne Cyber Kids on Real pracuje w obszarach: branding, design, interactive, ATL. Równolegle z pracami dla klientów studio tworzy realizacje z pogranicza sztuki, dizajnu, technologii, projektów społecznych i kulturalnych. Realizacje studia zostały nagrodzone w konkursach: Projekt Roku, KTR, Kreatura, MUST HAVE. Prace i instalacje Cyber Kids on Real prezentowane są na polskich oraz międzynarodowych wystawach, galeriach i festiwalach.

Źródło: STGU

stgu.pl

Dodatkowe informacje:

[1]Badanie Ipsos dla Greenpeace, czerwiec 2014

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści
Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.
Wiele plotek, w tym te, które miały zepchnąć Google z tronu lidera wyszukiwarek. Nic takiego się nie stało, ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to...
Outreach Marketing - tajna broń marketera
Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność marki online, co nie jest...
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Boty oparte o sztuczną inteligencję to już codzienność w contact center, a nasz stosunek do nich szybko się zmienia. Wraz z coraz większą biegłością botów w swobodnej komunikacji na dowolny temat, wyraźnie zaczynamy je lubić. Do tego stopnia, że cześć z nas zaczyna nawet z botami flirtować podczas załatwiania standardowych spraw związanych z obsługą – wynika z...
Od marca pierwsi użytkownicy wyszukiwarki Google mogą przy niektórych zapytaniach spotkać się z odpowiedzią wygenerowaną przez sztuczną inteligencję. To odpowiedź na ChataGPT i próby przejęcia rynku przez Microsoft. Miliardy zapytań i zwiększone zadowolenie użytkowników – tak pierwsze testy ze sztuczną inteligencją wbudowaną w wyszukiwarkę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764