logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Interaktywnie o energii: Cyber Kids on Real dla Greenpeace

   27.06.2014, przeczytano 1993 razy
ilustracjastrzałka

W centrum Warszawy, w Pasażu Wiecha do 27 czerwca przechodzień natknie się na wielką strzałkę ‒ to instalacja Greenpeace, symbolicznie wskazująca kierunek, w którym powinna zmieniać się polska polityka energetyczna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interaktywnie-o-energii%3A-cyber-kids-on-real-dla-greenpeace,22036,artykul.html

Na tabletach, będących częścią instalacji, można za pomocą specjalnie napisanych edukacyjnych aplikacji wytwarzać wirtualny prąd z odnawialnych źródeł energii: wirtualnego słońca, wiatru, wody, biomasy lub energii geotermalnej. Gracz dowie się z aplikacji wiele o odnawialnych źródłach energii, a jednocześnie - poprzez zaangażowanie w zabawę - będzie mógł wyrazić obywatelską troskę i własny pogląd na kwestię przyszłości energetycznej Polski.

Badania opinii publicznej pokazują wielkie społeczne poparcie dla idei zielonej energii [1], którego niestety nie dostrzegają politycy. Polacy rozumieją, że odnawialne źródła energii oznaczają dla nas, uzależnionych od importowanych paliw, wolność i niezależność energetyczną.

Gry zintegrowano ze strona internetową www.greenpeace.pl/uwolnijenergie, na której wyświetlany jest aktualny łączny wynik osiągnięty przez graczy, czyli informacja, ile energii wyprodukowali Polacy.

Na instalacji umieszczono również infografiki z informacjami i ciekawostkami na temat pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych.

- W Polsce powstaje coraz więcej przydomowych instalacji OZE. Dzięki tej instalacji chcemy pokazać, jak duże możliwości dają nam odnawialne źródła energii. Gdyby polski rząd zdecydował się wprowadzić prawo przyjazne dla najmniejszych producentów energii odnawialnej – osób indywidualnych, szkół, właścicieli mikro zakładów pracy - bezpieczeństwo energetyczne kraju mogłoby bardzo szybko się poprawić. Obecnie rząd wspiera tylko węglowe koncerny energetyczne, a nie myśli o obywatelach, regionach czy wspieraniu małych i średnich firm, którzy mogliby zmniejszyć rachunki za ogrzewanie i prąd czy poprawić bezpieczeństwo dostaw energii. Energia odnawialna to też szansa na rzeczywiste zmniejszenie konieczności importu węgla, ropy czy gazu – powiedziała Anna Ogniewska, koordynatorka projektu „Energia Odnawialna" w Greenpeace.

Studio kreatywne Cyber Kids on Real pracuje w obszarach: branding, design, interactive, ATL. Równolegle z pracami dla klientów studio tworzy realizacje z pogranicza sztuki, dizajnu, technologii, projektów społecznych i kulturalnych. Realizacje studia zostały nagrodzone w konkursach: Projekt Roku, KTR, Kreatura, MUST HAVE. Prace i instalacje Cyber Kids on Real prezentowane są na polskich oraz międzynarodowych wystawach, galeriach i festiwalach.

Źródło: STGU

stgu.pl

Dodatkowe informacje:

[1]Badanie Ipsos dla Greenpeace, czerwiec 2014

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zacięta (i kosztowna) walka o subskrybentów
Coraz więcej firm decyduje się na oferowanie swoich produktów i usług w modelu subskrypcyjnym. W 2026 r. globalna wartość tego rynku osiągnie poziom ponad 12 mld dolarów. Na tak dużym i konkurencyjnym rynku kluczowe jest nie tylko pozyskanie klientów, ale ich utrzymanie.
Firmowe jajeczko – przeżytek? Alternatywne sposoby świętowania w biznesie
Zacieśnianiu współpracy z pracownikami i partnerami od zawsze pomagały świąteczne spotkania. W kalendarzach managerów namieszała jednak pandemia, która wstrzymała mnóstwo spotkań i uroczystości, a na tradycyjne „jajeczka” czy „śledziki” patrzymy coraz częściej jak na relikty przeszłości. Jak zorganizować Wielkanoc w firmie z...
9 razy więcej konwersji następuje, jeśli firma skontaktuje się z prospektem w ciągu zaledwie 5 minut od zapytania. Co jednak, jeśli do bazy trafiło ponad 1000 zapytań w krótkim czasie, a na każdy lead, pracownik musi przeznaczyć ok. 7 minut? Wówczas do analizy takiej bazy potrzeba min. 7 000 minut, czyli trzy tygodnie pracy. Przedsiębiorstwo zawsze może zatrudnić...
Algorytmy, sztuczna inteligencja, ciągłe rotowanie kanałami sprzedażowymi i wymyślanie koło na nowo. Praca marketingowca w 2023 roku to ciągłe stąpanie po cienkiej linii. Bo choć w reklamy internetowe klikamy coraz chętniej i sieć jest dla nas miejscem sprawdzania opinii i robienia zakupów, to nadal łatwo jest nas – odbiorców – zirytować niepotrzebnym...
Według prognoz Statista, światowe wydatki na reklamy mobilne do 2024 roku mogą osiągnąć nawet 400 mld USD. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność i dostępność urządzeń mobilnych, a także niebotyczne ilości pobieranych gier na świecie każdego dnia (55 mld[1] w samym 2021 roku) to właśnie środowisko mobile gamingowe wydaje się idealną przestrzenią dla marek, by...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764