logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Interfejsy dotykowe w odwrocie

   12.08.2020, przeczytano 666 razy
ilustracja

Dotykowe interfejsy są w odwrocie z oczywistych przyczyn – jednak życie nie znosi próżni, więc w miejsce dobrze nam znanych, a często również bardzo wygodnych rozwiązań, pojawiają się nowe. Pamiętajmy również o tym, że najlepszy, bo osobisty „panel dotykowy”, zdolny do połączenia z teoretycznie każdym innym urządzeniem, nosimy w… kieszeniach. Mowa oczywiście o telefonie, który, paradoksalnie, może na spadku popularności „dotykania” dodatkowo zyskać na znaczeniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interfejsy-dotykowe-w-odwrocie,388080,artykul.html

Zaklejanie przycisków w przestrzeni miejskiej i dezynfekcja klamek na osiedlach mieszkaniowych to dopiero początek walki z „dotykiem”. Świat biznesu od dłuższego czasu kontempluje, jak zredukować kontakt międzyludzki w fabrykach, transporcie i handlu. Patrząc od strony konsumenckiej: od kiedy dotyk, jako potencjalne źródło zakażenia, nabrał pejoratywnego znaczenia, posługiwanie się ekranami dotykowymi, np. w McDonalds jest przejawem nieostrożności (choć problem higieny przy ekranach dotykowych pojawiał się jeszcze przed COVID).

Jednym z krajów, które najmocniej zareagowały na wyzwanie „bezkontaktowego” funkcjonowania jest Japonia. Głównym powodem było starzejące się społeczeństwo oraz niedobór siły roboczej. W czasach, kiedy regularne czyszczenie ekranu środkami dezynfekującymi jest półśrodkiem, wielcy gracze tacy jak Rakuten czy marka modowa Uniqlo wprowadzili rozwiązania, które mogą okazać się pionierskie w kontekście aktualnych realiów. Opierają się one na technologii sterowania głosem, rozpoznaniem mimiki twarzy, aplikacji oraz kodach QR. Wszystko po to, aby zredukować obawy konsumenckie dotyczące zarażenia.

Jednym z najciekawszych wynalazków jest idea ekranu opartego na ultradźwiękach, dzięki któremu nie dotykamy, ale czujemy to, co znajduje się na ekranie (w miejscach dużego natężenia ultradźwięków). Choć te rozwiązania na dzień dzisiejszy wydają się niszowe, będąc marką retailową, która ma ambicje bycia zaangażowaną społecznie, warto śledzić ten trend. Szczególnie w kategorii food, gdzie ekrany dotykowe stały się bardzo popularne… i zarazem kłopotliwe.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764