logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Internet staje się mrocznym lasem

   29.07.2019, przeczytano 141 razy

Odchodzenie od głównego nurtu spraw stanowi coraz częstszą odpowiedź na internetowe zagrożenia. Będzie to niebawem wymagało zmiany podejścia tych, którzy informacji poszukują, ale i tych, którzy je dostarczają


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/internet-staje-sie-mrocznym-lasem,383395,artykul.html

Yancey Strickler, pisarz i przedsiębiorca, zainspirowany lekturą trylogii  SF Liu Cixina Problem trzech ciał, zauważył niedawno pewną prawidłowość dotyczącą internetu. W Problemie trzech ciał  pojawia się bowiem tzw. Teoria Mrocznego Lasu dotyczącą wszechświata. Na czym ona polega? Kiedy patrzymy w przestrzeń kosmiczną, uderza nas jej milczenie. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy jedynymi mieszkańcami wszechświata, bo przecież gdyby istniały jakieś inne formy życia, to musielibyśmy je dostrzec. Liu Cixin każe nam spojrzeć na tę kwestię nieco inaczej.

Wyobraźmy sobie ciemny las nocą. Spowija go śmiertelna cisza, nic się nie porusza, co może prowadzić do założenia, że ​​las jest pozbawiony życia. Ale oczywiście tak nie jest. Ciemny las jest pełen życia. Jest cicho, ponieważ nocą na żer wychodzą drapieżniki. Aby przetrwać, zwierzęta po prostu milczą. Może więc i wszechświat nie jest pustym lasem, ale ciemnym? Może tylko my tego nie wiemy, ale reszta wszechświata zna prawdziwy powód, dla którego las pozostaje ciemny?

Internet także powoli zmienia się w ciemny las. To odpowiedź na wszechobecne reklamy, na śledzenie, trolling, informacyjny szum i inne zachowania drapieżników. Coraz częściej  wycofujemy się do naszych mrocznych lasów Internetu z dala od głównego nurtu.  Są to te wszystkie miejsca, w których możliwa jest rozmowa z obniżonym ciśnieniem z powodu ich niezindeksowanych, niezoptymalizowanych i niezagospodarowanych środowisk. To podcasty, kanały Slacka, prywatne Instagramy, fora dyskusyjne tylko dla zaproszonych osób, grupy tekstowe, Snapchat, WeChat i inne podobne miejsca. Kultury tych przestrzeni mają więcej wspólnego ze światem fizycznym niż zwykły internet, który zmienił się w pole bitwy. Jak pisze Yancey Strickler: „Idealizm sieci lat 90. minął. Utopia web 2.0, w której wszyscy żyliśmy w bąbelkach szczęścia, zakończyła się wyborami prezydenckimi w 2016 r., kiedy dowiedzieliśmy się, że narzędzia, które uważaliśmy za życiodajne, mogą być także śmiertelną bronią. Publiczne i półpubliczne przestrzenie, które stworzyliśmy, aby rozwijać naszą tożsamość, kultywować społeczności i zdobywać wiedzę, zostały pokonane przez siły, które wykorzystały je do zdobycia różnego rodzaju władzy (rynkowej, politycznej, społecznej itd.)”.

Era web 2.0 została zastąpiona nową erą „Web²”. To epoka, w której żyjemy jednocześnie w wielu różnych internetach, a ich liczba wzrasta co godzinę. Ciemne lasy rosną.

Krzysztof Maciejewski
Redaktor prowadzący Creditreform News

Źródło: Creditreform News

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zachowania konsumenckie w ewolucja mediów
Mając większy wybór, władzę i informacje na wyciągnięcie ręki bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, dzisiejsi konsumenci podejmują szybsze decyzje na różnych płaszczyznach, począwszy od tego, jak wydawać pieniądze do tego, które media wybrać.
Dyrektywa o prawie autorskim nie musi oznaczać cenzury internetu
Przyjęta przez Parlament Europejski dyrektywa o prawie autorskim nie musi mieć tak dużego wpływu na polski internet jak przewidywano w czarnych scenariuszach. Każde państwo może dostosować do dyrektywy swoje przepisy tak, by tylko został zrealizowany jej cel. Sprawa nie jest przegrana. Jak zaadaptujemy przepisy, zależy od nas i takie będziemy stosować – podkreśla Krzysztof...
Sztuczna inteligencja rewolucją dla świata reklamy
Sztuczna inteligencja jest tematem nierzadko poruszanym w artykułach pisanych przez branżę marketingu. Mówi się o niej coraz częściej w kontekście rewolucji rynku. Co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? Jak AI wpłynie na programmatic?  
Programmatic stawia na etykę
Firmy działające na programatycznym rynku zakupu reklam w Internecie opracowały własny kodeks etyki. Dzięki niemu ten dynamicznie rozwijający się sektor reklamy będzie działał przejrzyście, a niepożądane treści w reklamach będą eliminowane.
Podsumowanie roku na XIX Kongresie Profesjonalistów PR: Komentarze PSPR
"Subiektywny przegląd najciekawszych zjawisk PR minionego roku" prezentowany przez Adama Łaszyna od dziesięciu lat na Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie to ważne dla branży zestawienie, które jest swoistym papierkiem lakmusowym kondycji PR w Polsce pod wzgledem etycznym i kreatywnym. Tegoroczne zestawienie było inne pod wieloma względami. Poprosiliśmy o komentarz członków...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764