logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Internet staje się mrocznym lasem

   29.07.2019, przeczytano 340 razy

Odchodzenie od głównego nurtu spraw stanowi coraz częstszą odpowiedź na internetowe zagrożenia. Będzie to niebawem wymagało zmiany podejścia tych, którzy informacji poszukują, ale i tych, którzy je dostarczają


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/internet-staje-sie-mrocznym-lasem,383395,artykul.html

Yancey Strickler, pisarz i przedsiębiorca, zainspirowany lekturą trylogii  SF Liu Cixina Problem trzech ciał, zauważył niedawno pewną prawidłowość dotyczącą internetu. W Problemie trzech ciał  pojawia się bowiem tzw. Teoria Mrocznego Lasu dotyczącą wszechświata. Na czym ona polega? Kiedy patrzymy w przestrzeń kosmiczną, uderza nas jej milczenie. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy jedynymi mieszkańcami wszechświata, bo przecież gdyby istniały jakieś inne formy życia, to musielibyśmy je dostrzec. Liu Cixin każe nam spojrzeć na tę kwestię nieco inaczej.

Wyobraźmy sobie ciemny las nocą. Spowija go śmiertelna cisza, nic się nie porusza, co może prowadzić do założenia, że ​​las jest pozbawiony życia. Ale oczywiście tak nie jest. Ciemny las jest pełen życia. Jest cicho, ponieważ nocą na żer wychodzą drapieżniki. Aby przetrwać, zwierzęta po prostu milczą. Może więc i wszechświat nie jest pustym lasem, ale ciemnym? Może tylko my tego nie wiemy, ale reszta wszechświata zna prawdziwy powód, dla którego las pozostaje ciemny?

Internet także powoli zmienia się w ciemny las. To odpowiedź na wszechobecne reklamy, na śledzenie, trolling, informacyjny szum i inne zachowania drapieżników. Coraz częściej  wycofujemy się do naszych mrocznych lasów Internetu z dala od głównego nurtu.  Są to te wszystkie miejsca, w których możliwa jest rozmowa z obniżonym ciśnieniem z powodu ich niezindeksowanych, niezoptymalizowanych i niezagospodarowanych środowisk. To podcasty, kanały Slacka, prywatne Instagramy, fora dyskusyjne tylko dla zaproszonych osób, grupy tekstowe, Snapchat, WeChat i inne podobne miejsca. Kultury tych przestrzeni mają więcej wspólnego ze światem fizycznym niż zwykły internet, który zmienił się w pole bitwy. Jak pisze Yancey Strickler: „Idealizm sieci lat 90. minął. Utopia web 2.0, w której wszyscy żyliśmy w bąbelkach szczęścia, zakończyła się wyborami prezydenckimi w 2016 r., kiedy dowiedzieliśmy się, że narzędzia, które uważaliśmy za życiodajne, mogą być także śmiertelną bronią. Publiczne i półpubliczne przestrzenie, które stworzyliśmy, aby rozwijać naszą tożsamość, kultywować społeczności i zdobywać wiedzę, zostały pokonane przez siły, które wykorzystały je do zdobycia różnego rodzaju władzy (rynkowej, politycznej, społecznej itd.)”.

Era web 2.0 została zastąpiona nową erą „Web²”. To epoka, w której żyjemy jednocześnie w wielu różnych internetach, a ich liczba wzrasta co godzinę. Ciemne lasy rosną.

Krzysztof Maciejewski
Redaktor prowadzący Creditreform News

Źródło: Creditreform News

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

HP przedstawia 8 trendów dla druku 3D i wytwarzania cyfrowego na 2020 rok
Przewidywania amerykańskiego producenta dotyczące przyszłości branży komentuje Marcin Olszewski, Dyrektor Zarządzający w HP Inc Polska.
Czy rodzaj papieru ma wpływ na projekt?
Który papier najlepiej nadaje się do mojego projektu? Na pewno chcesz żeby Twój produkt wyróżniał się swoją jakością jak i atrakcyjnością. Jeśli ten temat spędza Ci sen z powiek, przeczytaj nasz wywiad ze specjalistką od papieru, panią menadżer Urszulą Pyskło z Arctic Paper.
Prawie dwie trzecie konsumentów na całym świecie kupuje lub bojkotuje markę wyłącznie ze względu na jej poglądy w kwestiach społecznych lub politycznych – wskazuje badanie firmy Edelman. Ponad połowa uważa, że ​​marki mogą zrobić więcej niż rządy, aby rozwiązać problemy społeczne. Na znaczeniu zyskuje więc tzw. cause marketing, czyli marketing sprawy ważnej...
Komentarz PSPR do raportu ICCO - perspektywa agencji PR
Czy sytuacja agencji PR w Polsce jest dobra? Czy rola agencji się zmienia? Czy doradcy nadążają za nowinkami w digitalu? Co z etyką? Na te i inne pytania odpowiedzieli szefowie agnecji PR-owych zrzeszeni w PSPR przy okazji komentowania wyników najnowszego badania ICCO "World PR Report". Swoimi opiniami dzielą się: Marta Cała-Sturzbecher (MOMA), Joanna Kowalska-Cherek...
Komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UŁ
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764