logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Internetowa kampania powieści Mian Mian „Cukiereczki”

  PR 11.07.2007, przeczytano 3180 razy
ilustracjastrzałka

Rozpoczęła się internetowa kampania zakazanej w Chinach powieści „Cukiereczki” autorstwa młodej skandalizującej autorki Mian Mian. Wykorzystane zostały standardowe formy reklamy online, jak również konkursy, współpraca ze społecznościami i bloggerami.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/internetowa-kampania-powiesci-mian-mian-cukiereczki,5837,artykul.html

„Cukiereczki” Mian Mian to najgłośniejszy debiut literacki ostatnich lat w Chinach. Jest to historia szalonej miłości, buntu i upadku, rozgrywająca się u schyłku XX wieku w mrocznym, podziemnym świecie chińskich nocnych klubów, drobnych gangsterów, narkotyków i prostytucji.

28 czerwca 2007 polski przekład „Cukiereczków” trafił do księgarni w całym kraju, wydany w serii z miotłą przez wydawnictwo W.A.B. Równocześnie rozpoczęła się akcja promocyjna „Cukiereczków”. Patronat nad książką objęły: RMF, Przekrój, Gazeta Studencka, Independent, a w internecie: WP.pl, WellnessLife.pl i BycKobieta.pl.

Ponieważ zarówno stylistyka, jak i tematyka „Cukiereczków” trafia przede wszystkim do młodego pokolenia, znudzonego tradycyjnymi formami przekazu, prócz standardowych form reklamy online w kampanii tej „obrazoburczej i wywrotowej” zdaniem chińskich cenzorów powieści zostały zastosowane także przygotowane przez agencję 121 PR działania sponsoringowo-konkursowe, wykorzystujące mechanizmy marketingu szeptanego. Przykładowo „Cukiereczki” Mian Mian można wygrać biorąc udział w jednym z konkursów angażujących społeczności internetowe na forach dyskusyjnych.

W serwisie Broszka.pl, który jest jednym z najciekawszych w polskiej Sieci przykładów stron kobiecych tworzonych w duchu Web 2.0, zorganizowano konkurs na najlepszy komentarz związany z poruszanymi w „Cukiereczkach” tematami: clubbingiem, wolnością słowa, prostytucją, narkotykami oraz szansami i pułapkami wielkich miast.

Powieść Mian Mian można także wygrać w podobnym konkursie prowadzonym na forach dyskusyjnych wybranych witryn zrzeszonych w sieci „Współdzielnia": m.in. Relaz.pl, 80bpm.net, Bibainfo.pl, Clubbing.pl, Clubbing.szn.pl, Clubbing.podlasie.pl, Musicinside.pl, Porcys.com, Techno.gra.pl, Wro.fora.pl. Serwisy te zostały wybrane do akcji z uwagi na tematykę książki, w której opisane jest życie klubowe w Chinach. „Cukiereczki” powinny zainteresować także polskich klubowych bywalców. Na stronach „Współdzielni” równolegle toczy się również standardowa kampania online, przygotowana przez MRM Worldwide.

Innym elementem kampanii buzzmarketingowej jest wysyłka powieści „Cukiereczki” do autorów popularnych blogów poświęconych literaturze i kulturze Chin z prośbą o recenzję.

Więcej informacji na temat powieści „Cukiereczki” Mian Mian można znaleźć na stronach Wydawnictwa W.A.B.: www.wab.com.pl/index.php?id=7&bid=525.

Źródło: 121 PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

aż sięgnę po tę książkę ;-)

,

i super - fajna ta książka jest ja wydałem kaskę (i nie żałuję) ale jak ktoś nie ma a chce przeczytać to polecam konkurs na Relaż.pl :)

Najnowsze w tym dziale

Panasonic: aktualizacja oprogramowania aparatu Lumix S5II i S5IIX
Panasonic wprowadza istotną aktualizację oprogramowania sprzętowego dla LUMIX S5II oraz S5IIX, swoich pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych. Nie tylko usprawnia ona fotografowanie, ale również zwiększa możliwości udostępniania zdjęć i filmów.
Płyty Swedboard w ofercie Sico Print Solutions
SICO Print Solutions, dostawca rozwiązań do druku cyfrowego, z przyjemnością ogłasza nawiązanie współpracy z firmą SWEDBOARD, producentem ekologicznych płyt kartonowych z rdzeniem przypominającym strukturę zagęszczonego plastra miodu. Ta współpraca pozwoli SICO Print Solutions oferować swoim klientom nowe, zrównoważone rozwiązania, które...
Firma Lavazza bezprzetargowo przedłużyła umowę ramową z NAV agency.
Allegro z międzynarodową platformą komunikacji
Allegro ogłasza ewolucję komunikacyjną marki. Idea kreatywna i hasło „Jak tak, to Allegro” skupiają się na różnorodności kategorii i szerokim wyborze produktów na platformie, które odzwierciedlają codzienne potrzeby, wyzwania i plany  współczesnych konsumentów.
Cofające się streamy w promocji filmu Omen
W ramach promocji filmu “Omen: Początek” studia 20th Century widzowie Twitcha mogli oglądać wyjątkowe transmisje. Podczas ich trwania zaaranżowane zostały problemy techniczne powodujące cofanie się całego materiału. W kampanii wzięli udział popularni twórcy gamingowi: Seto, Kamyk oraz Pago. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764