logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Internetowa ścieżka zakupowa a pandemia

   12.01.2021, przeczytano 324 razy
ilustracjastrzałka

Wiemy już, że lockdown i kryzys związany z pandemią miały wpływ na zakupy online – wielu użytkowników, w tym ludzi ze starszych grup wiekowych, przekonało się do tej formy zakupów i zmieniło swoją ścieżkę zakupową. Jak jednak wygląda jej początek, a gdzie kończymy nasze zakupy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/internetowa-sciezka-zakupowa-a-pandemia,389810,artykul.html

Patrząc pod kątem miejsc zakupów na czele znajdują się platfromy handlowe, gdzie niewątpliwie góruje Allegro (94% wskazań w badaniu) – to one też zaliczyły najwyższy skok względem ubiegłego roku + 5 p.p.:

Badanie przeprowadzone przez IRCenter wykazuje, że dwoma najpopularniejszymi platformami są Allegro i Google i to one najczęściej przeplatają się na ścieżce zakupowej konsumentów. Wyniki pokazały jednak, że to Allegro wygrywa z Googlem, wśród Polaków jeżeli chodzi o początek ścieżki zakupowej, a sukces zawdzięcza
również m. in. Allegro Smart.

Jeśli weźmiemy pod uwagę całą ścieżkę zakupową, to przeprowadzone badania pokazują, że Allegro nadal przoduje, zyskując 6 p.p. względem roku ubiegłego.

Gdzie dokonujemy zakupu w momencie, gdy nasza ścieżka zaczyna się kolejno od Allegro i Google?

Użytkownicy, którzy swoją ścieżkę rozpoczęli na Allegro, najczęściej kończą zakupy właśnie tam – aż 82% użytkowników wskazało Allegro jako miejsce zakupu. W przypadku Google, największy udział przypada sklepom on-line (37% użytkowników), jednak Allegro również zyskało i utrzymuje drugą pozycję (31% i +9p.p. vs 2019).

ilustracjastrzałka

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mimo światowej pandemii dla mnie zeszły rok był cudowny, bo urodziłam wymarzoną, zdrową córkę. Jako pracująca mama posiadam znacznie mniej czasu na pisanie artykułów (choć moja doba ma tyle samo godzin, co doba Einsteina...). Jednak praca nadal jest moją pasją. Dlatego postanowiłam popracować nad treścią oraz formą moich tekstów. Postaram się pisać...
Atrakcyjność siatkówki versus piłka nożna dla marketerów
Dwa plemiona – fani siatkówki oraz piłki nożnej. W internetowych komentarzach, wypowiedziach niektórych dziennikarzy czy, rzadziej, samych zawodników pojawiają się argumenty w dyskusji dotyczącej tego, która dyscyplina jest lepsza, bardziej wymagająca sportowo i zasługuje na większe zainteresowanie. Spór ten jednak ostatecznie wydaje się...
Studium przypadku kampani Brandlift dla marki Amica
Marka Amica, producent artykułów gospodarstwa domowego, dołączyła do portfolio klientów BrandLift. Celem przeprowadzonej dla niej kampanii była promocja odkurzacza pionowego ułatwiającego codzienne domowe porządki. Jak się okazało, wyniki akcji przeszły najśmielsze oczekiwania.
Zmysłowe podejście do irracjonalnego klienta
Zmysły pomagają konsumentom podejmować decyzje zakupowe, a marketerom wpływać swoimi działaniami na klientów. Marketing sensoryczny jest najskuteczniejszy wówczas, gdy odwołuje się do wszystkich pięciu zmysłów – im marka jest bardziej multisensoryczna, tym lepiej. Klienci niezwykle cenią sobie dobre relacje z marką. Według badań, aż 2/3...
Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Fryderyka Chopina
Wraz z początkiem 2020 r. Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina unowocześnił formę komunikacji, wprowadzając zgodny z obowiązującymi trendami profesjonalny system identyfikacji wizualnej (SIW). Zasady konstrukcji znaku, sposoby jego zastosowania oraz obowiązującą kolorystykę opisano w Księdze Znaku UMFC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764