logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Internetowa ścieżka zakupowa a pandemia

   12.01.2021, przeczytano 457 razy
ilustracjastrzałka

Wiemy już, że lockdown i kryzys związany z pandemią miały wpływ na zakupy online – wielu użytkowników, w tym ludzi ze starszych grup wiekowych, przekonało się do tej formy zakupów i zmieniło swoją ścieżkę zakupową. Jak jednak wygląda jej początek, a gdzie kończymy nasze zakupy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/internetowa-sciezka-zakupowa-a-pandemia,389810,artykul.html

Patrząc pod kątem miejsc zakupów na czele znajdują się platfromy handlowe, gdzie niewątpliwie góruje Allegro (94% wskazań w badaniu) – to one też zaliczyły najwyższy skok względem ubiegłego roku + 5 p.p.:

Badanie przeprowadzone przez IRCenter wykazuje, że dwoma najpopularniejszymi platformami są Allegro i Google i to one najczęściej przeplatają się na ścieżce zakupowej konsumentów. Wyniki pokazały jednak, że to Allegro wygrywa z Googlem, wśród Polaków jeżeli chodzi o początek ścieżki zakupowej, a sukces zawdzięcza
również m. in. Allegro Smart.

Jeśli weźmiemy pod uwagę całą ścieżkę zakupową, to przeprowadzone badania pokazują, że Allegro nadal przoduje, zyskując 6 p.p. względem roku ubiegłego.

Gdzie dokonujemy zakupu w momencie, gdy nasza ścieżka zaczyna się kolejno od Allegro i Google?

Użytkownicy, którzy swoją ścieżkę rozpoczęli na Allegro, najczęściej kończą zakupy właśnie tam – aż 82% użytkowników wskazało Allegro jako miejsce zakupu. W przypadku Google, największy udział przypada sklepom on-line (37% użytkowników), jednak Allegro również zyskało i utrzymuje drugą pozycję (31% i +9p.p. vs 2019).

ilustracjastrzałka

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branże regulowane w social media: Branża ubezpieczeniowa

W przypadku branży ubezpieczeniowej, regulacje dotyczące promowania usług i produktów ubezpieczeniowych wynikają z ustawy o dystrybucji ubezpieczeń z 2017 r. Zgodnie z nią, wszystkie informacje mające charakter reklamowy oraz marketingowy powinny być jasne, rzetelneoraz nie wprowadzać odbiorców w błąd. Zapraszamy do lektury artykułu z najnowszej publikacji Grupy...
Branża kosmetyczna

Branże regulowane w social media: Branża kosmetyczna

Rosnąca popularność social media uczyniła z nich integralną część strategii marketingowej praktycznie każdej marki. Przemysł kosmetyczny odniósł z tego tytułu ogromne korzyści, przez co jego wartość jest wyceniana na 5.5 miliarda dolarów.Komunikacja produktu kosmetycznego podlega pod tzw. system współregulacji, na który składają się przepisy prawa, samoregulacje i szereg...
360 lat polskiej prasy. Jak zmieniał się druk?
Dokładnie 360 lat temu wydano pierwszą gazetę na ziemiach polskich. Rocznica powstania „Merkuriusza Polskiego” to dobry pretekst do przyjrzenia się, jak na przestrzeni lat ewoluowały techniki druku.
Technologie cyfrowe stają się kluczem do pozyskania i utrzymania lojalności klientów. Inwestycja w infrastrukturę druku nowej generacji obsługującą chmurę i IoT powinna być strategicznym priorytetem dla organizacji, które chcą przyspieszyć sukces cyfrowej transformacji i usprawnić doświadczenia swoich klientów.
Branża finansowa

Branże regulowane w social media: Branża finansowa

Usługi w zakresie bankowości, w tym również w kwestii możliwości reklamowania ich, reguluje ustawa Prawo Bankowe z 29 sierpnia 1997 roku, a dokładniejartykuł 3 tejże ustawy. Określa ona przede wszystkim, jakie podmioty mogą posługiwać się nazwami „bank” i „kasa”, co jest istotne z komunikacyjnego i reklamowego punktu widzenia. Zapraszamy do lektury artykułu z najnowszej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764