logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Internetowa ścieżka zakupowa a pandemia

   12.01.2021, przeczytano 833 razy
ilustracjastrzałka

Wiemy już, że lockdown i kryzys związany z pandemią miały wpływ na zakupy online – wielu użytkowników, w tym ludzi ze starszych grup wiekowych, przekonało się do tej formy zakupów i zmieniło swoją ścieżkę zakupową. Jak jednak wygląda jej początek, a gdzie kończymy nasze zakupy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/internetowa-sciezka-zakupowa-a-pandemia,389810,artykul.html

Patrząc pod kątem miejsc zakupów na czele znajdują się platfromy handlowe, gdzie niewątpliwie góruje Allegro (94% wskazań w badaniu) – to one też zaliczyły najwyższy skok względem ubiegłego roku + 5 p.p.:

Badanie przeprowadzone przez IRCenter wykazuje, że dwoma najpopularniejszymi platformami są Allegro i Google i to one najczęściej przeplatają się na ścieżce zakupowej konsumentów. Wyniki pokazały jednak, że to Allegro wygrywa z Googlem, wśród Polaków jeżeli chodzi o początek ścieżki zakupowej, a sukces zawdzięcza
również m. in. Allegro Smart.

Jeśli weźmiemy pod uwagę całą ścieżkę zakupową, to przeprowadzone badania pokazują, że Allegro nadal przoduje, zyskując 6 p.p. względem roku ubiegłego.

Gdzie dokonujemy zakupu w momencie, gdy nasza ścieżka zaczyna się kolejno od Allegro i Google?

Użytkownicy, którzy swoją ścieżkę rozpoczęli na Allegro, najczęściej kończą zakupy właśnie tam – aż 82% użytkowników wskazało Allegro jako miejsce zakupu. W przypadku Google, największy udział przypada sklepom on-line (37% użytkowników), jednak Allegro również zyskało i utrzymuje drugą pozycję (31% i +9p.p. vs 2019).

ilustracjastrzałka

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764