logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Interpack 2023: premiera papierowej tubki na stoisku Stora Enso

  PR 11.05.2023, przeczytano 612 razy
ilustracja

Jednym z premierowych rozwiązań, jakie Stora Enso zaprezentowała na swoim stoisku podczas targów Interpack w Düsseldorfie, było przełomowe – jak podkreśla – rozwiązanie w zakresie opakowań na produkty kosmetyczne i higieniczne oferowane w tubkach. Wspólnie z Blue Ocean Closures i AISA firma opracowała pierwszą na świecie tubkę wykonaną z papieru, z zamknięciem również bazującym na włóknach. Stora Enso wskazuje, że ta nowatorska koncepcja może pomóc właścicielom marek w szerszym niż dotychczas zastosowaniu materiałów odnawialnych w opakowaniach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interpack-2023%3A-premiera-papierowej-tubki-na-stoisku-stora-enso,399905,artykul.html

Tubka, prezentowana na stoisku Stora Enso, składa się z produkowanej przez tę firmę tektury Natura Shape (pokrytej niezbędną powłoką barierową) oraz specjalnej zakrętki, która powstała we współpracy z Bleu Ocean Closures i AISA. Całość składa się w ponad 85% z surowców bazujących na włóknach, co – jak podkreślają jej twórcy – stanowi największy na chwilę obecną ich udział w tego rodzaju produkcie. Zaprojektowana z myślą o wyrobach kosmetycznych i środkach higieny osobistej, w wersji rynkowej ma pojawić się w 2024 roku.

Stora Enso dodaje, że plastik wciąż pozostaje najczęściej stosowanym materiałem bazowym do produkcji tego typu tubek, co stanowi wyzwanie dla wielu właścicieli marek poszukujących nowych, proekologicznych rozwiązań alternatywnych. Martin Hammer, Business Developer w firmie Stora Enso, mówi: „Wierzymy, że zwiększenie zawartości włókien jest kluczowe dla przyszłości papierowych tubek, które będą dzięki temu łatwiejsze w recyklingu, generując niższy ślad węglowy i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów w kontekście zrównoważonego rozwoju i doświadczeń z użytkowania produktu”.

Stora Enso podkreśla, że wspomniana pomoc dla właścicieli marek w osiąganiu przez nich założonych celów środowiskowych – bez kompromisu w kontekście funkcjonalności i atrakcyjności wizualnej produktu – wymaga szerokiej współpracy w całym łańcuchu dostaw. „Papierowa tubka to znakomity przykład tego typu kooperacji, która jest niezbędna, by pozostać konkurencyjnym na współczesnych, szybko zmieniających się rynkach – zarówno obecnie jak i w przyszłości. Aby jednak tego typu produkt mógł zostać szeroko rozpowszechniony, zwłaszcza biorąc pod uwagę coraz bardziej restrykcyjne wymagania wobec opakowań, konieczne było wynalezienie proekologicznego zamknięcia – w tym przypadku zakręcanego. Dzięki współpracy z Blue Ocean Closures i AISA, mogliśmy przyspieszyć prace nad stworzeniem nowego, proekologicznego rozwiązania w tym obszarze rynkowym” – dodaje Salvatore Sortino, kierujący Business Alliance w firmie Stora Enso.

Prezentowana na targach Interpack tubka to ciąg dalszy innowacyjnych prac Stora Enso w dziedzinie proekoologicznych opakowań dla branży kosmetycznej. Już w 2019 roku firma zaprezentowała swoją koncepcję systematycznego zastępowania tub wykonanych z tworzywa sztucznego nowymi, przyjaznymi dla środowiska alternatywnymi rozwiązaniami.

Źródło: Stora Enso Polska

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Partnerstwo firm Koenig & Bauer i Tessitura
Producent maszyn drukujących koncentruje się na rozwiązaniach typu Open Innovation i rozpoczyna nową erę łączności w branży poligraficznej i opakowaniowej. Firma Koenig & Bauer nawiązuje nowe partnerstwo z ekspertem w branży, firmą Tessitura, innowacyjnym twórcą oprogramowania w ramach grupy Steuber. Celem współpracy jest osiągnięcie niespotykanego do tej...
Zmiany w składzie kierownictwa Heidelberg Polska
Decyzją udziałowców firmy HEIDELBERG Polska w nadchodzącym czasie planowanych jest szereg zmian dotyczących składu kierownictwa firmy.
Stora Enso: pianka Papira chroni produkty Enkei
Stora Enso poinformowała o nawiązaniu współpracy z firmą Enkei, do której dostarcza dedykowane, bazujące na piance Papira, proekologiczne rozwiązanie opakowaniowe. Mają one zapewnić odpowiednią ochronę dla wytwarzanych przez Enkei (zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju) specjalnie zaprojektowanych produktów, wykonanych z materiałów...
MA 360 Support: program wsparcia dla klientów Mark Andy
Mark Andy, dostawca rozwiązań w zakresie drukowania etykiet, ogłasza uruchomienie MA 360 Support - nowego programu, zaprojektowanego w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia swoich klientów: od przygotowania prac do druku po ich wykańczanie. Program zostanie oficjalnie zaprezentowany na targach Labelexpo Americas 2024.
Epson EM-C800RDWF i EP-C800RDW: drukarki A4 z systemem RIPS
Nowe urządzenia Epson EM-C800RDWF i EP-C800RDW osiągają najwyższą wydajność atramentu w swoim segmencie produktów, zapewniając do 50 000 stron czarno-białych i 20 000 stron kolorowych z jednego zestawu materiałów eksploatacyjnych. Pozwala to ograniczyć czynności konserwacyjne i zwiększyć produktywność.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764