logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Interpretacja kobiecości w kalendarzu „Kobiety w męskich oczach”

  PR 14.02.2020, przeczytano 1040 razy
ilustracjastrzałka

6 lutego br. odbył się uroczysty wernisaż 9. edycji Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter „Kobiety w męskich oczach”. Na wydarzeniu w Arkadach Kubickiego, pojawiło się grono znamienitych gości, aby wraz z organizatorami przedsięwzięcia, podziwiać 12 niezwykłych kart. Obecni byli również współtwórcy projektu, m. in. Andrzej Seweryn, Janusz Gajos, Paweł Małaszyński i Jerzy Bralczyk.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interpretacja-kobiecosci-w-kalendarzu-_kobiety-w-meskich-oczach_,385700,artykul.html

Jak co roku, wernisaż Kalendarza Artystycznego cieszył się dużym zainteresowaniem, zarówno wśród mediów, partnerów biznesowych firmy Gedeon Richter, jak i przedstawicieli Izb Aptekarskich, Lekarskich oraz profesorów i liderów opinii. W wydarzeniu wzięły udział również osoby ze świata kultury i sztuki. Forma wyrazu artystycznego, jaką jest plakat, przeżywa swój renesans. Świadczą o tym tłumy, które pojawiły się w zimowy wieczór w Arkadach Kubickiego. Wydarzenie uświetnił recital Tomasza Organka.

Mężczyźni o kobietach

„Kobiety w męskich oczach” to już druga odsłona kalendarza, w której autorem wszystkich prac jest Andrzej Pągowski – wybitny grafik i plakacista, pełniący jednocześnie rolę Dyrektora Artystycznego projektu. W tym roku koncepcja przedsięwzięcia uległa zmianie, przez co nabrała niezaprzeczalnie wyjątkowego wydźwięku. Pierwszy raz w historii Kalendarza Artystycznego głos zabrali sami mężczyźni. 12 przedstawicieli polskiej kultury i sztuki w sposób nietuzinkowy opowiedziało o własnej interpretacji kobiecości. Wypowiedzi prof. Jerzego Bralczyka, Andrzeja Chyry, Andrzeja Fogtta, Piotra Fronczewskiego, Janusza Gajosa, Pawła Małaszyńskiego, Tomasza Organka, Dawida Podsiadło, Andrzeja Saramonowicza, Andrzeja Seweryna, Borysa Szyca i Krzysztofa Zanussiego zainspirowały Pągowskiego do stworzenia unikatowych prac. Z każdej z nich bije mocny przekaz, zaangażowanie i autentyczność. Charakterystyczny styl mistrza plakatu nadaje dynamiki obrazom, podkreśla detale, zachwyca prostotą przekazywanych treści, a jednocześnie pozostawia pole do indywidualnej interpretacji.

- 9. edycja Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter stanowi ciekawą odmianę w koncepcji naszego Kalendarza. Spojrzenie na kobiety oczami mężczyzn, a w szczególności znanych polskich osobistości ze świata kultury i sztuki, spotkało się z dużym  zainteresowaniem ze strony wiernych fanów projektu i nie tylko. Jedną z głównych idei naszej firmy jest praca na rzecz polepszenia zdrowia i jakości życia kobiet, a także ich rodzin. W tym roku motyw przewodni, który opierał się na wypowiedziach mężczyzn – często autorytetów Polaków, jeszcze bardziej uwypuklił wartości, które są nam bliskie – mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska.

- Z wypowiedzi 12 wyjątkowych mężczyzn, którzy zainspirowali mnie do stworzenia kart kalendarza, wyłania się interesujący obraz. Każdy z nich postrzega kobiety przez pryzmat osobistych doświadczeń, wrażliwości i podejścia do życia. Kobiety z kart kalendarza przedstawione są w roli partnerki, przyjaciółki, miłości życia, kochającej matki, oparcia dla mężczyzny, wyzwania i innych ról, z którymi mieli do czynienia autorzy wypowiedzi. Mam nadzieję, że plakaty połączone z cytatami przedstawicieli polskiej kultury i sztuki, staną się inspiracją dla innych, pozwolą dostrzec, dlaczego kobiety są ważne i zasługują na wszystko co najlepsze – dodaje Andrzej Pągowski, Dyrektor Artystyczny projektu.

Świat się zmienia

Wraz z postępem i zmianami społecznymi, ewoluuje również postrzeganie kobiety we współczesnym świecie. Panie coraz częściej zabierają głos, walczą o swoje prawa, są liderkami, przewodniczącymi, szefują organizacjom i rządom. Do walki o swoje potrzebują jednak wsparcia mężczyzn. W badaniu przeprowadzonym przez IPSOS z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, 2/3 respondentów stwierdziło, że kobiety nie zyskałyby wielu swobód bez zaangażowania płci przeciwnej w walkę o równouprawnienie. Wśród Polaków podobnego zdania było 51 proc. badanych¹. Wynika z tego, że na rzecz poprawy jakości życia kobiet powinni pracować wszyscy, bez względu na płeć. Nie tylko słowa wsparcia, lecz również czyny, dają paniom siłę, aby walczyć o swoje. Świadomość tego, że mężczyźni też angażują się w działania wyrównujące szanse, jest motywacją w dążeniu do obranego celu. Wskaźniki pokazują, że choć zmiany idą w dobrym kierunku, jest jeszcze wiele do zrobienia, aby kobietom żyło się lepiej.

Źródło: Gedeon Richter

Dodatkowe informacje:

1. International Women’s Day 2019. Global attitudes towards gender equality, https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2019-03/iwd_embargo_5.3.19.pptx_lecture_seule_0.pdf [dostęp: 5.02.2020].

Informacja o kalendarzu:
„Kobiety w męskich oczach to 9. edycja kalendarza, przygotowywanego przez Gedeon Richter, autorstwa Andrzeja Pągowskiego. Prace artysty zainspirowane zostały wypowiedziami 12 mężczyzn ze świata kultury i sztuki: prof. Jerzego Bralczyka, Andrzeja Chyrę, Andrzeja Fogtta, Piotra Fronczewskiego, Janusza Gajosa, Pawła Małaszyńskiego, Tomasza Organka, Dawida Podsiadło, Andrzeja Saramonowicza, Andrzeja Seweryna, Borysa Szyca, Krzysztofa Zanussiego.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764