logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Interpretacja kobiecości w kalendarzu „Kobiety w męskich oczach”

  PR 14.02.2020, przeczytano 350 razy
ilustracjastrzałka

6 lutego br. odbył się uroczysty wernisaż 9. edycji Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter „Kobiety w męskich oczach”. Na wydarzeniu w Arkadach Kubickiego, pojawiło się grono znamienitych gości, aby wraz z organizatorami przedsięwzięcia, podziwiać 12 niezwykłych kart. Obecni byli również współtwórcy projektu, m. in. Andrzej Seweryn, Janusz Gajos, Paweł Małaszyński i Jerzy Bralczyk.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interpretacja-kobiecosci-w-kalendarzu-_kobiety-w-meskich-oczach_,385700,artykul.html

Jak co roku, wernisaż Kalendarza Artystycznego cieszył się dużym zainteresowaniem, zarówno wśród mediów, partnerów biznesowych firmy Gedeon Richter, jak i przedstawicieli Izb Aptekarskich, Lekarskich oraz profesorów i liderów opinii. W wydarzeniu wzięły udział również osoby ze świata kultury i sztuki. Forma wyrazu artystycznego, jaką jest plakat, przeżywa swój renesans. Świadczą o tym tłumy, które pojawiły się w zimowy wieczór w Arkadach Kubickiego. Wydarzenie uświetnił recital Tomasza Organka.

Mężczyźni o kobietach

„Kobiety w męskich oczach” to już druga odsłona kalendarza, w której autorem wszystkich prac jest Andrzej Pągowski – wybitny grafik i plakacista, pełniący jednocześnie rolę Dyrektora Artystycznego projektu. W tym roku koncepcja przedsięwzięcia uległa zmianie, przez co nabrała niezaprzeczalnie wyjątkowego wydźwięku. Pierwszy raz w historii Kalendarza Artystycznego głos zabrali sami mężczyźni. 12 przedstawicieli polskiej kultury i sztuki w sposób nietuzinkowy opowiedziało o własnej interpretacji kobiecości. Wypowiedzi prof. Jerzego Bralczyka, Andrzeja Chyry, Andrzeja Fogtta, Piotra Fronczewskiego, Janusza Gajosa, Pawła Małaszyńskiego, Tomasza Organka, Dawida Podsiadło, Andrzeja Saramonowicza, Andrzeja Seweryna, Borysa Szyca i Krzysztofa Zanussiego zainspirowały Pągowskiego do stworzenia unikatowych prac. Z każdej z nich bije mocny przekaz, zaangażowanie i autentyczność. Charakterystyczny styl mistrza plakatu nadaje dynamiki obrazom, podkreśla detale, zachwyca prostotą przekazywanych treści, a jednocześnie pozostawia pole do indywidualnej interpretacji.

- 9. edycja Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter stanowi ciekawą odmianę w koncepcji naszego Kalendarza. Spojrzenie na kobiety oczami mężczyzn, a w szczególności znanych polskich osobistości ze świata kultury i sztuki, spotkało się z dużym  zainteresowaniem ze strony wiernych fanów projektu i nie tylko. Jedną z głównych idei naszej firmy jest praca na rzecz polepszenia zdrowia i jakości życia kobiet, a także ich rodzin. W tym roku motyw przewodni, który opierał się na wypowiedziach mężczyzn – często autorytetów Polaków, jeszcze bardziej uwypuklił wartości, które są nam bliskie – mówi Aneta Grzegorzewska, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska.

- Z wypowiedzi 12 wyjątkowych mężczyzn, którzy zainspirowali mnie do stworzenia kart kalendarza, wyłania się interesujący obraz. Każdy z nich postrzega kobiety przez pryzmat osobistych doświadczeń, wrażliwości i podejścia do życia. Kobiety z kart kalendarza przedstawione są w roli partnerki, przyjaciółki, miłości życia, kochającej matki, oparcia dla mężczyzny, wyzwania i innych ról, z którymi mieli do czynienia autorzy wypowiedzi. Mam nadzieję, że plakaty połączone z cytatami przedstawicieli polskiej kultury i sztuki, staną się inspiracją dla innych, pozwolą dostrzec, dlaczego kobiety są ważne i zasługują na wszystko co najlepsze – dodaje Andrzej Pągowski, Dyrektor Artystyczny projektu.

Świat się zmienia

Wraz z postępem i zmianami społecznymi, ewoluuje również postrzeganie kobiety we współczesnym świecie. Panie coraz częściej zabierają głos, walczą o swoje prawa, są liderkami, przewodniczącymi, szefują organizacjom i rządom. Do walki o swoje potrzebują jednak wsparcia mężczyzn. W badaniu przeprowadzonym przez IPSOS z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, 2/3 respondentów stwierdziło, że kobiety nie zyskałyby wielu swobód bez zaangażowania płci przeciwnej w walkę o równouprawnienie. Wśród Polaków podobnego zdania było 51 proc. badanych¹. Wynika z tego, że na rzecz poprawy jakości życia kobiet powinni pracować wszyscy, bez względu na płeć. Nie tylko słowa wsparcia, lecz również czyny, dają paniom siłę, aby walczyć o swoje. Świadomość tego, że mężczyźni też angażują się w działania wyrównujące szanse, jest motywacją w dążeniu do obranego celu. Wskaźniki pokazują, że choć zmiany idą w dobrym kierunku, jest jeszcze wiele do zrobienia, aby kobietom żyło się lepiej.

Źródło: Gedeon Richter

Dodatkowe informacje:

1. International Women’s Day 2019. Global attitudes towards gender equality, https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/news/documents/2019-03/iwd_embargo_5.3.19.pptx_lecture_seule_0.pdf [dostęp: 5.02.2020].

Informacja o kalendarzu:
„Kobiety w męskich oczach to 9. edycja kalendarza, przygotowywanego przez Gedeon Richter, autorstwa Andrzeja Pągowskiego. Prace artysty zainspirowane zostały wypowiedziami 12 mężczyzn ze świata kultury i sztuki: prof. Jerzego Bralczyka, Andrzeja Chyrę, Andrzeja Fogtta, Piotra Fronczewskiego, Janusza Gajosa, Pawła Małaszyńskiego, Tomasza Organka, Dawida Podsiadło, Andrzeja Saramonowicza, Andrzeja Seweryna, Borysa Szyca, Krzysztofa Zanussiego.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości firm
Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu...
Oranżada Hellena w kampanii „Cudze chwalicie, swego nie znacie”
21 marca ruszyła kampania marki Oranżada Hellena z Kubą Wojewódzkim w roli głównej. Aktywności, prowadzone pod hasłem Cudze chwalicie, swego nie znacie!, komunikują Oranżadę Hellena jako napój gazowany, który wyszedł Polakom wybitnie. Działania reklamowe są realizowane równolegle w telewizji i Internecie.
Meetlify wspomoże branżę eventową
Meetbit, polski startup, specjalizujący się w tworzeniu aplikacji biznesowych oraz systemach rozwiązań dla branży MICE (turystyka biznesowa), opracowuje aplikację, która ma być odpowiedzią na problemy komunikacyjne występujące w kryzysowych sytuacjach, m.in. takich jak pandemia. Meetlify, bo o niej mowa, to inteligentny system komunikacji B2B, który wspomaga kontakt biznesowy...
Agencja po wygranym przetargu odpowiada za działania reklamowe (ATL / Digital) dla pierwszej oryginalnej produkcji BBC Brit zrealizowanej w Polsce.
KGHM świeci na niebiesko
KGHM Polska Miedź S.A. po raz kolejny przyłączyła się do inicjatywy „Polska na niebiesko”. Akcja organizowana jest 2 kwietnia, w Światowym Dniu Świadomości Autyzmu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764