logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Interprint na Łódź Design Festival

  PR 09.06.2023, przeczytano 1168 razy
ilustracjastrzałka

Wejście na rynek pracy generacji Z, coraz bardziej zaawansowana sztuczna inteligencja, wyzwania, które stawiają przed nami alarmujące raporty ekologów… Wszystko to sprawia, że coraz częściej myślami wybiegamy w przyszłość… To właśnie ona i jej postrzeganie były tematem przewodnim minionej edycji Łódź Design Festival. Czy zamiast przepowiadać przyszłość, możemy ją wspólnie zaprojektować? Jak nasze wizje tego, co nas czeka, wpływają na teraźniejszość? Te pytania stanowiły punkt wyjścia festiwalowych dyskusji i prelekcji. Hasło ŁDF 2023 - Future Perfect! wpisuje się również w filozofię firmy Interprint.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/interprint-na-lodz-design-festival,400335,artykul.html

Śmiałe wizje i eksperymenty: make me!

Łódź Design Festival rozpoczęła uroczysta gala, której towarzyszyło podsumowanie konkursu make me!, wspierającego młodych projektantów, którzy mają okazję pokazać swoje innowacyjne wizje. Prace zaprezentowane w tym roku poruszały wrażliwością na wyzwania, jakie stawia przed nami współczesna rzeczywistość. Pierwsze miejsce w konkursie zdobyła Staza SYGNIS, zaprojektowana przez Macieja Głowackiego i Olgę Kozłowską (Dział Wzorniczy SYGNIS S.A., Polska). To opaska, która całkowicie odcina dopływ krwi do zranionej kończyny, znacząco zmniejszając ryzyko śmierci na polu walki. Projekt powstał w odpowiedzi na potrzeby ukraińskich żołnierzy.

Nagroda specjalna, ufundowana przez Interprint przyznana została za projekt Fragment.Vasen (autorzy: Barbara Koniecka i Maximilian Stahl). Ręcznie wykonane wazony z drewna pochodzące z odpadów postprodukcyjnych, pokryte naturalnymi olejami oraz wodoodporne dzięki wewnętrznej warstwie wosku pszczelego to przyjazna dla środowiska, unikatowa propozycja będąca alternatywą dla produktów z sieciówek. Wyróżnienie w imieniu firmy wręczył Maurizio Burrato, (Dyrektor Zarządzający Interprint Italia i Ambasador marki Interprint), który był również członkiem jury konkursowego.

Storytelling i jego wpływ na rzeczywistość

Istotną częścią festiwalu był Blok Innowacji - cykl prelekcji poświęconych projektowaniu przyszłości, który otworzył Maurizio Burrato, dzieląc się swoimi przemyśleniami na temat roli, jaką w kształtowaniu rzeczywistości odgrywa storytelling oraz jak wpłynie na komunikację w przyszłości. Według eksperta, w dobie szybkiego dostępu do informacji, które nie zawsze są prawdziwe (jako przykład podał fake newsy na temat koronawirusa), największe znaczenie mają komunikaty, które są nośnikami wartości. To właśnie one będą przyszłością autentycznej i budującej zaufanie komunikacji.

Łódź Design Festival po raz kolejny przyniósł wiele ważnych przemyśleń, inspiracji i doświadczeń. Pozwolił też z optymizmem spojrzeć w przyszłość, dzięki twórczemu podejściu i wrażliwości projektantów na wyzwania współczesnego świata.

Źródło: Interprint

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tubądzin meets art w Łazienkach Królewskich
Na przełomie października i listopada w Łazienkach Królewskich oglądać można wystawę plenerową poświęconą projektowi Tubądzin Meets Art, który został zaprezentowany międzynarodowej społeczności podczas tegorocznych targów Cersaie we Włoszech. Grupa Tubądzin zaprasza odwiedzających do świata, gdzie sztuka spotyka się z wyjątkowym designem.
Idea nowej akcji „Multiczłonkostwo w PSPR” jest bardzo prosta. Przynależność do organizacji, możliwość korzystania z przywilejów, wejście do społeczności zawodowej – to atrakcyjny i nieoczywisty benefit, który może ufundować pracodawca zatrudnianym przez siebie specjalistom PR. Zarówno w agencji PR jak i w firmie z dowolnej branży,...
Movember: kampania społeczna Dzień Slipek
Każdego roku wielu mężczyzn zaniedbuje regularne badania. Szczególnie młodsze pokolenia wstydzą się wizyt u lekarza lub ignorują objawy. Wczesna diagnoza może uratować życie, dlatego kontrola nad tym, co dzieje się pod ubraniem, jest kluczowa.
Marka Grześki wspiera drugą odsłonę projektu „Hejt nie jest OK”
Marka Grześki po raz kolejny została strategicznym partnerem antyhejtowego podcastu „Hejt nie jest OK” autorstwa Ewy Abart. Tegoroczny projekt obejmuje osiem odcinków, w których poruszane są tematy przemocy oraz sposobów radzenia sobie z hejtem – w domu, szkole i w przestrzeni publicznej. W szczerych rozmowach o swoich doświadczeniach opowiadają...
Tablety Huawei na warsztacie studentów warszawskiej ASP
Tablety to nie tylko narzędzia rozrywki, ale również pracy, w tym także tej twórczej. Aby jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby kreatywnych użytkowników, firma Huawei CBG Polska podjęła współpracę z warszawską Akademią Sztuk Pięknych. Studenci z tej uczelni przeprowadzą praktyczne testy urządzeń producenta, ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764