logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

IPG Mediabrands stawia na Programmatic Digital Out of Home

  PR 18.05.2023, przeczytano 515 razy
ilustracja

Na ekranach Digital Out of Home należących do firmy Screen Network pojawiły się kampanie klientów agencji mediowych Initiative i UM (IPGMediabrands) realizowane w modelu programatycznym. Opracowane rozwiązanie techniczne umożliwia automatyczne zarządzanie kampanią reklamową, co pozwala na optymalizację i personalizację przekazu reklamowego w czasie rzeczywistym. Dzięki temu proces zakupu reklamy jest szybszy, bardziej elastyczny i bardziej wydajny.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/ipg-mediabrands-stawia-na-programmatic-digital-out-of-home,399993,artykul.html

Programmatic DOOH rozwija się niezwykle dynamicznie. W krajach takich jak Stany Zjednoczone przekroczył już 10% udziału w wydatkach na Digital OOH. Trend wchodzi właśnie na szeroką skalę do Polski, a jego efektem jest współpraca pomiędzy firmami z grupy IPG Mediabrands, Polsat Media Ad Screen oraz Screen Network – właściciela sieci 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w centrach miast, przy najbardziej ruchliwych arteriach komunikacyjnych, na dworcach kolejowych, lotniskach, w centrach handlowych, salonach prasowych czy siłowniach.

Reklama w modelu Programmatic na ekranach DOOH daje reklamodawcom pełną kontrolę nad procesem zakupu i emisji reklam. Umożliwia automatyczne zarządzanie kampanią reklamową, co pozwala na optymalizację i personalizację przekazu w czasie rzeczywistym. Kupujący może włączać i wyłączać reklamę w dowolnym momencie, modyfikować listę nośników wykorzystywanych w kampanii, a także na bieżąco zmieniać częstotliwość wyświetlania spotu i godziny jego emisji dopasowując treści reklamowe do preferencji i zainteresowań odbiorców na podstawie danych analitycznych. Dzięki temu reklamy są bardziej efektywne i zwiększa się szansa na zainteresowanie oglądających.

Kampanie realizowane są za pośrednictwem platformy Adform Flow w modelu Programmatic Guaranteed. Jednostką rozliczeniową jest znany z reklamy digitalowej CPM. Adform Flow jest niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. Platforma pozwala na prowadzenie kampanii zarówno w kanale offline, jak i online z dostępem do wszystkich statystyk w jednym miejscu co umożliwia lepsze zrozumienie zachowań odbiorców i skuteczniejsze dotarcie do nich z przekazem reklamowym.

– Reklama programatyczna na ekranach Digital OOH to stosunkowo nowy trend, ale cieszy się coraz większym zainteresowaniem – opowiada Damian Rezner, Dyrektor Operacyjny Screen Network. – Pierwsze kampanie w tym kanale wprowadziliśmy jako pierwsza sieć DOOH w Polsce już w roku 2017, ale dopiero teraz widzimy popularyzacje tego rodzaju zakupu powierzchni. Reklama Digital OOH w modelu Programmatic daje klientowi szereg benefitów. Po pierwsze: automatyzacja i uproszczenie procesu zakupu. W przeciwieństwie do tradycyjnego sposobu, który wymaga długiego i procesu planowania, reklama programatyczna daje kupującemu pełną swobodę. Po drugie, umożliwia dostosowanie treści reklamowych do preferencji i zainteresowań odbiorców na podstawie danych analitycznych. Po trzecie, pozwala na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszym i samochodowym.

– Jako pierwsi w Polsce zrealizowaliśmy szerokozasięgowe kampanie DOOH w modelu Programmatic dla naszych klientów, wykorzystując zarówno rosnącą dostępność nowoczesnych nośników, jak i możliwości elastycznego zarządzania kampaniami. To zalety, dzięki którym segment DOOH coraz dynamiczniej się rozwija i nasze prognozy – zarówno dotyczące polskiego rynku, jak i globalnego – wskazują, że w najbliższych latach nakłady na niego będą systematycznie rosły – mówi Eryk Sapkowski, Addressable Marketing Manager odpowiedzialny za wdrożenie nowego rozwiązania w agencjach grupy IPG Mediabrands.

Źródło: Screen Network S.A.

www.screennetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

3 000 przedsiębiorców w 11. edycji Akademii e-marketingu
Przez cały 2023 rok, w największych miastach w Polsce odbywały się darmowe szkolenia dla przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wydarzenia zorganizowano w ramach 11. edycji Akademii e-marketingu, która jest cyklem spotkań edukacyjnych poświęconych budowaniu strategii promocji firmy w Internecie. Właściciele małych i średnich biznesów...
Itel przedstawia nowe logo
itel, marka z segmentu „inteligentnego życia”, specjalizująca się w oferowaniu przystępnych cenowo i wysokiej jakości konsumenckich produktów elektronicznych, informuje o transformacyjnej inicjatywie odświeżenia marki, która obejmuje nowe logo i wizerunek. Decyzja ta sygnalizuje przełomowy moment w historii firmy, łącząc nowoczesną estetykę z jej...
Monika Brzózka mówczynią TEDxWarsawWomen 2023
Monika Brzózka, Chief Financial & Operating Officer VMLY&R Poland, będzie prelegentką konferencji TEDxWarsawWomen 2023. 
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołączyła platforma AtomStore.
Pieniądze to wrażliwy temat w związkach, ale nie muszą być przyczyną nieporozumień. Wiele zależy od tego, jak i czy w ogóle rozmawiamy o naszych dochodach, wydatkach i zobowiązaniach. Aby to ułatwić, powstała kampania społeczna #CoZTąKasą – Jak rozmowy o kasie wpływają na nasze relacje? Ma ona na celu podniesienie kompetencji w zakresie komunikacji finansowej i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764