logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Isobar i Fundacja „Rodzic w mieście” z kampanią społeczną

  PR 06.05.2022, przeczytano 637 razy
ilustracja

Fundacja „Rodzic w mieście” oraz agencja Isobar (z grupy dentsu Polska) zwracają uwagę na problem bezpieczeństwa najmłodszych uczestników ruchu. Ma w tym pomóc „wózek dziecięcy przyszłości”, zaprojektowany specjalnie na potrzeby trwającej kampanii społecznej. A gdzie sami rodzice zauważają zagrożenia? Tego można się dowiedzieć z przygotowanego raportu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/isobar-i-fundacja-_rodzic-w-miescie_-z-kampania-spoleczna,395740,artykul.html

- W naszych miastach stale rośnie liczba uczestników ruchu, także na chodnikach. Rowerzyści, osoby przemieszczające się na hulajnogach, rolkarze, biegacze. A wśród nich rodzice i maluchy w wózkach. Dlatego musimy dbać o siebie nawzajem i szczególnie uważać tam, gdzie nasze drogi się spotykają - mówi Agnieszka Krzyżak-Pitura, prezeska Fundacji Rodzic w mieście.

Wózek „naszpikowany” technologią

– Koncepcja wózka dziecięcego nie zmieniła się istotnie od XIX wieku. Chcieliśmy, skorzystać z naszej wiedzy technologicznej i wspólnie z producentem wózków ibebe pokazać w ramach tej kampanii jak taki wózek wyglądałby, gdyby „naszpikować go” technologią – mówi Anna Nowak, Creative Technology Manager, z agencji Isobar (dentsu Polska). – Wyposażyliśmy prototyp w czujniki ultradźwiękowe, które są w stanie wykryć zbliżający się pojazd w martwym polu. Zamontowaliśmy także mechanizm „hill hold control”, który zatrzymuje wózek, gdy zacznie staczać się z górki. To również zainstalowane czujniki wykrywające ruch przed wózkiem i w razie zagrożenia zatrzymujące go.

55% rodziców wozi dziecko w wózku codziennie

Apel do uczestników ruchu i zaprojektowanie „wózka przyszłości” to nie wszystko. W ramach kampanii społecznej przeprowadzono także badanie, dotyczące poczucia bezpieczeństwa wśród rodziców.

Częstotliwość przemieszczanie się z dzieckiem w wózku, w zależności od celu

55% respondentów zadeklarowało w nim, że codziennie przemieszcza się, wioząc dziecko w wózku, a aż 89% robi to co najmniej raz w tygodniu. Oznacza to, że rodzice regularnie mierzą się z okolicznościami, które mogą być potencjalnie niebezpieczne i wymagają wzmożonej uwagi. Największy odsetek (78%) respondentów deklaruje, że czuje się bezpiecznie, idąc z dzieckiem w wózku na spacer w parku lub w okolicy domu (76%). Jednak nie wszędzie to poczucie bezpieczeństwa jest tak wysokie.

- Rodzice zdecydowanie mniej bezpiecznie czują się tam, gdzie infrastruktura nie jest projektowana z myślą o nich - mówi Agnieszka Krzyżak-Pitura, prezeska Fundacji Rodzic w mieście. - W codziennej drodze do żłobka czy przedszkola, na chodniku, tam gdzie natężenie ruchu jest duże, poczucie bezpieczeństwa spada o ponad 30%.

Na obniżenie poczucia bezpieczeństwa w trakcie przemieszczania się z dzieckiem w wózku wpływają.

Powodami obniżenia poczucia bezpieczeństwa podczas podróży z dzieckiem według rodziców są: brak chodnika (wskazało 76% badanych), mała odpowiedzialność kierowców lub jej brak (74%), nadmierna prędkość innych osób na chodniku (71%), duże natężenie ruchu samochodowego w okolicy (69%).

– Interesującym jest, że tylko 35% badanych zadeklarowało, że w ich odczuciu miasto, w którym mieszkają jest zaprojektowane z uwzględnieniem potrzeb rodziców wożących dzieci w wózkach – dodaje Agnieszka Krzyżak-Pitura.

Bezpieczni na pasach?

– Zależało nam na sprawdzeniu, czy rodzice czują się bezpiecznie, przechodząc z dzieckiem przez przejście dla pieszych. To miejsce na jezdni, na którym pieszy jest szczególnie chroniony, a jednak jedynie 47% rodziców zadeklarowało, że czuje się bezpiecznie - mówi Agnieszka Krzyżak-Pitura, prezeska Fundacji Rodzic w mieście. - Te miejsca wymagają  zachowania najwyższej uwagi szczególnie od kierowców.

Na obniżenie poczucia bezpieczeństwa w trakcie przemieszczania się z dzieckiem w wózku wpływają.

Za najbardziej negatywnie wpływające na poczucie bezpieczeństwa przy przechodzeniu przez przejście dla pieszych rodzice wskazywali: nieodpowiedzialność kierowców (78% badanych), samochody parkujące blisko przejścia (72%), brak azylu dla pieszych (58%).

12% rodziców zwraca uwagę na technologie w wózkach

Rodzice zostali zapytani także o to, jak dbają o bezpieczeństwo dzieci. Badani wśród najczęściej wykorzystywanych rozwiązań wskazywali foteliki najwyższej jakości (64% respondentów) oraz akcesoria zabezpieczające przestrzeń domową (63%).

– Wśród tych odpowiedzi nisko uplasowało się wykorzystanie innowacyjnych technologii takich jak elektroniczna niania czy aplikacje dla rodziców (21% respondentów). Gdy zapytaliśmy natomiast, co wpływa na wybór wózka dla dzieci, tylko 12% rodziców odpowiedziało, że wyposażenie w innowacyjne rozwiązania technologiczne – wskazuje Anna Nowak, Creative Technology Manager, Isobar (dentsu Polska) i dodaje: – Prawdopodobnie trudno nam sobie wyobrazić jak taki ulepszony technologicznie wózek miałby wyglądać i w jaki sposób mógłby polepszyć bezpieczeństwo.

Przydatność rozwiązań technologicznych możliwych do zastosowania w wózkach dziecięcych

– Z naszego badania o bezpieczeństwie możemy wyciągnąć więc interesujący wniosek. Rodzice są dosyć konserwatywni, gdy chodzi o bezpieczeństwo swoich dzieci. Może to mieć różne przyczyny: małą dostępność nowoczesnych technologii lub ich wysoką cenę, brak powszechnej świadomości istnienia takich produktów lub po prostu duże zaufanie do sprawdzonych, tradycyjnych metod – mówi Anna Nowak.

Źródło: dentsu

www.dentsu.com

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało zrealizowane w lutym 2022 przez DDS na panelu Norstat (próba: 400 rodziców dzieci w wieku do 3 lat).

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764