logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

J. Kaczyński: w Polsce nie ma wolnych mediów

   28.02.2006, przeczytano 1858 razy

Zdaniem Jarosława Kaczyńskiego w Polsce nie ma wolnych mediów. Prezes Prawa i Sprawiedliwości oświadczył na konferencji prasowej w Krakowie, że media na ogół działają w interesie swoich właścicieli lub mocodawców politycznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/j.-kaczynski%3A-w-polsce-nie-ma-wolnych-mediow,3603,artykul.html

Komentując niekorzystne dla swej partii wyniki sondaży, opublikowane w Gazecie Wyborczej, Kaczyński powiedział, że sondaże nie odzwierciedlają rzeczywistości, ale interesy mediów, które je publikują.

Dodał, że PiS zastanawia się nad zmianą prawa tak, aby redaktor naczelny nie mógł zwolnić z pracy dziennikarza, który ma inne niż on poglądy. Miałoby to, zdaniem Kaczyńskiego, zwiększyć niezależność dziennikarzy.

Lech Kaczyński tymczasem kazał tropić dziennikarzy Rzeczpospolitej - napisał najnowszy Newsweek. Magazyn ujawnił akta śledztwa sprzed pięciu lat, wszczętego na polecenie ówczesnego ministra sprawiedliwości Lecha Kaczyńskiego oraz prokuratora krajowego Zbigniewa Wassermanna. Newsweek napisał, że Kaczyński z Wassermannem stworzyli specjalny zespół prokuratorski, aby tropić dziennikarzy Rzeczpospolitej Annę Marszałek i Bertolda Kittela.

Dlaczego ich śledzono? Bo współpracownicy Kaczyńskiego usłyszeli plotkę, że "Rz" przygotowuje tekst na jego temat. Elżbieta Kruk, ówczesna szefowa gabinetu Kaczyńskiego (a dziś z jego nadania przewodnicząca KRRiT), pisała w notatce dla Wassermanna, że dziennikarze "Rz" "otrzymali zlecenie wykorzystania mediów do wyeliminowania z życia politycznego Marka Kempskiego (wojewody śląskiego), Jerzego Widzyka (ministra transportu) i Lecha Kaczyńskiego".

Prokuratorzy przystąpili do badania źródeł informacji "Rz". Na tym się jednak nie skończyło. Marszałek i Kittela inwigilowano m.in., sprawdzając billingi ich telefonów. Śledztwo umorzono latem 2001 r., gdy premier Jerzy Buzek odwołał Kaczyńskiego. - Śledztwo dotyczyło nie dziennikarzy, ale służb specjalnych, które chciały wtedy przez media dyskredytować wysokich urzędników państwa - twierdzi dziś minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro, wówczas zastępca Kaczyńskiego.

W obronie dziennikarzy stanął rzecznik praw obywatelskich. Jeśliby się to potwierdzało, będę występował oczywiście w obronie dziennikarzy - oświadczył Janusz Kochanowski.

Źródło: PAP, Rzeczpospolita / Mediarun.pl
fot: Kancelaria Sejmu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764