logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jacek Pochłopień redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost”

  PR 01.09.2017, przeczytano 1593 razy

Jacek Pochłopień został redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost”. Rok po faktycznym objęciu kierownictwa redakcji jednego z najbardziej opiniotwórczych tygodników, w stopce numeru 35/2017 sprzed jego funkcji zniknęły litery p.o.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jacek-pochlopien-redaktorem-naczelnym-tygodnika-_wprost_,33587,artykul.html

Zmiana wydaje się formalna, ale ma głębsze znaczenie. Potwierdza, że Pochłopień z sukcesem realizuje strategię wydawcy, aby tworzyć w przestrzeni medialnej miejsce wolne od wojny polsko-polskiej i podziałów plemiennych, aby wrócić do podstaw dziennikarstwa i zajmować się sprawami ważnymi społecznie, aby występować w dobrze pojętym interesie społecznym.

Dzisiaj „Wprost” jest chlubnym wyjątkiem na brutalnie podzielonej scenie mediów zaangażowanych politycznie, stojących na barykadach wojny, którą same napędzają i podsycają. Na łamach tygodnika swoje felietony publikują m.in. Ryszard Czarnecki i Jan Rokita, ale także Magdalena Środa i Ewa Wanat. Swoje miejsca mają tu również Waldemar Skrzypczak, Paweł Kowal, Jan Śpiewak i Jan Wróbel.

„Jeśli chcecie czytać tylko o tym, że PiS jest dobry, a opozycja zła – jest to możliwe. Jeśli wolicie się dowiadywać tylko tego, że PiS jest zły, a opozycja dobra – są i takie media. „Wprost” podchodzi do rzeczywistości bez partyjnych uprzedzeń” – pisze Jacek Pochłopień we wstępniaku do najnowszego wydania tygodnika – już jako redaktor naczelny. I zaprasza do twórczej dyskusji, bo - jak podkreśla - zbiorowa mądrość i suma pomysłów, idei, inicjatyw dają lepsze efekty niż szczegółowy plan najlepszego stratega. „Wprost” ma pozostać miejscem takiej właśnie dyskusji. 

O tym, że takiego miejsca, że merytorycznej i rzetelnej rozmowy w mediach brakowało świadczą m.in. wyniki oglądalności serwisu Wprost.pl, którego liczba użytkowników przekroczyła 2,1 mln, a liczba odsłon – 10 mln. Blisko dwukrotny wzrost w ciągu roku statystyk serwisu to zasługa młodego zespołu redakcyjnego Wprost.pl, który pod okiem redaktora naczelnego i z jego wsparciem tworzy portal, w którym czytelnik może znaleźć nie tylko najnowsze informacje, ale również różne spojrzenia i oceny bieżących wydarzeń i ma szansę zapoznać się z szerszym spektrum opinii bez narzucania jedynie słusznej linii.

Konsekwentna obrona podstawowych wartości dziennikarskich i przypominanie o tym, jakie zadania i funkcje mają do spełnienia media, to przyjęta przez wydawcę strategia długoterminowa dla „Wprost”. - Jacek Pochłopień udowodnił, że dobrze rozumie tę strategię i potrafi jej bronić nawet w trudnych, gorących momentach. Jest gwarantem tego, że „Wprost” nie uwikła się w bieżące spory polityczne i że pozostanie wierne credo tygodnika, które na pierwszym miejscu stawia interes społeczny – mówi wydawca tygodnika, Michał Maciej Lisiecki.

„Wprost”, pozostając poza bieżącym sporem politycznym i pozostawiając sobie rolę recenzenta wydarzeń, jest jednocześnie orędownikiem przedsiębiorczości i konsekwentnie wspiera polskich przedsiębiorców. Pod marką i patronatem „Wprost” wręczane są m.in. nagrody dla największych polskich firm (Polska Dwusetka), dla firm najbardziej innowacyjnych (Innowatory Wprost), dla najciekawszych produktów finansowych (Portfel Wprost) oraz dla największych i najbardziej dynamicznych firm w regionach (Orły Wprost).     

Jacek Pochłopień kieruje redakcją tygodnika „Wprost” od sierpnia 2016 r. Od sierpnia 2015 r. był zastępcą naczelnego odpowiedzialnym m.in. za projekty specjalne. Wcześniej przez blisko 10 lat był zastępcą redaktora naczelnego miesięcznika „Forbes”, kierował także działem Biznes tygodnika „Newsweek Polska” oraz był redaktorem prowadzącym "Pulsu Biznesu". Zastępcą Pochłopienia jest Marcin Dzierżanowski, od wielu lat związany z Wprost, w 2007 roku nominowany do nagrody Grand Press w kategorii News oraz do nagrody im. Andrzeja Woyciechowskiego za artykuły publikowane w tygodniku „Wprost”.

Średnie rozpowszechnienie „Wprost” w pierwszym półroczu 2017 r. wynosiło 87 730. Tygodnik dłuższego czasu konsekwentnie realizuje strategię zwiększania zasięgu dotarcia ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju zasięgu wydań cyfrowych. Tygodnik intensyfikuje też swoją obecność w serwisach społecznościowych (prawie 190 000 fanów na Facebooku oraz 445 000 obserwujących na Twitterze) i stawia na rozwój nowego serwisu internetowego (ponad 2 100 000 użytkowników i ponad 10 000 mln odsłon w sierpniu 2017).

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA S.A

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764