Agencja Chigo z Poznania stworzyła od podstaw nową markę jaj z chowów alternatywnych Kotlina Natury.
Chigo tworzyła i koordynowała prace na wszystkich etapach od badań konsumentów, przez nazwę, logotyp, po pełną identyfikację wizualną, która odzwierciedla wartości marki. Stworzono wyróżniające się na półce opakowania oraz materiały dla kanału B2B, które wspierają Klienta w pozyskiwaniu nowych odbiorców detalicznych.
Nowa marka jaj w swoim DNA ma wartości taki jak: naturalność, zdrowie i jakość. Grupę docelową zdefiniowano jako osoby należące do segmentu tzw. urban eco, które dbają o jakość życia, w tym jedzenia, wybierając produkty naturalne i zdrowe, za które są gotowi zapłacić więcej.
Podstawowym założeniem komunikacji marki jest uświadamianie różnic pomiędzy jajami z chowów klatkowych, a ofertą alternatywną, czyli jajami od kur z chowu ściółkowego, ekologicznego i z wolnego wybiegu. Wyzwanie polegało na tym, by na pierwszy rzut oka zwykły i „niemarkowy” produkt jakim jest jajo, pokazać na nowo, zainteresować odbiorcę jego walorami odżywczymi i kulinarnymi, prezentując w atrakcyjny dla odbiorcy sposób markowy kontent.
W tym celu stworzono platformę komunikacji Eggsperci.pl. Portal jest w 100% poświęcony jajom, ciekawostkom na ich temat i przepisom. Zawiera rzetelną wiedzę przekazywaną przez dietetyków, trenerów sportowych, entuzjastów sztuki kulinarnej, a także hodowli kur. Razem tworzą oni grono Eggspertów. Zgromadzone materiały pokazują jajo w atrakcyjny i smaczny sposób. Przeważają treści kulinarne, głównie pięknie ilustrowane przepisy na dania z kuchni tradycyjnej, jak i nowoczesnej z różnych zakątków świata. Kulinaria uzupełniane są wiedzą z zakresu dietetyki i biologii oraz ciekawostkami związanymi z jajem. Za kontent w pełni odpowiada Chigo Agency.
Kontent promowany jest w social media, czyli na Facebooku oraz Instagramie. Za prowadzenie kont społecznościowych również odpowiedzialna jest agencja Chigo. Do współpracy zaproszono influnecerów oraz magazyny kulinarno-lifestylowe, popularne w grupie docelowej.
Promocja jaja jako superfood prowadzona jest w opozycji do działań konkurencyjnych marek opartych na straszeniu GMO i antybiotykami. Edukacja i promowanie pozytywnych skojarzeń, i nowych „odsłon” dla prostego składnika jakim jest jajo, sprawdza się i sukcesywnie pozyskuje nowych fanów.
Marka jest już obecna w większości liczących się sieci handlowych w Polsce, gdzie spotyka się z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Oznacza to, że pomysł na tak odważnie pozycjonowaną markę w kategorii jaj oraz jej kreatywny sposób komunikacji, był słuszną decyzją.
Źródło: Chigo Agency