logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak budować lepsze doświadczenia użytkownika na urządzeniach mobilnych

  PR 25.02.2019, przeczytano 507 razy

Google udostępnia dzisiaj nową wersję Test My Site oraz zwiększa dostępność komunikacji Rich Communications Services (RCS) dla biznesu. Konsumenci sięgają po telefony za każdym razem, gdy chcą dowiedzieć się, gdzie się wybrać, co zjeść i co kupić. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić im doświadczenia użytkownika, jakich oczekują - takich, które są szybkie, angażujące i nieprzeszkadzające w tym, co chcą osiągnąć. Google wspiera reklamodawców i marki na drodze do sukcesu, dlatego inwestuje w nowe narzędzia czy innowacyjne rozwiązania tak, aby branża mogła stale się rozwijać. Dzięki Test My Site przedsiębiorcy zyskają praktyczne wskazówki, jak zwiększyć szybkość ładowania się ich stron na smartfonach, a dzięki większej dostępności RCS, jeszcze lepiej dotrą z komunikatem do mobilnych użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-budowac-lepsze-doswiadczenia-uzytkownika-na-urzadzeniach-mobilnych,381396,artykul.html

Od początku ery mobilnej minęło już 12 lat. To okres, w którym byliśmy świadkami powstawania nowych i innowacyjnych cyfrowo platform, takich jak aplikacje mobilne, asystenci głosowi czy rozszerzona i wirtualna rzeczywistość. Jednak mimo dostępności wielu kanałów cyfrowych, internet mobilny nadal jest najczęściej wykorzystywaną platformą.

- Tylko 1-sekundowe opóźnienie w ładowaniu się strony na urządzeniu mobilnym może spowodować spadek konwersji aż o 20%. Innymi słowy, setki tysięcy złotych możliwych do zyskania, lub straty, tak naprawdę zależą od milisekund, których strona firmy potrzebuje na załadowanie się - mówi Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant w Google  

Test My Site

Podstawą pozytywnych doświadczeń użytkowników mobilnych jest szybkie ładowanie się stron na smartfonach. Jednosekundowe opóźnienie wczytywania się strony może spowodować obniżenie współczynnika konwersji nawet o 20%. Dlatego w 2016 r. Google udostępnił narzędzie TestMySite, po to by przedsiębiorcy mogli sprawdzić szybkość ich stron na urządzeniach mobilnych i uzyskać rekomendacje w tym zakresie.

Chcąc nadążać za zmianami w branży mobilnej, trzeba inwestować w ciągły rozwój - także narzędzi analitycznych. Dlatego też w nowej wersji Test My Site przedsiębiorcy znajdą:  

  • ocenę szybkości całej witryny i jej poszczególnych podstron,
  • informacje o zmianie czasu ładowania się strony w stosunku do poprzedniego miesiąca,
  • informację o tym, czy strona ładuje się szybko, przeciętnie czy wolno,
  • porównanie czasu ładowania danej strony ze stronami innych firm z tej samej branży,
  • informacje o potencjalnym wpływie szybkości wczytywania się strony na przychody firmy,
  • szczegółową listę rekomendacji, co do skrócenia czasu ładowania się dla maksymalnie 5 podstron analizowanej witryny,
  • kompletny raport z testu, gotowy do udostępnienia współpracownikom.

Dzięki nowej wersji Test My Site przedsiębiorcy mogą teraz w jednym miejscu zmierzyć szybkość ładowania się strony, porównać ją z wynikami konkurencji i, jeśli to konieczne, podjąć stosowne działania - po to by zadbać o doświadczenia mobilne.

Komunikacja RCS dla biznesu

Przesyłanie wiadomości to kolejny obszar, w którym firmy mogą zadbać o jeszcze lepsze doświadczenia mobilne swoich potencjalnych klientów. SMS-y, z których dzisiaj korzystają miliony firm, mają ograniczenia pod względem liczby znaków (limit do 160), obrazów czy interakcji. RCS uzupełnia SMS-y o możliwość brandingu, weryfikację biznesową, reklamy zawierające multimedia (Rich Media), sugestie odpowiedzi i działań oraz analitykę. Co więcej, w przeciwieństwie do tradycyjnych wiadomości, dodanie multimediów nie przyczynia się do dłuższego ładowania RCS. Dzięki tej technologii firmy mogą szybko dostarczać interaktywne wiadomości na domyślny komunikator w telefonie użytkownika.

Google ściśle współpracuje z podmiotami z branży mobilnej, by usprawniać mobilną komunikację i, dzięki zastosowaniu RCS, zapewnić klientom jeszcze lepsze doświadczenia konsumenckie. Więcej informacji na temat komunikacji RCS dla biznesu znajduje się na naszej stronie internetowej.

Wiele marek już dziś korzysta z RCS na różne sposoby - od promowania “okazji dnia” po umożliwienie klientom sprawdzenia salda na koncie - wszystko w ramach natywnej obsługi wiadomości w systemie Android. Przykładowo, klienci sieci aptek CVS otrzymują przypomnienia o konieczności uzupełnienia w systemie recept i powiadomienia o tym, że ich zamówienia są gotowe do odbioru. Meksykańska firma fintech Broxel natomiast umożliwia płatności za rachunki, sprawdzenie stanu konta, przelewy i bezpośrednie połączenie z obsługą klienta. Linie lotnicze Vueling Airlines planują wdrożenie RCS - chcą umożliwić swoim klientom rezerwację lotu i odebranie karty pokładowej za pośrednictwem komunikatora. Firma Vaillant niedługo udostępni użytkownikom możliwość zmiany dat spotkań, wyrażenie opinii o usługach i kontakt z agentem. Wszystkie te marki poprawią obsługę klienta na urządzeniach mobilnych korzystając właśnie z RCS. W nadchodzących miesiącach kolejne firmy w Europie będą wdrażały udogodnienia oparte o tę technologię.

Choć wiele zmieniło się na przestrzeni ostatnich 12 lat, umiejętnie zaimplementowane rozwiązania mobilne to nadal klucz do rozwoju firmy. Test My Site i komunikacja RCS dla biznesu to potężne narzędzia umożliwiające firmom kreowanie doświadczeń użytkowników, które dzisiaj są niezbędne, aby skutecznie odpowiadać na ich potrzeby. 

Źródło: Alphabet

www.abc.xyz

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764