logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak displaye POS i SRP pomagają sprostać nawykom klienta?

  PR 24.11.2017, przeczytano 1033 razy
ilustracja

Wirtualne planogramy, pokazujące rozmieszczenie towarów na półce vs. realne plany klienta przychodzącego na zakupy. Dylematy sprzedawców: atakować – nie atakować, przeszkadzać – nie przeszkadzać? Czy lista zakupów może być zagrożeniem? Postanowiliśmy zasugerować rozwiązanie tych kwestii za pomocą… materiałów POS i SRP.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-displaye-pos-i-srp-pomagaja-sprostac-nawykom-klienta,34600,artykul.html

Dopuśćmy do głosu ekspertów: "Idea SRP (opakowań zbiorczych) umożliwia wystawienie na półkę jednorazowo większej ilości produktu, ułatwia przemieszczanie, szybką identyfikację produktu w obrębie sklepu oraz zwiększa atrakcyjność zakupową" – oznajmia Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci Biedronka. Identyfikacja produktu i atrakcyjność zakupowa stanowi clou, koncentrując się na handlu z perspektywy klienta. Do opakowań zbiorczych zaliczamy tacki tekturowe bądź z tworzyw sztucznych, pudełka tekturowe i skrzynki. Popularną formą na szybką identyfikację produktów zgrupowanych w obrębie sklepu oraz zwiększenie ich atrakcyjności zakupowej są też zadrukowane owijki paletowe, ale o nich następnym razem.

Displaye POS natomiast, jak przeczytamy na portalu Forum Mleczarskie - "...znane są od stuleci. Swoiste znane formy reklamy pochodzą nawet z czasów starożytnych”. Nic też nie wskazuje na to, żeby cokolwiek w tym temacie miało się zmienić.

Arsenał środków marketingowych wydaje się być bardziej niż wystarczający, jednak czasy się zmieniły. Zamiast Kartaginy – a’propos starożytności – jest „cart” (anglosaskie określenie wózka na zakupy). Nie ma także mowy o bitwie… a wszystko polega na tym, że raczej wystarczy lepiej się poznać.

Cztery typy współczesnego klienta

Typ: Pod presją czasu

Motto: „Pojawiam się i znikam...”

Środki:
Duże displaye POS, bramy reklamowe i ekspozytory ustawione przy wejściu, opakowania SRP w wyrazistych kolorach, owijki na bramki, kosze zasypowe, human stands

Klient, który na zakupy przeznacza dosłownie kilka chwil i wydaje się być zawsze w biegu. Ma mało czasu i w efekcie mało wydaje. Pośpiech wpływa jednak na podejmowanie impulsywnych decyzji o kupnie produktu, co jest korzystne z punktu widzenia sklepu.

Typ: Odkrywca

Motto: „It’s a kind of magic...”

Środki: Displaye POS z funkcjami interaktywnymi, opakowania SRP w niebanalnej formie i z napisami „nowość”, ekspozytory naladowe

Odkrywcę zawsze ucieszy informacja o nowościach. Co więcej lubi on, gdy podczas przeglądania asortymentu zostanie zainspirowany np. do przyrządzenia jakiejś potrawy. Spędza najdłuższy czas w sklepie, jednak jego „wyprawy” przypadają często tylko raz na tydzień.

Typ: Przewodnik wycieczki

Motto: „Piszesz mi w liście…”

Środki: Displaye POS – stojaki oraz POS naladowe, ekspozytory i opakowania SRP ustawione przy kasach

Najtwardszy typ klienta – nie zważa ani na nowości ani na promocje i punkt po punkcie odhacza wszystko, co ma na liście zakupów. Jeżeli nie znajdzie interesującego go towaru, być może skusi się na alternatywę… pod koniec zakupów. Niektórzy przewodnicy są jednak zorientowani nie na markę, a na kategorię produktu – to ich zaleta

Typ: Łowca promocji

Motto: „Kiedyś cię znajdę...”

Środki: Displaye POS i inne materiały wspierające sprzedaż tj. woblery, shelfstopery i SRP wykorzystywane podczas promocji i wyprzedaży

Szuka okazji, nie będąc wiernym konkretnym markom. Chętnie skorzysta z kuponów zniżkowych drukowanych na interaktywnych stoiskach POS. Wydaje najmniej ze wszystkich typów, jednak kupi „hurtową” liczbę towarów zapakowanych w SRP, gdy te okażą się mieć dobrą cenę.


Jeśli spotkaliście się jeszcze z innymi typami klienta, podzielcie się z nami swoją opinią, a my z chęcią poszukamy nowych rozwiązań.

Źródło: POSperita

posperita.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764