logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak dobrać kolor do logo marki?

  PR 19.03.2020, przeczytano 2072 razy

Kolor może mieć znaczący wpływ na decyzje zakupowe. Za pomocą wzroku dociera do nas aż 80% ogółu informacji – co za tym idzie, konsument ocenia produkt w dużej mierze na podstawie tego, co zobaczy. Według badań przeprowadzonych przez M. Castelhano i J. Hendersona, nasz mózg o wiele lepiej rozumie i zapamiętuje obraz w oryginalnych kolorach. Co więcej, zbyt duża ilość barw spowoduje, że nasz przekaz będzie chaotyczny i nieczytelny. W końcu to kolor jest zauważany przez otoczenie jako pierwszy. Badania University of Loyola, wskazują, że barwy mogą zwiększyć rozpoznawalność marki aż o 80% - dlatego też warto wykorzystać ich potencjał.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-dobrac-kolor-do-logo-marki,386154,artykul.html

W ramach świętowania Międzynarodowego Dnia Kolorów 21 marca przedstawiamy kilka praktycznych porad, które przydadzą się przy określaniu identyfikacji wizualnej marki.

Przedstawione poniżej znaczenia konkretnych kolorów, mogą okazać się pomocne w doborze odpowiedniego koloru do logotypu marki.

Niebieski – kojarzy się szczerością, zaufaniem, poczuciem bezpieczeństwa, rozsądkiem i inteligencją. Naukowcy doszli do wniosku, że pracując w niebieskich pomieszczeniach, jesteśmy bardziej produktywni, ponieważ takie otoczenie sprzyja analitycznemu myśleniu. Na barwę niebieską decydują się firmy, które reprezentują zaufanie, dobrą komunikację i profesjonalizm. Poprzez skojarzenia z niebem, często wybierany przez linie lotnicze, takie jak Lufthansa, LOT, czy też Ryanair. W związku z jego popularnością należy zadbać o wyróżniający się wzór, aby Twój logotyp nie zniknął w zalewie innych. Dobrym pomysłem jest dodanie do projektu sloganu, jak w przypadku marki Brother „At your side”.

Czerwony – jest bardzo pobudzający, intensywny, charakteryzujący się odwagą i dynamiką, ale również może przywodzić na myśl miłość i namiętność. Według badań kolor czerwony podobnie jak żółty naturalnie kojarzy się z zagrożeniem. Umieszczając czerwony element w logotypie, sprawimy że zostanie on mocniej wyeksponowany. Szczypta czerwieni nie zaszkodzi, a jedynie zdynamizuje nasz przekaz. Najbardziej rozpoznawalnymi markami, wykorzystującymi kolor czerwony w swojej komunikacji są Coca-Cola, H&M i Levis’s.

Zielony – reprezentuje siłę, świeżość i naturalność. To także symbol nowego życia i wzrostu, w efekcie czego sięgają po niego ambitne i odnoszące sukcesy marki takie jak Starbucks, Android i Land Rover. Warto zdecydować się na zieleń, gdy misją naszej firmy jest dbanie o środowisko. Odcieni zielonego jest wiele, a każdy z nich niesie za sobą inne natężenie emocjonalne. Wśród nich znajdziemy zarówno kolor khaki, kojarzący się z powagą przez powiązanie z wojskiem, jak również limonkowy – zdecydowanie bardziej żywiołowy.

Żółty – to ciepły kolor, cechujący się optymizmem i nadzieją. Jako kolor słońca wykorzystywany jest w logotypach biur podróży i portali turystycznych. Niesie za sobą radość i pogodę ducha. Jest symbolem światła i nadziei, ale również przywodzi na myśl inteligencję.. „Soczystość” tego koloru może stymulować apetyt, z czego korzystają sieci restauracji, jak McDonalds czy Subway. Ponadto kolorem żółtym oznakowane są kaski ochronne, które mają zapewnić bezpieczeństwo w pracy. Jeśli twoja firma działa w sektorze budowlanym, warto rozpatrzyć wybór żółtego logo.

Czarny – ten kolor bardzo często jest wykorzystywany w komunikacji wizualnej. Stanowi o elegancji i klasie, dlatego tak często wybierany jest przez marki luksusowe. Dobrze komponuje się praktycznie ze wszystkimi innymi barwami. Symbolizuje siłę i władzę, jak również tajemniczość. Marką, która zdecydowała się na przedstawienie swojego logo w tej tonacji, jest Chanel. Jak nie trudno się domyślić, tylko ten kolor mógł reprezentować jeden z największych domów mody na świecie.

Pomarańczowy – na jego symbolikę składają się cechy kolorów, z których powstał – czerwonego i żółtego. Zatem łączy charakterystyczną dla czerwonego dynamiczność i ekspresję z ciepłem i inspiracją powiązanymi z kolorem żółtym. W marketingu symbolizuje przystępność cenową, dlatego korzystają z niego marki, które zapewniają konkurencyjność cen. Wśród nich znaleźć możemy Allegro, CCC, Pyszne.pl.

Różowy – jako reprezentant siły kobiecości, został wykorzystany w kampanii Avonu. Jej symbolem jest Różowa Wstążka, a w ramach wydarzenia organizowany jest Marsz Różowej Wstążki. Z czasem, wraz z nadejściem odcienia określanego jako millennial pink, róż stał się neutralny płciowo. Jego pastelowy ton symbolizuje tolerancyjność i otwartość.

Fioletowy – to odcień jednoznacznie kojarzący się z władzą i luksusem. Jednak w zależności od natężenia, zmienia się też jego znaczenie. Delikatny pastelowy skłania do refleksji i pobudza kreatywność, natomiast bardzo intensywny oznacza siłę i powagę. Jego wybór jest dość odważny, ale przykład Play’a i Milki pokazuje, że może zapewnić ogromny sukces i rozpoznawalność marki.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Katarzyna Idzkiewicz, Marketing Coordinator, Brother Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak social media mieszają w demokracji algorytmami rekomendującymi treści
Sensacyjne nagłówki klikają się lepiej niż wyważone polemiki. To sprawia, że są też bardziej widoczne na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, bo ich algorytmy premiują „angażujące” treści. W czasie kampanii wyborczej ten wyścig po uwagę może mieć poważne konsekwencje.
Wiele plotek, w tym te, które miały zepchnąć Google z tronu lidera wyszukiwarek. Nic takiego się nie stało, ale nowe rozwiązania od Open AI mogą zrewolucjonizować nasze życie. Podróże bez znajomości języka będą jeszcze łatwiejsze, ale coś dla siebie dostaną też duże marki. Nowy ChatGPT będzie mógł odczytywać nasze emocje “na żywo”, a to...
Outreach Marketing - tajna broń marketera
Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność marki online, co nie jest...
Konsumenci zaczynają flirtować z botami w contact center
Boty oparte o sztuczną inteligencję to już codzienność w contact center, a nasz stosunek do nich szybko się zmienia. Wraz z coraz większą biegłością botów w swobodnej komunikacji na dowolny temat, wyraźnie zaczynamy je lubić. Do tego stopnia, że cześć z nas zaczyna nawet z botami flirtować podczas załatwiania standardowych spraw związanych z obsługą – wynika z...
Od marca pierwsi użytkownicy wyszukiwarki Google mogą przy niektórych zapytaniach spotkać się z odpowiedzią wygenerowaną przez sztuczną inteligencję. To odpowiedź na ChataGPT i próby przejęcia rynku przez Microsoft. Miliardy zapytań i zwiększone zadowolenie użytkowników – tak pierwsze testy ze sztuczną inteligencją wbudowaną w wyszukiwarkę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764