logo
WIADOMOŚCI

Jak dostosować swoje bazy danych osobowych do przepisów RODO

Mateusz Zawiślak  PR 13.11.2017, przeczytano 366 razy
ilustracjastrzałka

Większość przedsiębiorstw zbiera dane osobowe, aby móc skutecznie prowadzić działalność gospodarczą. Firmy tworzą np. bazy swoich klientów czy dziennikarzy, do których wysyłają informacje prasowe. Pojawia się jednak pytanie: czy od maja 2018 r. – kiedy wejdzie w życie Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO) i przepisy zostaną zaostrzone – dane zgromadzone do tej pory będą mogły być bez przeszkód dalej wykorzystywane?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-dostosowac-swoje-bazy-danych-osobowych-do-przepisow-rodo,34466,artykul.html

- Pamiętajmy, że bazy danych zebrane dotychczas jak najbardziej będą podlegały teraz nowym regulacjom i od 25 maja 2018 r. będą musiały spełniać wymogi wprowadzonych przepisów prawnych. Obowiązkiem każdego z administratorów danych osobowych jest dostosowanie obecnie istniejących baz do tych nowych wymogów – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Ewa Kurowska-Tober, partner w kancelarii DLA Piper.

Przede wszystkim trzeba będzie przejrzeć swoje bazy, spróbować ustalić, czy znajdujące się w nich dane są aktualne, oraz zastanowić się, czy rzeczywiście są one potrzebne w takim zakresie, w jakim zostały zebrane, i dla tych celów, dla których oryginalnie je zgromadzono. Jeśli okaże się, że cele przetwarzania tych danych się zmieniły, firma będzie musiała skontaktować się z osobami, których one dotyczą, uzyskać odpowiednie zgody od tych osób, a także przekazać im szereg nowych informacji związanych z przetwarzaniem ich danych.

Dla wielu przedsiębiorstw obowiązek dostosowania baz danych osobowych do przepisów RODO będzie stanowić duże wyzwanie. Bazy te były bowiem zbierane latami i wiele firm nie ma już bezpośredniego kontaktu z częścią osób, których dane przetwarza, więc dotarcie do tych ludzi może być problemem. Konieczne będzie jednak dołożenie wszelkich starań.

Źródło: infoWire.pl, DLA Piper

www.infowire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Five Eyes: Prywatność zagrożona - koniec szyfrowania danych?
Administracje rządowe krajów będących sygnatariuszami porozumienia „Five Eyes” wypowiedziały wojnę szyfrowaniu, widząc w nim zagrożenie dla własnych interesów. Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Australia, Kanada i Nowa Zelandia nalegają na firmy technologiczne, aby zapewniły organom rządowym dostęp do zaszyfrowanych danych swoich użytkowników – pisze...
Ministerstwo Cyfryzacji od 2016 roku współpracowało z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które jest gospodarzem inicjatywy ze strony polskiej, nad wypracowaniem polskiego stanowiska w sprawie dyrektywy o prawie autorskim.
GfK rozwija ofertę badawczą w zakresie analiz cen produktów online
GfK wprowadza technologię gromadzącą i analizującą informacje o cenach online (ang. Online Pricing Intelligence, OPI), która pozwala na prowadzenie codziennego monitoringu cen produktów na wielu rynkach i różnych obszarach językowych i w różnych walutach.
80 proc. firm nie straciło kontraktów, gdy upomniały się o pieniądze, ale i tak boją się odezwać
W razie kłopotów z płatnością od kontrahenta, tylko jedna na 9 firm decyduje się na reakcję. Pozostałe, w imię dobrych relacji, biernie czekają na przelew, mimo że przysparza im to wielu trudności. Przedsiębiorcy boją się upomnieć o zapłatę, bo kontrahent się obrazi i więcej u nich nic nie zamówi. Czy te obawy są słuszne? Niekoniecznie. Zdecydowana...
Rynek komputerów skurczył się o ok. 10 proc. w I półroczu 2018 roku
Klienci mają coraz większe wymagania względem komputerów. Te z wysokiej klasy procesorami, rozbudowaną pamięcią RAM, pamięcią flash i hybrydowymi dyskami twardymi sprzedają się coraz lepiej. Rośnie też rynek komputerów premium i przeznaczonych dla graczy. Spada za to sprzedaż komputerów stacjonarnych, desktopów i laptopów, za którą w...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone