logo
WIADOMOŚCI

Jak dostosować swoje bazy danych osobowych do przepisów RODO

Mateusz Zawiślak  PR 13.11.2017, przeczytano 345 razy
ilustracjastrzałka

Większość przedsiębiorstw zbiera dane osobowe, aby móc skutecznie prowadzić działalność gospodarczą. Firmy tworzą np. bazy swoich klientów czy dziennikarzy, do których wysyłają informacje prasowe. Pojawia się jednak pytanie: czy od maja 2018 r. – kiedy wejdzie w życie Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (RODO) i przepisy zostaną zaostrzone – dane zgromadzone do tej pory będą mogły być bez przeszkód dalej wykorzystywane?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-dostosowac-swoje-bazy-danych-osobowych-do-przepisow-rodo,34466,artykul.html

- Pamiętajmy, że bazy danych zebrane dotychczas jak najbardziej będą podlegały teraz nowym regulacjom i od 25 maja 2018 r. będą musiały spełniać wymogi wprowadzonych przepisów prawnych. Obowiązkiem każdego z administratorów danych osobowych jest dostosowanie obecnie istniejących baz do tych nowych wymogów – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Ewa Kurowska-Tober, partner w kancelarii DLA Piper.

Przede wszystkim trzeba będzie przejrzeć swoje bazy, spróbować ustalić, czy znajdujące się w nich dane są aktualne, oraz zastanowić się, czy rzeczywiście są one potrzebne w takim zakresie, w jakim zostały zebrane, i dla tych celów, dla których oryginalnie je zgromadzono. Jeśli okaże się, że cele przetwarzania tych danych się zmieniły, firma będzie musiała skontaktować się z osobami, których one dotyczą, uzyskać odpowiednie zgody od tych osób, a także przekazać im szereg nowych informacji związanych z przetwarzaniem ich danych.

Dla wielu przedsiębiorstw obowiązek dostosowania baz danych osobowych do przepisów RODO będzie stanowić duże wyzwanie. Bazy te były bowiem zbierane latami i wiele firm nie ma już bezpośredniego kontaktu z częścią osób, których dane przetwarza, więc dotarcie do tych ludzi może być problemem. Konieczne będzie jednak dołożenie wszelkich starań.

Źródło: infoWire.pl, DLA Piper

www.infowire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Polacy wydają coraz więcej na rozrywkę i wypoczynek [INFOGRAFIKA]
Według badania przeprowadzonego przez serwis Prezentmarzeń, 26% Polaków przeznacza do 100 zł miesięcznie na rozrywkę, 42% do 300 zł, a 21% nawet do 500 zł. Polacy zarabiają coraz więcej i inwestują swój wolny czas nie tylko w pasywny wypoczynek, ale również w kreatywną i aktywną rozrywkę.
Podatnicy, porzućcie wszelką nadzieję
Obowiązek zapłacenia zaległych podatków przedawnia się po 5 latach. Skarbówka ma na to jednak prosty patent - wszczyna postępowanie karne skarbowe. To automatycznie zawiesza przedawnienie i fiskus może w ten sposób tuszować swoją opieszałość.
Kurs „RODO w marketingu i sprzedaży” dla marketerów i sprzedawców
Nowe zasady przetwarzania danych osobowych dotkną najbardziej te branże, dla których dane są szczególnie ważne – a zatem branżę marketingową i sprzedaż online. Dlatego razem z eduweb.pl przygotowałam kurs  „RODO w marketingu i sprzedaży”, który przeprowadzi każdego marketera i sprzedawcę przez nowe przepisy o...
Badanie: Polska na szarym końcu rankingu umiejętności cyfrowych
Polska znalazła się na jednej z ostatnich pozycji w tegorocznym Indeksie Gospodarki i Społeczeństwa Cyfrowego (DESI), zajmując 24. miejsce na 28 krajów Unii Europejskiej. Podstawowe kompetencje cyfrowe posiada tylko 46 proc. polskiego społeczeństwa. Gorzej wypadły tylko Włochy, Bułgaria, Grecja i Rumunia.
Wykorzystanie wizerunku pracownika reklamie: potrzebna zgoda
Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby.
 
sobota 23.06.2018, 89 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone