logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak druk 3D pomaga rozwiązać problem przestojów w fabrykach?

  PR 16.10.2020, przeczytano 399 razy
ilustracja

Nieplanowane przerwanie produkcji wiąże się z opóźnieniami w dostawie towaru, a co za tym idzie – dużymi stratami finansowymi. Firmy i zakłady produkcyjne mogą korzystać z usług skanowania i druku 3D, które są najszybszym i najtańszym sposobem na wznowienie produkcji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-druk-3d-pomaga-rozwiazac-problem-przestojow-w-fabrykach,388842,artykul.html

Drukarka 3D pozwala na szybkie wykonanie elementów, dzięki którym produkcja w fabryce może zostać wznowiona. Przekonali się o tym właściciele krakowskiej firmy MB Cosmetic, w której przerwanie produkcji wystąpiło na skutek nieprawidłowego zamykania tubek z kosmetykiem, produkowanym dla jednego z zewnętrznych klientów. Tubki posiadały specyficzny kształt zakrętek, przez co poruszały się w uchwycie, uniemożliwiając prawidłowe zgrzanie napełnionego opakowania.

Marek Browarski z firmy MB Cosmetic, podjął decyzję wyprodukowania nowych gniazd montażowych do maszyny za pomocą drukarki 3D. Realizację zadania zlecono firmie CadXpert, która rocznie realizuje setki zamówień dla klientów z różnych gałęzi przemysłu i biznesu.

Skanowanie 3D – model tworzony na podstawie fizycznego obiektu

Firma MB Cosmetic nie dysponowała modelem CAD potrzebnych gniazd montażowych. W takiej sytuacji stosuje się inżynierię odwrotną, czyli stworzenie modelu 3D na podstawie fizycznego obiektu. Firma CadXpert wykorzystała do tego celu skaner 3D Shining 3D EinScan Pro HD, który pozwala tworzyć modele z dokładnością do 0,04 mm. Skanowanie 3D gniazda montażowego i tubki trwało około 15 minut.

Uzyskany w ten sposób model 3D pozwolił na przygotowanie w oprogramowaniu CAD odpowiedniego gniazda montażowego, dopasowanego wymiarami do nowego opakowania.

Na tej podstawie wydrukowano pojedynczą sztukę gniazda montażowego, a po weryfikacji przez klienta poprawności wykonania, rozpoczął się właściwy druk całej serii. Firma skorzystała z przemysłowej drukarki 3D Stratasys F120. Do wydruku użyto materiału ASA, a wysokość warstw wynosiła 0,254 mm. Po zakończeniu druku, modele musiały zostać poddane obróbce – usunięto materiał podporowy w automatycznej myjce.

- Zdecydowaliśmy się na przemysłową drukarkę 3D, ponieważ każdy z ośmiu elementów musiał mieć zachowaną dokładność wymiarową. Drukarki 3D Stratasys gwarantują powtarzalność wydruku niezależnie od wielkości serii produkcyjnej – wyjaśnia Paweł Zubel, specjalista ds. drukowania 3D w CadXpert.

Druk 3D a obróbka CNC

Druk 3D pozwala na szybkie i tanie wykonanie próbnego elementu celem weryfikacji jego poprawności. W przypadku gniazd montażowych dla firmy MB Cosmetic, koszt druku jednego modelu wyniósł ok. 100 zł netto. Jeśli firma skorzystałaby z usług CNC, byłby on 5 razy większy. Cena przygotowania 8 modeli wyniosła 675 zł netto w przypadku druku 3D, natomiast w technologii CNC – 720 zł netto.

Łączny czas drukowania 3D (bez procesu skanowania i modelowania) ośmiu gniazd zajął 3 dni. Korzystając z obróbki CNC, firma musiałaby czekać na gniazda montażowe od dwóch do trzech tygodni.

- Klientowi zależało na czasie, by móc szybko wznowić produkcję, wywiązać się ze zlecenia i nie generować strat. Dlatego w tym przypadku druk 3D okazał się najlepszym rozwiązaniem zarówno jeśli chodzi o czas realizacji, jak i o gwarancję jakości i cenę – wyjaśnia Paweł Zubel.

Gniazda montażowe do zgrzewarki zostały dostarczone do klienta i zamontowane w maszynie po około tygodniu od złożenia zamówienia. Skorzystanie z rozwiązań skanowania 3D i drukowania 3D pozwoliło firmie MB Cosmetic wyprodukować 25 000 tubek produktu zgodnie z zamówieniem.

- W imieniu firmy MB Wytwórnia Kosmetyków chcieliśmy podziękować firmie CadXpert za szybkie i dokładne zrealizowanie projektu oraz druku gniazd montażowych do naszej maszyny. Dzięki profesjonalnej obsłudze byliśmy w stanie dostarczyć produkt na czas – podsumowuje Marek Browarski z firmy MB Cosmetic.

Źródło: CadXpert

www.cadxpert.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Fryderyka Chopina
Wraz z początkiem 2020 r. Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina unowocześnił formę komunikacji, wprowadzając zgodny z obowiązującymi trendami profesjonalny system identyfikacji wizualnej (SIW). Zasady konstrukcji znaku, sposoby jego zastosowania oraz obowiązującą kolorystykę opisano w Księdze Znaku UMFC.
Odwaga i trafiony insight podstawą sukcesu kampanii społecznej w Libanie
Kampanie społeczne stanowią dla wielu marketerów nie lada wyzwanie. Gdzie szukać insightu, by trafić w istotne potrzeby społeczne? Jak skonstruować komunikację, by spełnić cele kampanii? Kiedy wchodzimy na obszar tradycyjnych obrzędów religijnych, wykonanie założeń wydaje się jeszcze trudniejsze. Donner Sang Compter, organizacja społeczna z Libanu, stawiła czoło...
Internetowa ścieżka zakupowa a pandemia
Wiemy już, że lockdown i kryzys związany z pandemią miały wpływ na zakupy online – wielu użytkowników, w tym ludzi ze starszych grup wiekowych, przekonało się do tej formy zakupów i zmieniło swoją ścieżkę zakupową. Jak jednak wygląda jej początek, a gdzie kończymy nasze zakupy?
Wyrozumiały, cierpliwy, empatyczny – to klient ideał… Niestety taki nie istnieje! Według ankiety goMoxie, aż 40% potencjalnych nabywców ma trudności z realizacją nawet najprostszych zadań na stronie sklepu. To nie wszystko! Ponad połowa konsumentów, którzy mają trudności ze sfinalizowaniem transakcji online, porzuca koszyk.
W ciągu kilku miesięcy 2020 r. handel internetowy w Polsce przyspieszył o dobrych kilka lat, a pandemia sprawiła, że szereg zjawisk prognozowanych dopiero na nową dekadę stało się rzeczywistością. Eksperci platformy sklepów internetowych Shoper spojrzeli z dystansem na miniony rok. Oceniają, co wywarło największy wpływ na sektor e-zakupów w ostatnich miesiącach i...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764