logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak działa reklama w Internecie? Rozmowa z Maciejem Zawadzińskim

   09.06.2019, przeczytano 544 razy

Czy to my kupujemy w Internecie, czy nas kupują? Kto i z kim handluje naszymi danymi? Czy powinniśmy się tego obawiać? Jak zapytać, żeby dostać odpowiedź kto i co o nas wie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-dziala-reklama-w-internecie-rozmowa-z-maciejem-zawadzinskim,382823,artykul.html

Zapraszamy w podróż po zapleczu Internetu w towarzystwie Macieja Zawadzińskiego, prezesa i współzałożyciela software house’u Clearcode specjalizującego się w technologiach reklamowych i marketingowych oraz platformy Piwik PRO, dostarczającej oprogramowanie do przetwarzania danych w duchu privacy by design.

Na skróty:

00:01 Powitanie
01:40 Kto zobaczy, jakie produkty przeglądam w sklepie Internetowym?
03:00 Źródło informacji czy giełda - jak zmienił się Internet?
05:48 Reklama behawioralna czyli co w Internecie dzieje się w ciągu jednego mrugnięcia oka.
09:31 Jak działa giełda profili użytkowników czyli o relacji między sprzedawcą powierzchni (portal), danych (broker danych) i kupującego (reklamodawca).
12:00 Czym różni się model biznesowy Google’a i Facebooka?
16:00 Czy da się zarabiać nie śledząc użytkowników w Internecie?
21:00 „Dark pattern” czyli jak utrudnić użytkownikowi niezgadzanie się na śledzenie.
24:00 Czy reklama psuje jakość treści w Internecie?
27:00 Czy USA pójdzie w ślady za Europą i zmieni podejście do prywatności?
28:00 Zgoda według RODO – o co trzeba zapytać użytkownika Internetu?
31:30 Czy identyfikator użytkownika w Internecie podlega ochronie?
36:00 Czy reklama może wpływać na poglądy polityczne?
39:00 Jak dowiedzieć się, kto nas profiluje i co o nas wie?
44:00 Czy wydawca może nie wiedzieć, komu i jakie dane użytkownika udostępnia?

Źródło: Fundacja Panoptykon

www.panoptykon.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764