logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak działa reklama w Internecie? Rozmowa z Maciejem Zawadzińskim

   09.06.2019, przeczytano 410 razy

Czy to my kupujemy w Internecie, czy nas kupują? Kto i z kim handluje naszymi danymi? Czy powinniśmy się tego obawiać? Jak zapytać, żeby dostać odpowiedź kto i co o nas wie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-dziala-reklama-w-internecie-rozmowa-z-maciejem-zawadzinskim,382823,artykul.html

Zapraszamy w podróż po zapleczu Internetu w towarzystwie Macieja Zawadzińskiego, prezesa i współzałożyciela software house’u Clearcode specjalizującego się w technologiach reklamowych i marketingowych oraz platformy Piwik PRO, dostarczającej oprogramowanie do przetwarzania danych w duchu privacy by design.

Na skróty:

00:01 Powitanie
01:40 Kto zobaczy, jakie produkty przeglądam w sklepie Internetowym?
03:00 Źródło informacji czy giełda - jak zmienił się Internet?
05:48 Reklama behawioralna czyli co w Internecie dzieje się w ciągu jednego mrugnięcia oka.
09:31 Jak działa giełda profili użytkowników czyli o relacji między sprzedawcą powierzchni (portal), danych (broker danych) i kupującego (reklamodawca).
12:00 Czym różni się model biznesowy Google’a i Facebooka?
16:00 Czy da się zarabiać nie śledząc użytkowników w Internecie?
21:00 „Dark pattern” czyli jak utrudnić użytkownikowi niezgadzanie się na śledzenie.
24:00 Czy reklama psuje jakość treści w Internecie?
27:00 Czy USA pójdzie w ślady za Europą i zmieni podejście do prywatności?
28:00 Zgoda według RODO – o co trzeba zapytać użytkownika Internetu?
31:30 Czy identyfikator użytkownika w Internecie podlega ochronie?
36:00 Czy reklama może wpływać na poglądy polityczne?
39:00 Jak dowiedzieć się, kto nas profiluje i co o nas wie?
44:00 Czy wydawca może nie wiedzieć, komu i jakie dane użytkownika udostępnia?

Źródło: Fundacja Panoptykon

www.panoptykon.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak dbać o oczy podczas pracy z monitorem
Bolą cię oczy, głowa, szyja? Nie możesz pracować przed ekranem? To typowe problemy biorące się z nieprawidłowego ustawienia  monitora. Na szczęście wystarczy się zastosować do kilku naprawdę prostych rad, aby skutecznie zapobiegać tym uciążliwościom.
100 lat Bauhausu i 8 faktów, które warto znać
Ascetyczny design, prostota i wydajność – o tym, jak Bauhaus miał zmieniać ludzkie życie.
Praktycznie każdy, kto posiada smartfon przynajmniej raz w życiu zrobił nim zdjęcie. Zwykle wykorzystujemy aparat w telefonie do fotografowania krajobrazu, intersujących nas przedmiotów, znajomych, czy do robienia wszechobecnych w dzisiejszej kulturze selfie. Producenci prześcigają się w tworzeniu smartfonów z coraz lepszymi aparatami, które czasem są nawet...
Przedświąteczne kampanie DOOH
Może się wydawać, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało jeszcze dużo czasu, jednak reklamodawcy już teraz pracują nad świątecznymi działaniami reklamowymi, ponieważ odpowiednio zaplanowana strategia jest kluczem do sukcesu. Nadszedł więc czas na rozpoczęcie planowania kreatywnych i efektywnych kampanii out-of-home.
Konwersja w sektorze health & beauty: jak sprzedawać kosmetyki w sieci
Oczywiste jest, że kupno nowego samochodu, mieszkania czy domu nie może trwać krótko, ale co powiesz na to, że ścieżka zakupowa kosmetyków typu szminka czy krem i to w sklepie internetowym, może być rozciągnięta nawet do 34 dni? Tak, kategoria Zdrowie i Uroda należy do wysoce konkurencyjnych segmentów rynku e-commerce, w którym ścieżki zakupowe są nie tylko bardzo...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764