logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak działa reklama w Internecie? Rozmowa z Maciejem Zawadzińskim

   09.06.2019, przeczytano 327 razy

Czy to my kupujemy w Internecie, czy nas kupują? Kto i z kim handluje naszymi danymi? Czy powinniśmy się tego obawiać? Jak zapytać, żeby dostać odpowiedź kto i co o nas wie?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-dziala-reklama-w-internecie-rozmowa-z-maciejem-zawadzinskim,382823,artykul.html

Zapraszamy w podróż po zapleczu Internetu w towarzystwie Macieja Zawadzińskiego, prezesa i współzałożyciela software house’u Clearcode specjalizującego się w technologiach reklamowych i marketingowych oraz platformy Piwik PRO, dostarczającej oprogramowanie do przetwarzania danych w duchu privacy by design.

Na skróty:

00:01 Powitanie
01:40 Kto zobaczy, jakie produkty przeglądam w sklepie Internetowym?
03:00 Źródło informacji czy giełda - jak zmienił się Internet?
05:48 Reklama behawioralna czyli co w Internecie dzieje się w ciągu jednego mrugnięcia oka.
09:31 Jak działa giełda profili użytkowników czyli o relacji między sprzedawcą powierzchni (portal), danych (broker danych) i kupującego (reklamodawca).
12:00 Czym różni się model biznesowy Google’a i Facebooka?
16:00 Czy da się zarabiać nie śledząc użytkowników w Internecie?
21:00 „Dark pattern” czyli jak utrudnić użytkownikowi niezgadzanie się na śledzenie.
24:00 Czy reklama psuje jakość treści w Internecie?
27:00 Czy USA pójdzie w ślady za Europą i zmieni podejście do prywatności?
28:00 Zgoda według RODO – o co trzeba zapytać użytkownika Internetu?
31:30 Czy identyfikator użytkownika w Internecie podlega ochronie?
36:00 Czy reklama może wpływać na poglądy polityczne?
39:00 Jak dowiedzieć się, kto nas profiluje i co o nas wie?
44:00 Czy wydawca może nie wiedzieć, komu i jakie dane użytkownika udostępnia?

Źródło: Fundacja Panoptykon

www.panoptykon.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kto zarabia na śledzeniu użytkowników? Nie media, o których los tak się martwimy!
Czy naprawdę musimy się godzić na śledzące reklamy, żeby korzystać z sieci za darmo? To przekonanie od lat pokutuje w debacie publicznej, ale jeśli wierzyć wynikom badania, które kilka amerykańskich uczelni przeprowadziło we współpracy z jednym z dużych wydawców internetowych – może być oparte na błędnych przesłankach. Oczywiście, za produkcję treści ktoś musi...
Czy interaktywna mieszana rzeczywistość to przyszłość opowiadania historii? Najnowocześniejsze technologie wykorzystujące VR i rozszerzoną rzeczywistość inspirują nowe formy narracyjne
Ikea Family – transformacja danowa firmy
Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę...
Wstęp do typografii

Typografia na co dzień (1): Wstęp do typografii

„Książka nie jest już jedyną posta­cią słowa dru­ko­wa­nego. Znaczną część istot­nych tre­ści publi­kuje się dzi­siaj w for­mie gazet, cza­so­pism, reklam. […] Pro­duk­cja kro­jów pisma, wymy­śla­nie nowych czcio­nek docho­dzi do absurdu. Można dostrzec całą masę małych i malut­kich kie­run­ków, z któ­rych każdy błą­dzi na swój...
Drukowany merchandising: 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie
W świecie szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych szybkość, cena i wygoda są kluczowymi czynnikami, gdy chodzi o pozyskiwanie klientów przez sklep lub supermarket oraz zadbanie o ich zadowolenie. Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży detalicznej zmaga się z trudnościami. Sklep ma tylko 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie[1]. Odliczanie rozpoczyna się od momentu wejścia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764