logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak funkcje drukowania mogą realnie zmniejszyć koszt druku biznesu?

  PR 25.08.2023, przeczytano 1041 razy
ilustracja

Rosnące ceny produktów i usług, galopująca inflacja oraz wzrastające koszty zatrudnienia zmuszają firmy do zmniejszenia wydatków. Szukając oszczędności – przedsiębiorcy wybierają tańszych dostawców (35%), wstrzymują zaplanowane inwestycje (33%), a co czwarty biznes decyduje się na zmniejszenie wydatków związanych z funkcjonowaniem biura – wynika z badania Polskiej Przedsiębiorczości, które zostało zrealizowane na zlecenie firmy inFakt. Dobrą ścieżką w tym kierunku jest zmniejszenie kosztów firmy i wdrożenie ekologicznych praktyk w codziennej pracy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-funkcje-drukowania-moga-realnie-zmniejszyc-koszt-druku-biznesu,401136,artykul.html

Jednym z obszarów, który może zoptymalizować wydatki biura, bez straty jakości korzystania z usługi – jest druk. Warto rozpocząć ten projekt od audytu obecnej infrastruktury oraz zweryfikowania funkcji urządzeń, którymi dysponuje firma.

Szukając optymalizacji wydatków, należy zastanowić się, czy drukarki, urządzenia do skanowania i kopiowania w firmie, działają efektywnie. Poza ceną zakupu urządzeń – ważne jest, aby zdać sobie sprawę z kosztu eksploatacji, wynikającego z wykorzystywania tuszu czy tonera. Analiza tych wydatków może skłonić użytkowników do bardziej oszczędnych nawyków.

Najważniejsze jest zweryfikowanie uprawnień, które zostały nadane pracownikom. Ustawienia automatyczne takie jak monochromatyczny druk jednostronny w formacie A4 może pozwolić firmie na realne oszczędności materiałów eksploatacyjnych. Szczególnie że w znacznej większości codzienne dokumenty tekstowe nie muszą być drukowane w kolorze, a jednak tak się często dzieje. Ustawienia automatyczne pozwolą na znaczną oszczędność papieru oraz kolorowego tuszu, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie kosztów i redukcję negatywnego oddziaływania na środowisko. Szukając oszczędności, należy również zwrócić uwagę na poziom energooszczędności urządzenia. Ceny energii drastycznie wzrosły, dlatego warto wybierać sprzęty, które zostały wyposażone w tryb oszczędzania i automatycznie przechodzą w stan uśpienia po określonym czasie bezczynności. Ten zabieg pomaga realnie zmniejszyć zużycie prądu, co korzystnie wpływa zarówno na środowisko, jak i na portfel przedsiębiorstwa.

Dobór rozwiązań drukujących do realnych potrzeb i oczekiwań biznesu jest kluczowy. Duże urządzenia wielofunkcyjne, które są widoczne na korytarzach korporacji, nie muszą sprawdzić się w przypadku mniejszych organizacji. Szczególnie jeżeli te nie drukują wielu stron w skali miesiąca oraz mają ograniczoną przestrzeń w biurze. Wybranie rozwiązań, które kiedyś sprawdzały się w pracy stacjonarnej, może prowadzić do frustracji rozproszonego zespołu, któremu zależy na kompaktowych urządzeniach. Dodatkowo rozwiązanie z szerokim wachlarzem funkcji może komplikować codzienną pracę, zwłaszcza z perspektywy członków zespołu, którzy drukują zazwyczaj jeden typ dokumentów. Zlecanie druku powinno być intuicyjne, tak aby możliwie usprawnić codzienne obowiązki zespołowi i zminimalizować prawdopodobieństwo pomyłki oraz generowanie niechcianych wydruków.

Warto zadać sobie pytanie, czy sprzęt jest tak wydajny, jak mógłby być. Bardzo często starsze urządzenia mogą nie dostarczać informacji potrzebnych do efektywnego planowania i zarządzania drukiem oraz nie posiadać funkcji, których potrzebuje organizacja. Dlatego należy przeprowadzić audyt infrastruktury – co pomoże znaleźć słabe punkty procesu druku i zoptymalizować koszty.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w Brother Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

When U Buy: nowy model zarządzania e-zakupami
Cyfrowa rewolucja zmieniła sposób, w jaki robimy zakupy, ale wraz z wygodą przyszły też nowe wyzwania. Konsumenci coraz częściej zmagają się z informacyjnym chaosem – lawiną maili z potwierdzeniami, wielością kont w różnych sklepach, rozproszonymi danymi o przesyłkach i zwrotach. Utrzymanie kontroli nad tym, co, kiedy i gdzie się zamówiło, przestaje...
Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?
Cyfrowa inżynieria wzrostu, gdzie każda decyzja opiera się na danych, a wszystkie złotówki pracują na Twoje wyniki? Właśnie tak można określić performance marketing! Coraz częściej działania z zakresu SEM to kluczowa strategia firm, które nie tyle co chcą przetrwać, ale mają w zamiarze rosnąć. W tym artykule opowiemy, czym jest performance...
 Wirtualny klon na scenie: konferencja Horeca 2025 i realizacja HOLO Group
Dynamiczny rozwój technologii opartych na sztucznej inteligencji otwiera przed sektorem HoReCa nowe możliwości w zakresie komunikacji, zarządzania doświadczeniami konsumenckimi oraz optymalizacji procesów operacyjnych. Choć często postrzegana jako narzędzie zarezerwowane dla branż stricte technologicznych, AI coraz śmielej wkracza również do świata gastronomii,...
Nie tylko drewno, szkło i beton. Tworzywa sztuczne we wnętrzach
Płyty z tworzyw sztucznych coraz śmielej wkraczają do świata wnętrz. Są stosunkowo tanie, lekkie, wytrzymałe i łatwe w personalizacji. Eksperci z PłytyPlastikowe.pl zauważają, że popyt na nie rośnie zarówno wśród projektantów, jak i indywidualnych klientów.
Cichy wróg lojalności. Jak uchronić programy lojalnościowe przed fraudami
Na pierwszy rzut oka to niewinny gest – karta podarunkowa, uśmiech klienta, bonus za lojalność. Ale za kulisami tej marketingowej uprzejmości może kryć się kosztowna luka w systemie. W Wielkiej Brytanii sklepy coraz częściej rezygnują z kart podarunkowych nie przez brak zainteresowania, ale przez... pracowników, którzy znaleźli sposób, by zamienić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764