logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PODCAST: Jak Google zamiesza w reklamie. Rozmowa z Marcinem Olendrem

   08.07.2021, przeczytano 549 razy

W ciągu roku Google wycofa się z używania śledzących ciasteczek w swojej przeglądarce, by „lepiej zadbać o prywatność użytkowników”. Jego propozycja spotkała się z krytyką z wielu stron. Wydawcy i branża reklamowa widzą w tym ruchu zagrożenie dla swoich biznesów, urzędy konkurencji obawiają się dalszego wzmacniania dominującej pozycji cybergiganta, a organizacje broniące prywatności wskazują, że to tylko plasterek na jątrzącą się ranę, którą Google sam zadał.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-google-zamiesza-w-reklamie.-rozmowa-z-marcinem-olendrem,392209,artykul.html

O projekcie Privacy Sandbox i jego krytyce rozmawiamy z Marcinem Olendrem, odpowiedzialnym za politykę publiczną i relacje z agencjami rządowymi w Europie Środkowej i Wschodniej firmy Google.

Na skróty:

00:01 Wprowadzenie
06:10 Dlaczego Google chce zrezygnować z cookies?
14:00 Czy Privacy Sandbox zniszczy branżę automatyzowania reklamy?
18:55 Czy nasza prywatność będzie lepiej chroniona?
27:00 Floki, kohorty i inne technikalia, czyli jak to będzie działać?
39:00 Czym się różni bezpieczeństwo od autonomii informacji?
48:30 Czy rezygnacja z cookies wzmocni pozycję Google’a?
56:25 Czy portale internetowe zarobią na zmianie?

Źródło: Fundacja Panoptykon

www.panoptykon.org

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Greenwashing - ekościema w natarciu
Choć postępujące zmiany klimatyczne są głównie skutkiem działalności człowieka, jedynie 30 proc. Polaków deklaruje zainteresowanie informacjami o stanie środowiska. Dodatkowo większość ankietowanych nie zna znaczenia podstawowych pojęć związanych z troską o planetę jak m.in. ekologia czy ślad węglowy[1]. Brak wiedzy i niska świadomość społeczeństwa mogą...
Analizowanie doświadczeń użytkowników, gdy coraz więcej czynności wykonujemy online, zdaje się być kluczowym składnikiem w przepisie na sukces. Tymczasem aż 83 proc. firm napotyka na tym polu przeszkody. Najczęściej są one tak prozaiczne, jak brak czasu i pieniędzy. Brakuje również kompetencji oraz świadomości korzyści, płynących z właściwej higieny...
Black Friday a koszty firmowe – na co zwrócić szczególną uwagę?
Jak rozliczyć zakupy dokonane w czasie Black Friday oraz Cyber Monday i maksymalnie dużo z nich odzyskać? Jak zaliczyć majątek prywatny do kosztów firmowych? Na te i inne pytania związane z nadchodzącymi wyprzedażami odpowiadają eksperci z firmy inFakt.
Drukarka laserowa czy atramentowa
Elektroniczne wersje wielu dokumentów to z pewnością duża wygoda w obecnej sytuacji – szczególnie gdy praca hybrydowa oraz wykonywanie służbowych obowiązków na odległość z dowolnej lokalizacji zyskuje na popularności. Należy jednak pamiętać, że wiele z nich nadal musi posiadać swoje papierowe odpowiedniki. Pomimo nieustającego procesu cyfryzacji,...
Emocje na zakupach
Marketing sensoryczny to działania oddziałujące na zmysł dotyku, węchu, smaku, słuchu oraz wzroku. Każdy produkt, może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, planując i realizując akcje promocyjno-sprzedażowe?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764