logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak Halloween i media cyfrowe tworzą magię sezonowej sprzedaży

  PR 28.10.2023, przeczytano 686 razy
ilustracja

Czarodziejska moc Halloween ukrywa się nie tylko w słodyczach i kostiumach. Przedsiębiorcom umożliwia sprytne i umiejętne możliwości wykorzystania mediów cyfrowych w miejscu sprzedaży. Sezon zakupowy tego coraz popularniejszego w Polsce święta, oferuje markom unikalną okazję do stworzenia wyjątkowych doświadczeń zakupowych, które zapadną w pamięć klientów na długo. Jak połączenie mrocznej, tematycznej muzyki, dynamicznych reklam cyfrowych, komunikacji dźwiękowej i zapachów sezonowych, może przyciągnąć klientów i wpłynąć na ich lojalność? To skuteczne narzędzia, które zmieniają zwykłe zakupy w fascynującą przygodę.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-halloween-i-media-cyfrowe-tworza-magie-sezonowej-sprzedazy,401894,artykul.html

Okres Halloween daje sprzedawcom wyjątkową szansę na przekształcenie swoich sklepów w fascynujące przestrzenie, które pozostawiają trwałe wspomnienia u klientów. Poprzez połączenie mrocznego uroku muzyki halloweenowej z hipnotyzującymi, dynamicznymi reklamami cyfrowymi, firmy mogą stworzyć niezapomnianą atmosferę, która wynosi doświadczenia zakupowe klienta na wyżyny. Jak mariaż dźwięku i wideo może stworzyć wyjątkowe doznania związane z Halloween, którego klienci nie zapomną na długo?

Tworzenie nastroju za pomocą muzyki Halloween

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na wciągnięcie klientów w klimat Halloween, jest odpowiednio dobrana muzyka. Starannie wybrane listy utworów dostosowane do esencji sezonu, mogą zamienić sklep w „nawiedzone królestwo”. Poprzez ustawienie tematycznej muzyki, możemy tworzyć atmosferę, która rezonuje z klientami, wzmacniając ogólne wrażenia zakupowe.

Muzyka Halloween nie musi ograniczać się do ciągłego odtwarzania np. "The Monster Mash". Wyobraźmy sobie, że gdy klienci wchodzą do sklepu, witają ich upiorne dźwięki organów, przywołujące dreszcz na myśl o przechadzaniu się po nawiedzonym zamku. Te upiorne melodie mogą przenieść ich do świata, w którym każdy zakamarek kryje tajemnicę, a każdy produkt na wystawie, zdaje się mieć historię do opowiedzenia.

Podnoszenie satysfakcji poprzez zaangażowanie

Ulepszanie doświadczeń zakupowych związanych z Halloween, obejmuje nie tylko atmosferę sklepu czy lokalu, ale także podniesienie satysfakcji klienta poprzez starannie przygotowane zaangażowanie w doświadczenie zakupowe.

Przykładem może być organizacja Goodwill Industries. Jako jeden z najpopularniejszych sklepów z używaną odzieżą w Stanach Zjednoczonych, który przyciąga ogromną liczbę klientów poszukujących tanich i oryginalnych ubrań. W ciągu kilku lat, Goodwill wykorzystało okres Halloween, oferując rozszerzony wybór kostiumów i dodatków. Aby wzmocnić swoje przekazy marketingowe, klienci sklepu słuchają starannie dobranych programów muzycznych o tematyce halloweenowej, które uzupełniają ich podróż zakupową.

Oczywiście nasz sklep nie musi sprzedawać kostiumów halloweenowych, aby włączyć się w świętowanie. Sieć restauracji Blaze Pizza z Kalifornii również korzysta z muzyki o tematyce halloweenowej od Mood. Przez cały październik, lokalizacje marki, stopniowo wprowadzają piosenki o tematyce halloweenowej do swoich niestandardowych programów muzycznych. Dzięki wykorzystaniu ekspertów muzycznych, Blaze może dostosowywać częstotliwość muzyki halloweenowej i stopniowo dodawać więcej piosenek każdego tygodnia, aż do 31 października.

Rozrywka związana z Halloween, nie ogranicza się jedynie do muzyki. To, co naprawdę podnosi jakość doświadczenia klientów, to dbałość o każdy punkt kontaktu z potencjalnymi kupującymi. Dodawanie komunikacji dźwiękowej, reklam cyfrowych i marketingu zapachowego do naszych programów muzycznych, nie tylko przyciąga uwagę, ale także bawi i prowadzi klientów w ich zakupową podróż. Nasi Klienci korzystając na przykład z platformy do kreowania marki - Mood Harmony, mogą kontrolować całą treść z jednego urządzenia, co sprawia, że zastosowanie określonych rozwiązań, jest jeszcze bardziej wygodne i efektywne – mówi Aleksandra Potrykus, Country Manager Poland & Baltics w Mood Media.

Podniesienie zaangażowania za pomocą komunikacji dźwiękowej

Komunikacja dźwiękowa może być niezwykle skuteczna, jeśli chodzi o tworzenie sezonowego motywu zakupów stacjonarnych. Można oczywiście odtwarzać standardowe komunikaty dźwiękowe, które wpływają na zachowanie klientów, promując akcje marketingowe i kierują klientów do wybranych obszarów sklepu.

Wyobraźmy sobie, jak znacznie bardziej angażujące może być doświadczenie zakupowe, jeśli klienci są witani trzeszczącymi drzwiami lub upiornymi krzykami, gdy wchodzą do naszego sklepu. Dzięki wykorzystaniu kreatywnego projektowania dźwięku, nasi eksperci mogą stworzyć immersyjny świat, w którym kupujący przechadzają się między regałami i od czasu do czasu zostają przestraszeni efektami dźwiękowymi, takimi jak tajemnicze szepty czy mrożący krew w żyłach śmiech – mówi Aleksandra Potrykus.

Korzystając z platformy Harmony, można bezproblemowo zintegrować komunikaty dźwiękowe do istniejących programów muzycznych, które kierują, bawią i zanurzają klientów w narracji związanej z Halloween. To wielowarstwowe podejście, tworzy immersyjne doświadczenie, które klienci będą pamiętać jeszcze długo po opuszczeniu sklepu.

Przyciągnięcie uwagi za pomocą dynamicznych reklam cyfrowych

Reklama cyfrowa i systemy digital signage, oferują wszechstronne narzędzia do przyciągania uwagi i skutecznego przekazywania wiadomości. W okresie Halloween wykorzystanie dynamicznych reklam, wzmacnia angażujące doświadczenia zakupowe.

Wizualizacje w towarzystwie upiornej ścieżki dźwiękowej na strategicznie umieszczonych ekranach mogą stworzyć złożone doświadczenie, które przyciąga klientów. Dzięki specjalnym platformom typu Harmony, można łatwo synchronizować treści wideo i dźwiękowe, dostarczając spójną i angażującą podróż zakupową.

Niektóre pomysły na reklamy cyfrowe związane z Halloween, mogą obejmować odliczanie do samego święta, wizualną prezentację sezonowych produktów, pokaz slajdów z konkursem na kostium pracowników, a nawet wizualizacje z przenikającymi się efektami multimedialnymi nawiązującymi tematycznie do danej okazji.

Poprzez włączenie treści związanych z Halloween do cyfrowych wyświetlaczy, nie tylko wywołujemy podekscytowanie, ale także pokazujemy swoje zaangażowanie w dostarczenie niezapomnianej przygody zakupowej.

Zapach sezonu

Nie zapominajmy też o często pomijanym zastosowaniu rozwiązań zapachowych do wzbogacenia środowiska zakupowego. Węch jest zmysłem najsilniej związanym z pamięcią i może stanowić potężne narzędzie do tworzenia niezapomnianych doświadczeń.

Wyobraźmy sobie klientów wchodzących do naszego sklepu i witający ich bogaty, ziemisty zapach wilgotnych liści i opadłych gałązek, przypominający tajemniczy las w księżycową noc. Ten aromat natychmiast przenosi ich do czarującego królestwa, wzmacniając atmosferę i pozostawiając trwałe wrażenie – mówi Aleksandra Potrykus.

Dla innej części sklepu można rozważyć rozprowadzanie słodkiego i lekko pikantnego zapachu dyniowych przypraw, przypominających świeżo upieczone placki z dyni. Ten zapach może wywoływać uczucie ciepła i komfortu, co czyni go idealnym wyborem dla obszarów prezentujących przytulną dekorację wnętrz związanych z Halloween lub słodkościami.

Czy to świeży zapach sadów jabłkowych na kiermaszu farmera związanym z Halloween, czy oldschoolowy zapach nawiedzonej biblioteki w sekcji prezentującej książki i magiczne gadżety, dyfuzory zapachowe dodają głębi do podróży zakupowej, angażując klientów na wielozmysłowym poziomie i zapewniają miłe wspomnienia z unikalnej, czarującej atmosfery sklepu.

Podniesienie poziomu doświadczenia zakupowego związanego z Halloween, obejmuje więcej niż tylko atmosferę. Chodzi o wzrost satysfakcji klienta poprzez każdy punkt kontaktu z klientem. Bez względu na to, czy oferujemy rozszerzony wybór kostiumów, jak Goodwill Industries, czy kuszenie podniebienia, jak Blaze Pizza, strategiczne wprowadzenie treści o tematyce halloweenowej w formie audio i wideo, zsynchronizowane na specjalnej platformie marketingu sensorycznego, może pomóc w stworzeniu przygody handlowej, którą klienci będą pamiętać.

W trakcie rozpoczynania swojej handlowej podróży związanej z Halloween należy pamiętać, że upiorne melodie i fascynujące wizualizacje, które tworzymy dzisiaj, mogą budować lojalność klientów, która przetrwa lata. Dlatego warto stosować moc dźwięku i obrazu i oczarowywać swoich klientów, poprzez podnoszenie poziomu doświadczeń zakupowych.

Źródło: Mood Media

www.moodmedia.com

Dodatkowe informacje:

Mood Media to firma zajmująca się Customer Experience. Poprzez integrację cyfrowych technologii, rozwiązań marketingu sensorycznego, społecznych i mobilnych aplikacji. Mood wzmacnia marki i pomaga swoim partnerom biznesowym tworzyć głębsze relacje z klientami.

W pełni zintegrowane rozwiązania oferowane przez firmę, wykorzystują zaawansowaną technologię cyfrową, wyselekcjonowane, oryginalne i kreatywne treści oraz wiedzę projektową. Wszystko po to, aby każde zakupy w sklepach oraz wrażenia gości hoteli lub restauracji, były jak najbardziej wciągające i spersonalizowane.

Mood Media obsługuje ponad 500 000 lokalizacji klientów w ponad 140 krajach. Ze swoimi przekazami dociera każdego dnia do ponad 150 milionów konsumentów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764