logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak kleić grafikę na kasetony podświetlane?

   09.09.2002, przeczytano 8365 razy

Jak powinno się właściwie nanosić folię na lico kasetonu podświetlanego, np. czy należy wycinać idealnie przylegające do siebie elementy grafiki, czy też mają one na siebie nachodzić aby uniknąć prześwitów; jak wkleić literę w odpowiednie miejsce dla niej przeznaczone?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-kleic-grafike-na-kasetony-podswietlane,1194,artykul.html

ODPOWIEDŹ: Przyjmuję założenie, że rozmawiamy o foliach kasetonowych. Przygotowując projekt grafiki na kaseton staram się unikać łączenia ze sobą dwóch krawędzi na styk. Często grafikę nakładam na podklejone tło. W takim przypadku należy pamiętać o zmniejszonym przenikaniu światła przez miejsca wielokrotnie pokryte folią.
Jednak w przypadkach kiedy jest to nieuniknione, staram się robić minimalną zakładkę. Tym mniejszą im jaśniejsze są łączone kolory oraz tym mniejszą im lepsza jest jakość użytej folii. Proszę pamiętać, iż zakładki mają to do siebie, że mogą odcinać się kolorystycznie od obu sąsiadujących kolorów. Wielkość zakładki uzależniam też od kontrastu między łączonymi kolorami, a kolorem podłoża. Czasami potencjalne prześwity nie są aż tak widoczne i można zaryzykować klejenie na styk.
Grafikę na kaseton zawsze kleję na mokro.
Trzeba przyznać, że czasem używam również folii zwykłych, „niekasetonowych”. W zależności od projektu - mają one czasami wystarczającą transparentność. W tym przypadku szerokość zakładki nie jest aż tak istotna.


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: Paweł Szambelan

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Naklejanie laminatorem jest szybkie, gwarantuje też wysoką trwałość i jakość
(brak pęcherzy powietrza).

Przy dużych formatach rezygnujemy z foli transferowej wykorzystując nacinanie grafiki ploterem z opcją flexicut, a usuwanie zbędnych fragmentów folii wykonujemy po naklejeniu grafiki laminatorem na podłoże.

avatar użytkownika
,

Moim zdaniem zakładkę należy robić zawsze, niezależnieod rodzaju i jakości folii. Obkurcz folii po kilku miesiącach, nie mówiąc juz o latach jest nie do uniknięcia. A należy pamiętać, że prześwit 0,1 mm po podświetleniu wygląda jakby miał 2 mm albo i więcej.

Jeżeli nie chce się z jakiegoś powodu robić zakładek, to najlepiej juz na etapie projektu zastanowić się nad białym obramowaniem elementów. Lepiej niech będzie zdecydowane i przemyślane niż nie wiadomo jakie :)
  

avatar użytkownika
,

Aha... najwygodniej i najlepiej klei sie na kasetonie z włączonym światłem. Wszystko widać i nie ma problemu z celowaniem :)  

avatar użytkownika
,

Co to jest ten laminator?   

avatar użytkownika
,

Nie rozumiem dlaczego wszyscy się upierają aby wklejać litery w wyszparowane tło bez prześwitów. Często dodaję obwódkę do liter a w przypadku kasetonów podświetlanych taka świecąca obwódka daje dodatkowy efekt. Nakładkę stosuję tylko w przypadku łączenia tła na dużych powierzchniach lub gdy w logo kolory muszą być obok siebie.

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764