logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jak konsumujemy telewizję na żywo przez internet i VOD?

  PR 24.06.2021, przeczytano 478 razy
ilustracjastrzałka
Jak Europejczycy konsumują telewizję na żywo przez internet? Źródło - GONET.TV

Czas spędzony na oglądaniu TV na żywo w sieci oraz treści wideo oferowanych w technologii streamingu wzrósł o 36% r/r. W Europie blisko co druga (46%) osoba konsumuje takie treści za pośrednictwem SMART TV oraz dekodera, a w Polsce przede wszystkim (42%) poprzez przeglądarkę internetową, wynika z najnowszych badań GONET.TV.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-konsumujemy-telewizje-na-zywo-przez-internet-i-vod,392009,artykul.html

W Europie udział czasu spędzanego na oglądaniu telewizji na żywo przez internet i treści wideo oferowanej w technologii VOD jest zdominowany przez inteligentne telewizory i dekodery, które zamieniają tradycyjne telewizory na SMART TV. Prawie co druga osoba (46%) korzysta z tych urządzeń, wynika z najnowszych badań GONET.TV. Przeglądarki internetowe uplasowały się na drugim miejscu z udziałem w rynku na poziomie 25%. Smartfony działające w oparciu o system Android zajmują trzecie miejsce z 24% udziałem. Z kolei inteligentne telefony z systemem IOS reprezentują 3,5% użytkowników.

Jak Polacy konsumują telewizję na żywo przez internet?

ilustracjastrzałka

Źródło: GONET.TV

- W Polsce ten podział wygląda trochę inaczej niż w Europie, gdyż VOD i telewizja na żywo przez internet (IPTV) jest konsumowana przede wszystkim za pośrednictwem przeglądarek internetowych (42%) – mówi Marek Slonina z GONET.TV. - Smart TV i dekodery stanowią ponad ¼ użytkowników, z resztą tak samo jako smartfony działające w oparciu o system Android (odpowiednio po 28% każde z nich). Inteligentne telefony z systemem IOS mają z kolei udział na poziomie 1%.

Dane z rynku globalnego

Czas spędzony na oglądaniu treści wideo i TV na żywo przez internet oferowanych w technologii streamingu wzrósł na świecie o 36%, w I kwartale 2021 w porównaniu z tym samym okresem roku 2020. Największy wzrost oglądalności odnotowały inteligentne telewizory - aż o 115% w ujęciu rok do roku. Na drugim miejscu uplasowały się tablety (43%), a na trzecim komputery stacjonarne (38%). Tuż za podium znalazły się telefony komórkowe (29%), urządzenia CTV (27%), a stawkę zamykają konsole do gier z 14% wzrostem rok do roku.

Urządzenia z dużym ekranem (Smart TV, CTV tj. podłączone do TV i konsole do gier) odpowiadały za 73% całkowitego czasu oglądania w pierwszym kwartale 2021 r., podczas gdy rok wcześniej był on na poziomie 71%. Stosunkowo mniej czasu poświęcono na transmisje streaming-owe na urządzeniach mobilnych (11%), stacjonarnych (11%) i tabletach (5%), z których wszystkie utrzymały ten sam udział w czasie oglądania versus pierwszy kwartał ubiegłego roku.

- Dane z Europy i Polski pochodzą z analizy ruchu pochodzącego z ponad 100 tysięcy urządzeń klientów korzystających z platformy GONET.TV z okresu 14.05 - 14.06 2021 r. Dane globalne na podstawie raportu Conviva. Wyniki oparte są na analizie danych z trzech miliardów aplikacji do streamingu wideo, mierzących ponad 500 milionów unikalnych widzów, oglądających 150 miliardów strumieni rocznie, dotyczących pierwszego kwartału 2021r.

Źródło: GONET.TV

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764