logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak kupują blikowicze, czyli nowocześni e-konsumenci

  PR 18.07.2017, przeczytano 723 razy
ilustracjastrzałka

Od ponad dwóch lat BLIK jest powszechnym standardem płatności, którym Polacy płacą, wypłacają pieniądze z bankomatów i robią przelewy. Tylko w pierwszym kwartale 2017 r. zrealizowali prawie 6 milionów transakcji BLIKIEM. Według raportu Mobile Institute „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” użytkownicy BLIKA tworzą grupę zakupowych innowatorów. Ten profil konsumenta charakteryzuje się otwartością na nowoczesne technologie i większymi oczekiwaniami wobec procesu zakupów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-kupuja-blikowicze%2C-czyli-nowoczesni-e-konsumenci,33144,artykul.html

Przeciętny polski konsument i użytkownik BLIKA różnią się w podejściu do zakupów, mają inne zwyczaje zakupowe i wymagania. Większość konsumentów nie kupuje według wcześniej przemyślanej listy (68 proc.), mimo że co piąty (20 proc.) deklaruje, że zamierza to robić. Z kolei aż 81 proc. badanych BLIKOWICZÓW regularnie korzysta z list zakupowych, w tym 42 proc. wykorzystuje do planowania zakupów aplikacje mobilne.

– Użytkownicy BLIKA szukają sposobów na optymalizację zakupów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internecie. Dlatego tak chętnie przeglądają towary, kupują i płacą przez internet w smartfonie czy tablecie – mówi Anna Nowacka, dyrektor marketingu Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK.   

Generalnie cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym dla 27 proc. konsumentów. Na drugim miejscu jest jakość produktu (26 proc.) i stosunek ceny do jakości (25 proc.). Dla co trzeciego BLIKOWICZA (34 proc.) liczy się natomiast przede wszystkim marka, następnie cena i jakość produktu – odpowiednio 32 proc. i 30 proc.

W sklepach stacjonarnych badani konsumenci również kierują się głównie ceną (30 proc. badanych). Jakość produktu jest głównym czynnikiem dla co czwartego, a lokalizacja sklepu dla co piątego konsumenta. Z kolei dla użytkowników BLIKA najważniejszy jest duży wybór produktów w sklepie oraz promocje (po 30 proc.), a na trzecim miejscu cena (27 proc.).

W internecie co piąty konsument kupuje raz na kilka tygodni (22 proc.), a co piąty BLIKOWICZ przynajmniej raz w miesiącu. Najczęściej kupujący wybierają płatność gotówką przy odbiorze (28 proc.). Wśród użytkowników BLIKA płatność za pobraniem jest tak samo popularna jak płatności mobilne (po 24 proc.).

Użytkownicy BLIKA korzystają z technologii mobilnych nie tylko w płatnościach. Aż 85 proc. z nich korzysta ze smartfona i tabletu, gdy chce znaleźć informację o produktach. Wśród polskich konsumentów jest to ponad połowa mniej (38 proc.) Kupujący nadal wolą laptopy (26 proc.) i komputery stacjonarne (23 proc.).

– Użytkownicy BLIKA chętnie korzystają z nowości, sprawdzają je i testują. Cenią sobie nowoczesne technologie, ponieważ oczekują wygody, łatwości i oszczędności swojego czasu. Bez wątpienia są to innowatorzy – nie boją się płacić telefonem, korzystają z bankowości mobilnej, coraz więcej codziennych aktywności organizują sobie dzięki smartfonowi, który jest dla nich ważnym narzędziem – podsumowuje Anna Nowacka.

Raport „Smart okazje. Zwyczaje zakupowe Polaków” powstał na podstawie badania, które przeprowadził Mobile Institute na zlecenie AdRetail we współpracy z Polskim Standardem Płatności. Badanie zostało przeprowadzone 23-29 maja 2017 roku. Dane zostały zebrane za pomocą elektronicznych, responsywnych ankiet emitowanych w internecie (CAWI). W badaniu wzięło udział ponad 2800 osób powyżej 15 roku życia.

Źródło: BLIK

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764