logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak lepiej zarządzać budżetem firmy przy współpracy z freelancerami?

  PR 23.05.2024, przeczytano 972 razy
ilustracja

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesowym, wiele firm szuka sposobów na optymalizację kosztów i zwiększenie elastyczności operacyjnej. Jednym z kluczowych rozwiązań jest współpraca z freelancerami. A ta – odpowiednio zarządzana, może przynieść znaczące oszczędności.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-lepiej-zarzadzac-budzetem-firmy-przy-wspolpracy-z-freelancerami,404325,artykul.html

Efektywne zarządzanie budżetem firmy to jedno z najważniejszych wyzwań, przed którymi stają współczesne przedsiębiorstwa. W dobie rosnącej popularności pracy zdalnej i elastycznych form zatrudnienia, współpraca z freelancerami staje się coraz bardziej powszechna i korzystna. Wybór podwykonawców zamiast tradycyjnych pracowników etatowych pozwala na znaczną redukcję kosztów, zwiększa elastyczność operacyjną i umożliwia lepsze dopasowanie zasobów do potrzeb firmy.

Korzyści finansowe ze współpracy z niezależnymi specjalistami

Praca z freelancerami pozwala na znaczącą redukcję kosztów stałych, które ponosi firma zatrudniająca pracowników na etat. Wybierając wolnych strzelców, przedsiębiorca unika konieczności ponoszenia kosztów związanych z wynagrodzeniem miesięcznym, składkami ZUS, ubezpieczeniem zdrowotnym oraz innymi świadczeniami pracowniczymi. Dodatkowo, brak potrzeby zapewnienia miejsca pracy, sprzętu oraz innych zasobów niezbędnych do wykonywania obowiązków zawodowych przez etatowych pracowników prowadzi do dalszych oszczędności. Płacąc freelancerom wyłącznie za wykonaną pracę, firma może też lepiej dostosować swoje wydatki do bieżących potrzeb i obciążeń projektowych.

— Freelancerzy są zatrudniani do konkretnych projektów lub zadań, co eliminuje konieczność płacenia wynagrodzeń w okresach przestojów. Dodatkowo, brak zobowiązań związanych z ubezpieczeniami, benefitami i innymi kosztami pracowniczymi pozwala na znaczną redukcję wydatków. Dzięki elastycznemu modelowi współpracy, firmy mogą lepiej zarządzać budżetem, inwestując środki tam, gdzie są najbardziej potrzebne, co przyczynia się do zwiększenia efektywności finansowej i operacyjnej przedsiębiorstwa — tłumaczy Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme, platformie do rozliczeń na linii klient-freelancer.

Współpraca B2B bardziej opłacalna niż umowy cywilnoprawne

Nie wszyscy freelancerzy decydują się na założenie działalności gospodarczej, między innymi dlatego, że w pracy zdalnej koszty uzyskania przychodu dla osób fizycznych pozwalają na obniżenie podatku w większym stopniu niż działalność gospodarcza. To sprawia, że w połączeniu z obowiązkiem comiesięcznego opłacania składek na rynku usług zdalnych posiadanie własnej firmy nie jest standardem, a freelancerzy chętniej decydują się na umowy o dzieło.

Jednak dla przedsiębiorców współpraca B2B, w oparciu o rachunek lub fakturę, jest znacznie bardziej korzystna niż zawieranie umów cywilnoprawnych.

– Faktury pozwalają na łatwiejsze zarządzanie księgowością, ponadto są często wliczane w abonament księgowy bez dodatkowych opłat oraz nie wymagają opłacania składek ZUS, co obniża koszty zatrudnienia. Faktura VAT od freelancera rozwiązuje też problemy z klasyfikacją usług i eliminuje potrzebę spisywania skomplikowanych warunków, co często występuje w przypadku umów cywilnoprawnych – wyjaśnia Żaneta Siwik z Useme.

Dodatkowo, warto pamiętać, że jeśli przedsiębiorca jest vatowcem, faktura VAT jest również łatwiejsza w rozliczeniu podatkowym w porównaniu do rachunków, które nie pozwalają na odliczenie podatku od towaru i usług.

Zalety platform do zarządzania freelancerami i rozliczania pracy zdalnej

Na rynku istnieją platformy dedykowane freelancerom i rozliczaniu pracy zdalnej. Ułatwiają one nie tylko legalne i uporządkowane rozliczenie współpracy z niezależnymi specjalistami, ale również oferują wygodne zarządzanie dokumentacją, historią projektów i fakturami VAT.

To sprawia, że zarządzanie kosztami i obowiązkami administracyjnymi staje się znacznie prostsze. Tym bardziej, że platformy dedykowane freelancerom umożliwiają osobom nieposiadającym działalności gospodarczej wystawianie faktur, a więc przedsiębiorcy mogą korzystać z usług niezależnych specjalistów bez potrzeby zawierania tradycyjnych umów o dzieło czy umów zlecenia, co minimalizuje ryzyko i związane z tym koszty.

(Re)negocjacje i stała ocena współpracy kluczem do oszczędności

Warto utrzymywać stały kontakt z freelancerami i szukać bardziej opłacalnych rozwiązań. Regularna renegocjacja warunków współpracy oraz stawek może przyczynić się do dalszej optymalizacji kosztów. Przedsiębiorcy powinni okresowo przeglądać warunki współpracy, analizując rynkowe stawki i oceniając, czy aktualne wynagrodzenie odpowiada wartości dostarczanych usług. Regularne renegocjacje pozwalają na dostosowanie stawek do bieżących potrzeb i budżetu firmy, co przyczynia się do efektywnego zarządzania kosztami. Ponadto, stała ocena współpracy, uwzględniająca terminowość, jakość wykonanej pracy oraz zaangażowanie freelancera, umożliwia identyfikację najbardziej wartościowych podwykonawców. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą podejmować świadome decyzje o kontynuacji współpracy lub poszukiwaniu nowych specjalistów.

– Optymalizacja współpracy z freelancerami to proces wymagający zaangażowania i świadomości biznesowej, ale odpowiednio zarządzany przynosi wymierne korzyści. W erze cyfryzacji i globalizacji, umiejętność efektywnego zarządzania zespołem rozproszonym staje się jednym z kluczowych elementów sukcesu współczesnych firm. Dzięki odpowiednim strategiom i narzędziom przedsiębiorstwa mogą nie tylko obniżyć koszty, ale także zwiększyć swoją konkurencyjność i innowacyjność na dynamicznie zmieniającym się rynku – podsumowuje Żaneta Siwik, Product Marketing Lead w Useme.

Źródło: Useme

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Niechciany przelew - jakie grożą nam konsekwencje?
W czasach zaawansowanej bankowości elektronicznej, transakcje finansowe są realizowane z zawrotną szybkością. Nie jest więc rzadkością otrzymanie przelewu, którego się nie oczekiwało. Niespodziewany napływ środków finansowych rodzi skutki zarówno prawne, jak i etyczne. Jak reagować na niechciane przelewy, jakie są możliwości ich zwrotu oraz jakie mogą być...
Deepfakes a wybory do europarlamentu. Czy jesteśmy świadomi zagrożeń?
Nadchodzące wybory do Parlamentu Europejskiego to największe międzynarodowe głosowanie na świecie. Wydarzenie to stwarza przestrzeń do dyskusji o planach i celach w obrębie Wspólnoty. Równocześnie jednak stanowi doskonałą okazję dla cyberprzestępców. Nieustannie rozwijająca się technika tworzenia fałszywych treści wizualnych i dźwiękowych...
Znaczenie zagranicznych linków w strategii SEO
W styczniu 2024 roku eksport usług w Polsce był większy o 13 proc. niż przed rokiem1. Regularny wzrost obrotu generowanego przez handel zagraniczny jest w naszym kraju obserwowany już od około 30 lat. Liczby pokazują wyraźnie, że działalność polskich firm coraz częściej wykracza poza granice kraju. Sukces na międzynarodowych rynkach musi być jednak poprzedzony odpowiednią...
Bezpieczeństwo: Jak rozpoznać oszustwa na LinkedIn
Próby oszustw już dawno dotarły do LinkedIn. Mimo to wielu użytkowników nie kojarzy tej sieci biznesowej z cyberprzestępczością. Wyjaśniamy, dlaczego może to być niebezpieczne dla bezpieczeństwa IT firm.
Jak zwiększyć dostarczalności e-maili?
Czy zdarzyło Ci się kiedyś wysłać kampanię mailową, która trafiła wprost do folderu spam odbiorcy? Jeśli tak, to na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest, aby wiadomości dotarły do adresata. Dzisiaj przyjrzymy się temu zagadnieniu bliżej
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764