logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak marki pomagają w walce z koronawirusem?

  PR 24.03.2020, przeczytano 849 razy
ilustracja

Każdego dnia docierają do nas informacje o nowych zakażonych. Jednak tak szybko jak choroba, rozprzestrzenia się też pomoc oferowana przez duże marki i małe firmy. Jedne angażują się przekazując pieniądze, inne środki medyczne, szyjąc maseczki czy dostarczając jedzenie dla lekarzy. Czy takie działania mają wpływ na wizerunek marki? Przeanalizowaliśmy wybrane akcje wraz z ekspertami Bluerank.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-marki-pomagaja-w-walce-z-koronawirusem,386244,artykul.html

Miliony płyną do szpitali

Jedną z pierwszych firm, która zaoferowała pomoc była Agata Meble. Już 14 marca na swoim profilu w mediach społecznościowych marka poinformowała, że przekazuje milion złotych służbie zdrowia na zakup sprzętu medycznego i środków zabezpieczenia sanitarnego na walkę z koronawirusem.

W pomoc zaangażowały się także inne sieci. Żabka zadeklarowała wsparcie dla Ministerstwa Zdrowia w kwocie 4,5 miliona złotych. CCC obiecało, że przekaże 10 zł z każdej kupionej w dniach 17-18 marca par butów Lasocki na wsparcie Szpitala we Wrocławiu. 10% swojego przychodu Kazar odda szpitalom zakaźnym. W pomoc zaangażowała się także marka Lancerto, producent odzieży męskiej.

Potężne wsparcie finansowe zadeklarowały także Spółki Skarbu Państwa. PGE Polska Grupa Energetyczna na walkę z koronawirusem przekaże 5 milionów złotych, Grupa Lotos również 5 milionów, PKN Orlen 6 milionów, Grupa Azoty 3 miliony.

- Koronawirus okazał się dużo większym szokiem i kryzysem, niż cokolwiek na to wskazywało jeszcze kilka tygodni temu. Dobrze, że w tej sytuacji pomagamy sobie nawzajem, a zwłaszcza szpitalom. Mocno liczę na to, że wszyscy, a zwłaszcza przedsiębiorcy, którzy są teraz w ciężkiej sytuacji, wyciągną z tego kryzysu pewną lekcję. Ta lekcja płynie prosto z Tajwanu, który był skazany na zagładę z powodu koronawirusa, a ostatecznie radzi sobie ze wszystkim wzorowo. Dlaczego? Ponieważ w latach 2002-03 boleśnie dotknęła ich epidemia SARS, a ówczesny rząd od razu rozpoczął przygotowania na wypadek kolejnej tego typu, co właśnie się wydarzyło. Mieli gotowe procedury, które wymagały tylko adaptacji do tej konkretnej sytuacji. Takie podejście do strategii biznesowej rekomenduję każdej firmie. Przykładowo już warto uwzględniać większą istotność kanału online na ścieżce zakupowej konsumentów, a także opracować procedury na wypadek konieczności pracy zdalnej całej organizacji. Dodatkowe działania dobroczynne będą wtedy tylko kropką na i. - Magdalena Euejda, Digital Strategy Team Lead Bluerank

Zamiast sukienek szyją maseczki

W tej chwili w szpitalach najbardziej brakuje podstawowego sprzętu i odzieży medycznej. Na wagę złota są maseczki, rękawice, fartuchy i kombinezony ochronne. Także tutaj firmy zareagowały błyskawicznie. Indigo przekaże 100 000 rękawiczek do łódzkich szpitali.

Mosquito, znana marka odzieżowa w swojej szwalni w Tomaszowie obok sukienek szyje teraz maseczki ochronne.

Także 4F zmienił chwilowo profil swojej działalności. Włączając się w akcję pomocy firma rozpoczęła produkcję fartuchów medycznych, które przekaże do Szpitala MSWiA w Warszawie. Wcześniej brand zadeklarował pomoc finansową tej placówce, poprzez przekazanie 20% obrotu ze sklepu internetowego.

- Odkąd pojawiło się zagrożenie związane z koronawirusem, nasza rzeczywistość zmieniła się o 180 stopni. Obawiamy się skutków pandemii zarówno w kontekście zdrowotnym, jak i gospodarczym. Wielu przedsiębiorców mierzy się teraz z sytuacją kryzysową, w skali z jaką nigdy dotąd nie mieli styczności. Życie jeszcze w większym stopniu przeniosło się do Internetu, a social media stały się głównym (i często jedynym) kanałem komunikacji firm z klientami. To właśnie w przestrzeni mediów społecznościowych pojawia się wiele inicjatyw oddolnych mających na celu pomoc w walce z koronawirusem, jak np. grupy -  Maseczki dla krakowskich medyków, Szyjemy maseczki czy inne tego typu. Jednocześnie same marki odzieżowe, jak. np. 4F czy Mosquito uruchamiają produkcję maseczek i fartuchów. Podobne działania mają miejsce np. we Włoszech – tam włoskie firmy modowe przestawiają się na produkcję artykułów pierwszej potrzeby i zachęcają inne zakłady, by wspólnie stworzyć łańcuch solidarności. Realizując działania odpowiedzialności społecznej marki wzmacniają poczucie wspólnoty, co w długookresowej perspektywie i czasach postkoronawirusowych może w znaczący sposób przełożyć się na wzrost zaufania do nich. - Julia Kałużyńska, Head of Social Media Bluerank

Gastronomia jednoczy siły. Karmi lekarzy i służby

Wielka mobilizacja także w branży gastronomicznej. Wiele restauracji, które z powodu epidemii musiało zamknąć swoje lokale dla gości, rozpoczęło przygotowywanie posiłków na wynos z dostawą do domu. Mimo, że sami są w trudnej sytuacji, nie zapominają o wszystkich tych, którzy walczą z koronawirusem. Na stronie www.zrzutka.pl/posilekdlalekarza powstała akcja #PosiłekDlaLekarza, dzięki której pracownicy służby zdrowia mogą liczyć na darmowy posiłek, a koszt przygotowania dań pokrywany jest ze zbiórki. W akcję włączyło się już blisko 500 restauracji z całej Polski.

Wiele restauracji i firm cateringowych działa w mniejszych grupach lub samodzielnie przekazując jedzenie do pobliskich szpitali. Swoje wsparcie zadeklarowało wiele firm dostarczających posiłki dietetyczne m.in. Suvibox. Szukajcie ich w social mediach.

Z ciekawą inicjatywą wyszedł Unilever Food Solutions. Marka na Facebooku utworzyła Grupę Gastronomia Razem, w której szefowie kuchni, właściciele i pracownicy wspierają się wzajemnie i przekazują informacje.

- Restauracje, knajpy i punkty gastronomiczne w związku z wprowadzeniem ograniczeń związanych z walką z wirusem COVID-19, znalazły się w bardzo trudnej sytuacji. Zamknięte lokale oznaczają dla wielu ludzi prawdziwy dramat, bowiem w obecnej sytuacji możliwe jest zamawianie dań tylko na wynos, co oznacza ogromny spadek przychodów. Wspaniałe jest to, że mimo tak trudnej sytuacji, pojawiały się gesty wsparcia dla lekarzy i pracowników służby zdrowia. Akcje są szczególnie widoczne na Facebooku czy Instagramie: #wzywamyposiłki czy #wspieramgastro. Poza tym, że jest to gest solidarności wobec tych, którzy narażają własne zdrowie i życie, to jest to także inwestycja w brand poprzez budowanie odniesień transcendentnych, tworzenie historii wokół walki o bezpieczeństwo i dobro wspólne, co w dłuższej perspektywie może przynieść korzyści (o ile się tym choć trochę pochwalimy - CSR). W perspektywie krótkookresowej ważne jest, by przetrwać najbliższe tygodnie, a to co „tu i teraz” potraktować jako inwestycję, bo dobro przecież zawsze wraca! My pamiętajmy proszę o tym, by zamówić czasem coś na wynos, wspierając lokalny rynek gastronomiczny! - Katarzyna Szymańska, Client Service Team Supervisor Bluerank

To tylko wybrane akcje, w ramach których marki pomagają w walce z epidemią.

Źródło: Bluerank Sp. z o.o.

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764