logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jak mierzymy content marketing?

  PR 22.10.2021, przeczytano 298 razy
ilustracja

Stowarzyszenie Content Marketing Polska sprawdziło, jak marketerzy w Polsce analizują treści i na jakie wskaźniki zwracają uwagę. Oto, co uwzględniają oni przy ocenie działań contentmarketingowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-mierzymy-content-marketing,393484,artykul.html

Celem badania było zmierzenie poziomu wykorzystania różnych technik badawczych content marketingu w Polsce. Badani otrzymali do wypełnienia ankiety składające się z sześciu pytań, z czego połowa z nich dawała możliwość wielokrotnego wyboru. Honorowy patronat nad badaniem sprawuje IAB Polska.

- Za dynamicznym rozwojem rynku content marketingu muszą podążać techniki badawcze, które w jak najdokładniejszy sposób umożliwiają mierzenie zachowania użytkowników na stronie. Zakres wielu różnych zachowań użytkowników na treściach powoduje, że potencjał badawczy jest ogromny. Dlatego pytamy ekspertów o najpopularniejsze sposoby analizowania stron. Z wyników badania może skorzystać zarówno ekspert od content marketingu, jak również bloger czy wydawca strony www – wskazuje Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska.

Odsłony i czas jako najpopularniejsze wskaźniki

W ankiecie zapytano m.in. o wykorzystanie systemów analitycznych, sposób mierzenia zaangażowania użytkowników na stronie www czy badanie udostępnianych treści, sztucznego ruchu oraz błędów. Co warto wiedzieć na temat wyników?

  • Najpopularniejszymi sposobami pomiaru zaangażowania są czas spędzony na stronie oraz liczba odsłon – ponad 78% ankietowanych wybrało te dwa wskaźniki.
  • Badanie głębokości scrollowania strony deklaruje 40% ekspertów marketingu w Polsce, a szybkość scrollowania mierzy 17% ankietowanych – oba wskaźniki zyskują na popularności.
  • Zaledwie 9% respondentów bada udostępnianie treści za pomocą komunikatorów, czyli kluczowego kanału przesyłania linków.
  • Aż 66% ankietowanych nie bada poziomu sztucznego ruchu na stronie oraz występowania crawlerów i botów.
  • Prawie połowa badanych zajmujących się marketingiem internetowym nie bada błędów na zarządzanych przez siebie stronach.

Wyniki ankiet potwierdzają pozytywny trend związany z analityką content marketingu. Coraz częściej badane jest także to, czy i jak użytkownicy angażują się w konsumowane treści – nie tylko poprzez udostępnianie ich dalej czy reakcje, ale i głębokość scrollowania. Badanie dostarcza nam wiedzy na temat aktualnych sposób mierzalności treści i tego, jakie aspekty warto wziąć pod uwagę.

Wideozaproszenia do zapoznania się z wynikami badania:

Agnieszka Gajzler, Prezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska

Tomasz Wileński, CEO iSlay, Członek Stowarzyszenia Content Marketing Polska

  • Pełne podsumowanie wyników badania w formie raportu TUTAJ.

Źródło: Stowarzyszenie Content Marketing Polska

www.contentmarketingpolska.pl

Dodatkowe informacje:

O badaniu
Najnowsze badanie Stowarzyszenia Content Marketing Polska zostało przeprowadzone w okresie 1 sierpnia – 15 września 2021 roku za pomocą platformy surveymonkey.com. Objęło aż 153 ekspertów marketingu internetowego. Jego realizacją zajęła się firma iSlay.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy trendy pro-eko zmieniają rynek opakowań w Polsce?
Stopniowy powrót do nastrojów sprzed pandemii może zwiastować, że na znaczeniu ponownie zyskają postawy i zachowania prośrodowiskowe. Wzrost świadomości ekologicznej był przed pandemią jednym z najważniejszych globalnych trendów konsumenckich. Wiele wskazuje na to, że niebawem znów stanie się istotnym czynnikiem wpływającym na codzienne wybory...
Electrolux z kampanią „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”.
Electrolux wystartował z kampanią pod hasłem „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”. W związku z działaniami, marka chce zachęcać swoich konsumentów do bardziej świadomego życia, które będzie dzięki temu lepsze, wprowadzania drobnych zmian wokół siebie i stosowania się do zasad zrównoważonych praktyk kulinarnych oraz niemarnowania żywności. W ramach kampanii,...
Ruszyła kampania „Każdy powód jest dobry, by pomagać”. W krótkich spotach Bank BNP Paribas pokazuje zaangażowanie swoich pracowników w wolontariat na rzecz Szlachetnej Paczki i zachęca innych do wpierania tej inicjatywy. Pierwsza faza kampanii potrwa od 1 do 25 grudnia 2021 r.
Do grona klientów Ocama Films, studia filmowego specjalizującego się w produkcjach typu tabletop, food film i demach produktowych, dołączyła Żabka Polska. W ramach współpracy studio przygotowało dla sieci ujęcia foodowe i dema produktowe do spotów TV oraz filmów wykorzystywanych w digitalu, promujących ofertę dań gotowych Szamamm. Autorem zdjęć i...
Marka SKYN rozpoczęła kolejną odsłonę kampanii "Skin-on-skin poczujcie siebie" promującą prezerwatywy z innowacyjnego, ultramiękkiego materiału SKYNFEEL. Kampania jest prowadzona w trzech obszarach: na platformach mediowych, platformach społecznościowych oraz we współpracy z influencerami.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764