logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak może wyglądać druk w przyszłości?

  PR 16.09.2020, przeczytano 871 razy
ilustracja

Od chwili wynalezienia druku, do którego początkowo używano stempli a później ruchomych czcionek, jego technika podlega ciągłej innowacji. Proces stał się szybszy, precyzyjniejszy, tańszy i zdecydowanie bardziej powszechny. Urządzenia drukujące, które znamy z naszych biurek, również stale ewoluują i zmieniają swoje oblicze oraz oferowane funkcje. Wszystko po to, aby sprostać zmieniającym się potrzebom, a także wymaganiom współczesnego konsumenta. W dobie tak dynamicznych transformacji cyfrowych w ostatnim czasie, jak może wyglądać druk w najbliższych dekadach?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-moze-wygladac-druk-w-przyszlosci,388460,artykul.html

W panujących realiach, w których to dane są jedną z ważniejszych wartości firmy, warto otworzyć się na nowe możliwości ich zbierania i digitalizacji. Dostępne na rynku skanery pozwalają nie tylko na coraz doskonalsze tworzenie obrazów dokumentów, lecz także na zidentyfikowanie przedstawionych na grafice ilustracji. Już teraz technologia umożliwia przetworzenie skanowanych dokumentów na edytowalne pliki tekstowe, a dzięki sieciom neuronowym obecne urządzenia radzą sobie ze słabą jakością dokumentów, różnymi językami i alfabetami. Oprogramowanie skanerów i drukarek stale ewoluuje i dzięki temu staje się coraz doskonalsze. Możliwe, że w bliskiej przyszłości dzięki machine learning nawet domowe skanery będą w stanie odczytać odręczne pismo użytkownika z jego notatek. Nie możemy wykluczyć, że będą w stanie zidentyfikować twórcę owych notatek wśród grona użytkowników. Przypuszczam również, że, wraz ze stale rosnącym wolumenem danych, nastąpią zmiany w oprogramowaniu sprzętu tak, aby możliwe było przetwarzanie i klasyfikowanie obrazu.

Wspomniany wcześniej proces zbierania i archiwizowania danych będzie wymagał od użytkowników zapewnienia im odpowiedniego poziomu cyberbezpieczeństwa. Na szczęście świadomość wagi bezpieczeństwa danych w sieci rośnie i poniekąd narzuca na producentów konieczność wprowadzania zaawansowanych rozwiązań, które mają chronić urządzenia przed dostępem niepożądanych jednostek. Już teraz drukarki Brother umożliwiają zabezpieczenie korzystania z funkcji wydruków i skanów indywidualnym kodem PIN, a niektóre modele oferują blokadę dostępu do wybranych funkcji, aby zminimalizować ryzyko wycieku cennych informacji. Dodatkowo dane przesyłane między urządzeniami są szyfrowane za pomocą protokołów SSL/TLS Print, aby zapewnić im odpowiedni poziom ochrony, a wybrane modele posiadają także wbudowaną obsługę protokołu IPsec, filtr IP oraz kontrolę protokołów.

Obserwując trendy globalne, można założyć, że branża druku będzie starała się ograniczyć negatywny wpływ na środowisko. Przy wyborze urządzenia użytkownicy będą kierowali się nie tylko jego ceną i parametrami technicznymi, lecz także zapotrzebowaniem na energię. Możliwe, że urządzenia drukujące będą w przyszłości posiadały dedykowane ładowarki solarne, dzięki czemu energia potrzebna do ich funkcjonowania będzie w pełni odnawialna. Dodatkowo materiały eksploatacyjne będą stale ewoluowały w kierunku wielorazowych części użytkowych, które będzie można zwrócić producentowi do ponownego napełnienia, aby zminimalizować ilość elektrośmieci. Możemy również założyć, że w przyszłości producenci będą zobligowani do ponownego wykorzystania urządzeń lub części z nich pozyskanych, a także do odpowiedniej utylizacji odpadów. Należy zauważyć, że zmniejszenie zużycia energii przy wydruku to nie jedyny trend rozwoju branży. Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge wynaleźli „antydrukarkę”, czyli urządzenie, które dzięki wykorzystaniu odpowiedniej długości fal lasera pozwala na usuwanie tonera z papieru i umożliwia jego ponowne wykorzystanie. Dzięki takim wynalazkom możliwe będzie nie tylko przetworzenie już zadrukowanych stron, lecz także oszczędzenie surowca do produkcji kolejnych ryz papieru. Dodatkowo możliwe, że dzięki recyklingowi już użytych stron wydruków uda się zachować setki drzew, które przyczynią się do odbudowy środowiska naturalnego, produkcji większej ilości tlenu oraz absorbcji wody w miejscach zagrożonych suszami.

Dynamiczne zmiany są poniekąd wpisane w charakterystykę branży IT, wynikają one nie tylko ze zmieniających się oczekiwań konsumentów, ale także z rosnącej świadomości całego społeczeństwa. Producenci stoją przed nie lada wyzwaniem, aby sprostać wymaganiom użytkowników – dlatego szczególnie ważne jest wsłuchanie się w ich głos i poznanie oczekiwań. Zdobyta wiedza będzie bezcenna przy tworzeniu rozwiązań, które wyprzedzą ich potrzeby – może nawet przyczyni się do stworzenia nowej, lepszej rzeczywistości.

Źródło: Brother Polska

www.brother.pl

Dodatkowe informacje:

Autor: Katarzyna Idzkiewicz, Senior Marketing Coordinator w firmie Brother Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764