logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak napisać tekst reklamowy, który trafi do młodej grupy docelowej?

   12.02.2018, przeczytano 472 razy
ilustracja

Tekst reklamowy nie może być skierowany do wszystkich. Jeśli tak będzie, można powiedzieć, że będzie do niczego i nie przyniesie żadnych korzyści. Już na tym etapie musisz sobie uświadomić, że nie ma reklamy, która będzie w stanie przekonać wszystkich. Dlatego tak ważne jest określenie grupy docelowej i spersonalizowanie przekazu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-napisac-tekst-reklamowy%2C-ktory-trafi-do-mlodej-grupy-docelowej,35417,artykul.html

W pierwszej kolejności musisz określić granice wieku, płeć, status i styl życia, miejsce zamieszkania. Określenie tych elementów będzie dużo łatwiejsze, jeśli jesteś w stanie wyobrazić sobie konkretną osobę, do której kierujesz swoją reklamę. Na przykład taką grupą docelową mogą być osoby młode, między 18.a 25. rokiem życia, uwielbiające aktywność fizyczną, na co dzień studiujące i mieszkające w dużym mieście. Jeśli znasz już profil swojej grupy docelowej, dużo łatwiej będzie Ci przygotować odpowiednie treści reklamowe.

Znajdź swój sposób na reklamę

W dzisiejszych czasach zwyczajne treści reklamowe mogą nie zainteresować młodych odbiorców. Oczekują oni nie tylko chwytliwych sloganów, lecz także ciekawych rozwiązań.

Jak więc napisać tekst reklamowy?

Stworzenie dobrego tekstu reklamowego dla dobrego marketingowca nie jest trudne. Bardzo ważne jest, by treści reklamowe miały spójny przekaz, były konsekwentne i zawierały myśl przewodnią. Warto zadbać, by hasło reklamowe było w pewnym sensie słowną kreacją. Stworzenie takiego ciekawego i wyjątkowego hasła powinno być priorytetem. Efektywny slogan reklamowy ma ogromny wpływ na korzyści osiągane przez markę.

Niestety okazuje się, że nie każdy copywriter czy marketingowiec ma umiejętność tworzenia takich tekstów. Trzeba dysponować nie tylko bogatym słownictwem, lecz także doświadczeniem i dobrze znać rynek. Trudnym zadaniem dla osoby tworzącej treści reklamowe jest pogodzenie potrzeb zleceniodawcy z potrzebami grupy docelowej – zarówno jedne, jak i drugie są całkiem inne, często odmienne.

Tworząc treści reklamowe dla młodej grupy odbiorców, warto zaprezentować dokładnie korzyści. Im więcej produkt/usługa są w stanie dać Klientowi, tym większe szanse na osiągnięcie korzyści z takiej reklamy. Im więcej produkt daje, tym wyższa jest jego cena. To właśnie dużo zysków/korzyści jest w stanie przekonać Klientów do zakupu danego produktu. Sam sposób napisania tekstu reklamowego jest ważny, jednak równie ważny jest sposób, w jaki trafi on do młodych odbiorców.
Jak dotrzeć do młodych odbiorców?

Sposobów na dotarcie do młodych odbiorców jest wiele, jednak ostatnimi czasy największą popularnością cieszą się reklamy na Facebooku. Dają one ogromną szansę na dotarcie do odbiorców, do których naprawdę chcemy trafić. Odpowiednie ustawienie upodobań i zainteresowań sprawia, że wyświetlają im się tylko reklamy produktów, którymi są zainteresowani. Spore szanse na dobranie grupy docelowej pod kątem reklamy możemy również uzyskać za pomocą AdWords. Usługa ta proponuje wyświetlanie reklam w określonych przez nas lokalizacjach. Pozwala nam to wyświetlić treści reklamowe osobom pochodzącym z danego województwa, danej miejscowości.

Skorzystanie z takich rozwiązań pomoże Ci uniknąć skierowania Twojej oferty do wszystkich. Skierowanie oferty do wszystkich jest najgorszym z możliwych rozwiązań. Możesz swoje treści reklamowe adresować do bardzo szerokiej grupy docelowej, ale nie możesz ich skierować do wszystkich. Pamiętaj, że lepiej trafić z reklamą do 100 osób i osiągnąć sukces, niż trafić do 1000 osób i nie sprzedać nic.

Jak widzisz, samo tworzenie dobrej treści reklamowej jest niewystarczające. Młodzi ludzie oczekują kreatywnych rozwiązań, ciekawych chwytów, ale przede wszystkim ofert dopasowanych do ich potrzeb, dających prawdziwe korzyści. Dla nich puste słowa o możliwych zyskach nic nie znaczą.

Źródło: Pasja Pisania

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Odpowiadam na pytanie tytułowe:
Trzeba zatrudnić specjalistów z Pasji Pisania.
Bo:
"samo tworzenie dobrej treści reklamowej jest niewystarczające. Młodzi ludzie oczekują kreatywnych rozwiązań, ciekawych chwytów, ale przede wszystkim ofert dopasowanych do ich potrzeb, dających prawdziwe korzyści."

I takie słowa dostarczy Ci Pasja Pisania.

avatar użytkownika
,

Nadinterpretowujesz. Z tekstu nie wynika że trzeba, ale że można.  

Najnowsze w tym dziale

Koniec zabezpieczeń Captcha?
Niedawno opublikowane wyniki badań pokazują, że niektóre rodzaje zabezpieczeń captcha stały się przestarzałe. Powód: maszyny nauczyły się, jak je omijać.
Rola blockchain w reklamie cyfrowej w 2019
W ubiegłym roku przyszłość kryptowaluty stanęła pod znakiem zapytania, jednak tego samego nie można powiedzieć o blockchain, czyli technologii która umożliwia jej istnienie. Przewiduje się, że globalne wydatki na te rozwiązanie, do 2022 roku wyniosą nawet 115,7 mld dolarów. Blockchain coraz silniej zaznacza też swoją pozycję w marketingu cyfrowym. Co jest powodem...
Jak stworzyć stronę www, która będzie wysoko w Google? [INFOGRAFIKA]
Miejsca zajmowane przez poszczególne strony w wynikach wyszukiwania Google wyznaczane są przez specjalny algorytm uwzględniający ok. 200 różnego rodzaju czynników.
Prognoza: 5 trendów programmatic o których będzie głośno w 2019 roku
Ze względu na mocne strony, programmatic jest uważany za reklamową technologię przyszłości. Wszystko wskazuje na to, że ten model, który w ostatnich latach stał się bardzo popularny, nie zniknie z reklamowego ekosystemu w ciągu najbliższych kilkunastu lat. Co więcej, z każdym rokiem będzie ewaluować, aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania reklamodawców. Oto pięć...
Prognoza: Wyzwania w komunikacji marek w social media na 2019 rok
Wszystko, co czeka nas w social media w tym roku jest konsekwencją tego, co zdarzyło się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Wydarzenia, które miały miejsce w 2018 sprawiły, że zaufanie internautów do marek w mediach społecznościowych znacząco zmalało. Zatem, jakich wyzwań marketerzy mogą spodziewać się w komunikacji w social media w nadchodzących miesiącach?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone