logo
WIEDZA

Jak napisać tekst reklamowy, który trafi do młodej grupy docelowej?

redakcja   12.02.2018, przeczytano 391 razy
ilustracja

Tekst reklamowy nie może być skierowany do wszystkich. Jeśli tak będzie, można powiedzieć, że będzie do niczego i nie przyniesie żadnych korzyści. Już na tym etapie musisz sobie uświadomić, że nie ma reklamy, która będzie w stanie przekonać wszystkich. Dlatego tak ważne jest określenie grupy docelowej i spersonalizowanie przekazu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-napisac-tekst-reklamowy,-ktory-trafi-do-mlodej-grupy-docelowej,35417,artykul.html

W pierwszej kolejności musisz określić granice wieku, płeć, status i styl życia, miejsce zamieszkania. Określenie tych elementów będzie dużo łatwiejsze, jeśli jesteś w stanie wyobrazić sobie konkretną osobę, do której kierujesz swoją reklamę. Na przykład taką grupą docelową mogą być osoby młode, między 18.a 25. rokiem życia, uwielbiające aktywność fizyczną, na co dzień studiujące i mieszkające w dużym mieście. Jeśli znasz już profil swojej grupy docelowej, dużo łatwiej będzie Ci przygotować odpowiednie treści reklamowe.

Znajdź swój sposób na reklamę

W dzisiejszych czasach zwyczajne treści reklamowe mogą nie zainteresować młodych odbiorców. Oczekują oni nie tylko chwytliwych sloganów, lecz także ciekawych rozwiązań.

Jak więc napisać tekst reklamowy?

Stworzenie dobrego tekstu reklamowego dla dobrego marketingowca nie jest trudne. Bardzo ważne jest, by treści reklamowe miały spójny przekaz, były konsekwentne i zawierały myśl przewodnią. Warto zadbać, by hasło reklamowe było w pewnym sensie słowną kreacją. Stworzenie takiego ciekawego i wyjątkowego hasła powinno być priorytetem. Efektywny slogan reklamowy ma ogromny wpływ na korzyści osiągane przez markę.

Niestety okazuje się, że nie każdy copywriter czy marketingowiec ma umiejętność tworzenia takich tekstów. Trzeba dysponować nie tylko bogatym słownictwem, lecz także doświadczeniem i dobrze znać rynek. Trudnym zadaniem dla osoby tworzącej treści reklamowe jest pogodzenie potrzeb zleceniodawcy z potrzebami grupy docelowej – zarówno jedne, jak i drugie są całkiem inne, często odmienne.

Tworząc treści reklamowe dla młodej grupy odbiorców, warto zaprezentować dokładnie korzyści. Im więcej produkt/usługa są w stanie dać Klientowi, tym większe szanse na osiągnięcie korzyści z takiej reklamy. Im więcej produkt daje, tym wyższa jest jego cena. To właśnie dużo zysków/korzyści jest w stanie przekonać Klientów do zakupu danego produktu. Sam sposób napisania tekstu reklamowego jest ważny, jednak równie ważny jest sposób, w jaki trafi on do młodych odbiorców.
Jak dotrzeć do młodych odbiorców?

Sposobów na dotarcie do młodych odbiorców jest wiele, jednak ostatnimi czasy największą popularnością cieszą się reklamy na Facebooku. Dają one ogromną szansę na dotarcie do odbiorców, do których naprawdę chcemy trafić. Odpowiednie ustawienie upodobań i zainteresowań sprawia, że wyświetlają im się tylko reklamy produktów, którymi są zainteresowani. Spore szanse na dobranie grupy docelowej pod kątem reklamy możemy również uzyskać za pomocą AdWords. Usługa ta proponuje wyświetlanie reklam w określonych przez nas lokalizacjach. Pozwala nam to wyświetlić treści reklamowe osobom pochodzącym z danego województwa, danej miejscowości.

Skorzystanie z takich rozwiązań pomoże Ci uniknąć skierowania Twojej oferty do wszystkich. Skierowanie oferty do wszystkich jest najgorszym z możliwych rozwiązań. Możesz swoje treści reklamowe adresować do bardzo szerokiej grupy docelowej, ale nie możesz ich skierować do wszystkich. Pamiętaj, że lepiej trafić z reklamą do 100 osób i osiągnąć sukces, niż trafić do 1000 osób i nie sprzedać nic.

Jak widzisz, samo tworzenie dobrej treści reklamowej jest niewystarczające. Młodzi ludzie oczekują kreatywnych rozwiązań, ciekawych chwytów, ale przede wszystkim ofert dopasowanych do ich potrzeb, dających prawdziwe korzyści. Dla nich puste słowa o możliwych zyskach nic nie znaczą.

Źródło: Pasja Pisania

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
herrero, 14.02.2018

Odpowiadam na pytanie tytułowe:
Trzeba zatrudnić specjalistów z Pasji Pisania.
Bo:
"samo tworzenie dobrej treści reklamowej jest niewystarczające. Młodzi ludzie oczekują kreatywnych rozwiązań, ciekawych chwytów, ale przede wszystkim ofert dopasowanych do ich potrzeb, dających prawdziwe korzyści."

I takie słowa dostarczy Ci Pasja Pisania.

avatar użytkownika
redakcja, 14.02.2018

Nadinterpretowujesz. Z tekstu nie wynika że trzeba, ale że można.  

Najnowsze w tym dziale:

Działalność nierejestrowana - na czym polega i z czym się wiąże?
W ramach wprowadzenia Konstytucji biznesu od 30 kwietnia 2018 r. funkcjonuje tzw. działalność nierejestrowana, zwana inaczej działalnością nierejestrową czy działalnością na próbę. Polega na tym, że osoba fizyczna nieprowadząca do tej pory działalności, ma możliwość jej prowadzenia bez większych formalności, do momentu gdy nie przekroczy określonej kwoty przychodów.
Zasady efektywnego samplingu
Degustacje mają być nie tylko ukłonem w stronę konsumenta, ale powinny również zachęcać go do zakupu produktu po spróbowaniu. Aby osiągnąć ten cel trzeba dokładnie określić założenia samplingu i grupę docelową, do której chcemy dotrzeć. W przeciwnym razie takie działania mogą okazać się bardzo kosztowną i nieefektywną inwestycją.
Jak tworzyć dobry content na mobile?
Kiedy rynek jest przesycony treścią, a odbiorca tonie w różnej jakości contencie, elementem który wyróżni markę jest strategia. Liczy się jej holistyczne ujęcie, a nie jednorazowa kampania i kilka postów w socialu. Kluczem jest odpowiedź na pytanie: czego potrzebuje potencjalny klient?
Poznaj ludzi, którzy tworzą najlepszy duński design
Co łączy najlepszych designerów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – kreatywność, chęć stworzenia dobrze przemyślanego produktu, który stanie się znakiem czasów, w których żyją oraz poprawienie komfortu życia. Duńskie wzornictwo charakteryzuje się minimalizmem, harmonią, delikatnymi kolorami oraz wysoką użytecznością przedmiotów....
Skuteczna reklama DOOH – od czego zależy jej sukces?
Skuteczna kampania DOOH to taka, która angażuje przechodniów i wywołuje zamierzone reakcje. Jak zatem dotrzeć do adresata i zachęcić go do interakcji z cyfrowym billboardem OOH? Jak wykorzystać potencjał DOOH przy planowaniu strategii marketingowej? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie poniżej.
 
wtorek 14.08.2018, 104 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone