
Czy zadbać o to, aby jurorzy mieli dobrą rozrywkę? Przygotować wideo? Wpakować projekt w jak najwięcej kategorii? Uczestnicy konkursów w branży PR zadają sobie wiele pytań, aby rozstrzygnąć w jaki sposób przedstawić w zgłoszeniu swoją ciężką pracę tak, aby została doceniona. Członkowie i członkinie PSPR, którzy zgarnęli już pulę statuetek dzielą się swoim doświadczeniem.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations skupia profesjonalistów PR i sprzyja wymianie doświadczeń. Dotychczas dzieliliśmy się poradami na temat zgłoszeń w konkursach branżowych wyłącznie w swoim gronie i wtedy, gdy ktoś nieśmiało podpytywał. Zdecydowaliśmy, że czas, aby zwycięzcy PR-owych statuetek opowiedzieli czym kierują się przy uzupełnianiu formularzy zgłoszeniowych w konkursach. Niestety konkursowi jurorzy podpisują klauzulę poufności i nie mogą zdradzić, czym kierują się przy ocenie, ale mamy nadzieję, że poniższy zestaw wskazówek pomoże Wam stworzyć zgłoszenie spełniające oczekiwania merytoryczne, techniczne i te związane z określeniem efektywności kampanii PR.
Czy gra jest warta świeczki?
Przygotowanie zgłoszenia konkursowego wymaga dużo wysiłku, pracy i odkrycia swojego know how przed czasem setką ekspertów i ekspertek branżowych – dlaczego warto starować w konkursach?
- klienci czasem korzystają z listy zwycięzców jak z shortlisty agencji, do których warto wysłać brief
- wzmocnienie relacji z klientem agencji
- weryfikacja kampanii przez grono czołowych ekspertów
- zmierzenie się w branży – czy dorównujemy poziomem? A może dyktujemy trendy?
- pokazanie szerokiej publiczności (także rodzinie, która nam kibicuje) owoców naszej pracy
- dobra okazja do ewaluacji pracy zespołu, docenienia mocnych stron i dyskusji nad poprawą słabych stron
- napisanie zgłoszenia porządkuje myślenie o projekcie
- motywacja do stworzenia case study na stronę lub do archiwum firmy
- zwycięstwo to świetna okazja do świętowania całego zespołu
- nagrody są elementem strategii employer brandingowej…
- …a także argumentem dla nowego pracodawcy w czasie rozmowy o pracę
Źródło: Polskie Stowarzyszenie Public Relations