logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak ocenić kampanię PR?

  PR 09.05.2022, przeczytano 278 razy

Wiele firm zastanawia się, jak ocenić kampanię PR. Nowoczesne narzędzia dostępne na rynku umożliwiają precyzyjną analizę skuteczności podjętych działań. Część z nich będzie mierzalna, natomiast pozostałe wpływają na wizerunek firmy i trudno je określić za pomocą konkretnych liczb. Pomocne w ocenie kampanii PR są: liczba wzmianek o danej inicjatywie, AVE – czyli ekwiwalent reklamowy, a także zasięg ogólny publikacji w Internecie, prasie i radiu. Kolejnym elementem jest sprawdzenie ruchu na stronie. Jak ocenić kampanię PR? Oto kilka ważnych wskazówek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-ocenic-kampanie-pr,395765,artykul.html

Ocena kampanii PR powinna przebiegać wielotorowo. Zanim jednak firma zdecyduje się rozpocząć działania promocyjne powinna wyznaczyć cel danej kampanii. Czy zależy jej na zwiększeniu widoczności w mediach? Jeśli tak, to w jakich? A może na pozyskaniu nowych klientów? Ocena kampanii jest możliwa po ustaleniu odpowiedniego celu, a także wyznaczeniu targetu, tj. grupy docelowej.

Jak ocenić kampanię PR? Pomocna będzie liczba wzmianek

Przed rozpoczęciem kampanii firma powinna określić satysfakcjonującą liczbę wzmianek w mediach i social mediach, a także na forach czy kanale YouTube.

 – Za pomocą nowoczesnych platform do monitorowania mediów sprawdzamy liczbę wzmianek w mediach w podziale na prasę, radio, a także portale – wyjaśnia Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Ponadto analizujemy potencjał danych publikacji i weryfikujemy w ten sposób, czy udało nam się osiągnąć wyznaczone w projekcie KPI. Pamiętajmy jednak, że nie zawsze liczba publikacji jest wyznacznikiem sukcesu. Wszystko zależy od celu firmy. Niektóre przedsiębiorstwa preferują kilka wywiadów w ciągu całej kampanii, ale w wysokozasięgowych mediach. Innym zaś zależy na dużej liczbie publikacji w mediach lokalnych, branżowych i biznesowych. Będę podkreślał, że najważniejszy jest cel.

Aby pozyskać zaufanie konsumenta niezbędny jest pozytywny wizerunek w mediach. Jak ocenić kampanię PR na podstawie publikacji? Za pomocą analizy sentymentu. Zaawansowane narzędzia sprawdzają, w jakim tonie media i internauci wypowiadają się o marce. W ten sposób może paść ocena: negatywna, pozytywna, a także neutralna.

Zasięg kampanii

Kolejnym elementem oceny skuteczności kampanii jest jej zasięg. Największy posiadają media biznesowe, lifestylowe, a także ogólnoinformacyjne. Popularne stacje telewizyjne mają zasięg ok. 1 miliona odbiorców. Czynnikiem, który powinien interesować firmy jest dotarcie.

 – Ta wielkość pokazuje nam, do jakiej liczby osób rzeczywiście dotarła nasza informacja – dodaje Sebastian Kopiej. – Dotarcie może być na poziomie od kilkudziesięciu osób dla małych portali, po nawet kilka milionów. Średni zasięg publikacji w mediach z wyższej półki to kilkaset tysięcy.

Jednym z czynników, które najbardziej interesuje firmy, jest AVE, czyli ekwiwalent reklamowy. Pokazuje on, ile faktycznie kosztowałaby publikacja w danym medium – gdyby firma musiała faktycznie za nią zapłacić. Wokół AVE pojawiają się różne kontrowersje, jednakże to wciąż jeden z głównych i najbardziej istotnych czynników.

Ruch na stronie

Nie każda firma ocenia kampanię na podstawie ruchu na stronie. Jednak, jeśli celem jest zwiększenie liczby użytkowników, ruch na stronie odgrywa ogromne znaczenie. Za pomocą Google Analytics marketerzy mogą sprawdzić źródła wejścia na portal, a także zachowanie użytkowników czy ich strukturę wiekową.

Na rynku jest także wiele narzędzi marketingowych, które są mierzalne i pomagają ocenić skuteczność kampanii contentowych.

Źródło: Commplace

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kreowanie pozytywnego doświadczenia zakupowego powinno być kluczem dla każdego właściciela e-sklepu. Jak o to zadbać? Znaczącą zmianą będzie personalizacja wiadomości otrzymywanych po złożeniu zamówienia przez konsumenta. Badania pokazują, że maile statusowe są jednymi z najczęściej otwieranych wiadomości i są użytecznym narzędziem do budowania relacji na linii...
3 wyzwania copywritingu
Mogłoby się wydawać, że copywriting jest jedną z łatwiejszych umiejętności: wystarczy „lekkie pióro” i dobry research. Tymczasem dzisiejsza rzeczywistość sprawia, że trudno jest przebić się z komunikatem przez nadmiar informacji. Jak zatem nauczyć się skutecznie pisać?
Porzucane koszyki, klienci, którzy nie wracają do sklepu albo konsumenci, którzy tracą cierpliwość, bo nie mogą w prosty sposób namierzyć na stronie towaru. Przyczyna takich fatalnych zdarzeń jest jedna – źle działająca wyszukiwarka produktów. W e-commerce to błąd częstszy niż można się spodziewać.
Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?
Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.
Marka Mentos w gamingu
Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764