logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak odpakowywać pudła z TV? - wyniki doświaczeń

  PR 30.06.2005, przeczytano 857 razy

Philips stosuje wiedzę dotyczącą zachowań konsumenckich by ułatwić odpakowywanie produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-odpakowywac-pudla-z-tv---wyniki-doswiaczen,2859,artykul.html

Zgodnie z nowym przyrzeczeniem marki Philips - „Sense and Simplicity” - produkty firmy są zaprojektowane z myślą o konsumencie oraz przyjazne w użytkowaniu. Dlatego też Philips przeprowadził badania, których celem było zdobycie szczegółowej wiedzy dotyczącej sposobu, w jaki konsumenci obchodzą się z nowo nabytymi produktami, łącznie z ich rozpakowaniem, instalacją, ustawieniami i korzystaniem z uproszczonej instrukcji obsługi 'quick-start'.

Konsumenci kupują telewizory o coraz większych przekątnych ekranu, w związku z tym Philips zainteresował się tym, jak radzą sobie z dużymi opakowaniami tych urządzeń. W ubiegłym roku Philips zaprosił 15 konsumentów do swojego Centrum Badań nad Doświadczeniami Konsumenckimi (Consumer Experience Research Centre) w Brugii w Belgii by przekonać się jak odpakowują i instalują telewizory Philips FlatTV w środowisku domowym.

Podczas badań zatytułowanych 'Doświadczenie Odpakowania' każdy konsument miał 90 minut na odpakowanie i instalację trzech różnych telewizorów o różnym stopniu skomplikowania i wyposażonych w różne funkcje, począwszy od najprostszego, 42-calowego telewizora FlatTV, do modeli 32 i 42 -calowych z najwyższej półki.

Podczas badania konsumenci mieli za zadanie złożyć podstawkę, która sprzedawana jest w komplecie z telewizorami Philips FlatTV i osadzić na niej odbiornik. W innym doświadczeniu, konsumenci poproszeni zostali o zawieszenie telewizora FlatTV na ścianie. Ostateczny sprawdzian polegał na podłączeniu i instalacji odtwarzacza DVD do telewizora FlatTV w celu zbadania umiejętności łączenia urządzeń peryferyjnych.

W trakcie testów, badacze z firmy Philips poddawali konsumentów wnikliwej obserwacji, przyglądając się procesowi wypakowania i instalacji. Zdobyli szczegółową wiedzę na temat tego jak konsumenci o różnym poziomie umiejętności radzą sobie z całą procedurą odpakowania. Przyglądali się bacznie także temu, jak została zaprojektowana i rozłożona warstwa ochronna (styropian) wewnątrz opakowania. To zazwyczaj pierwsza interakcja do jakiej dochodzi między produktem a jego nowym właścicielem.

"To ćwiczenie było niezwykle cenne dla Philips a jego wyniki zostaną z wykorzystane przez wszystkie działy naszej firmy, na czym wydatnie skorzystają konsumenci,” - twierdzi Thomas Schade, Dyrektor Generalny Usług Marketingowych w dziale Elektroniki Konsumenckiej na Europę firmy Philips. "Kładziemy wielki nacisk na to by radość z posiadania danego produktu nie została zakłócona trudnościami w pierwszych momentach obcowania z nim. Badania 'Doświadczenie Odpakowania' były dla Philips niezwykle cenn.”

Wyniki badań 'Doświadczenie Odpakowania' przeprowadzonych przez firmę Philips dla telewizorów FlatTV widoczne będą już teraz w produktach FlatTV 2005 wprowadzanych na obecnie rynek.

Nowo zaprojektowany karton zewnętrzny ułatwi wypakowanie telewizora: konsumenci nie będą musieli podnosić go, by wyjąć odbiornik z kartonu, lecz będą mogli zrobić to podczas gdy karton leży płasko na ziemi.

W efekcie sprawdzianu z umiejętności instalacji odbiorników, Philips postarał się o większą klarowność w postaci skróconej instrukcji FlatTV 'Quick Start', która pomaga konsumentom w trakcie procesu instalowania telewizora bez konieczności zaglądania do bardzo szczegółowej Instrukcji Obsługi.

Oprócz ułatwiania procesu odpakowania produktów, firma Philips czuje się zobowiązana do wprowadzania ulepszeń związanych z wpływem jej produktów na środowisko naturalne. Od 1998 roku proces Philips' EcoDesign wdrożony został we wszystkie fazy projektowania i rozwijania produktów z działu Elektroniki Konsumenckiej.

W ramach każdej linii produktów nominuje się produkty nazywane 'Zielonymi Orłami'. Kryterium wyboru stanowi pięć kluczowych wyznaczników (Zielone Obszary Kluczowe) w zestawieniu z porównywalnymi produktami: zużycie energii, zastosowane materiały, opakowanie, transport, zawartość chemiczna i możliwość odzyskania surowców wtórnych.

Philips podjął badania naukowe by rozpoznać wpływ opakowań do swoich produktów na środowisko. W ich wyniku firma opracowała materiały, z których można odzyskać 100% surowców wtórnych, a które jednocześnie są na tyle wytrzymałe by gwarantować bezpieczny transport i ochronę ciężkich produktów elektronicznych, takich jak telewizory.

Źródło: Philips

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764