logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak odróżnić i jak stosować folie flex i flock?

  PR 16.11.2013, przeczytano 6246 razy

Folie flex i flock to specjalne folie transferowe przeznaczonych do wykonywania nadruku na różnego rodzaju tkaninach. Zbudowane z folii właściwej oraz przezroczystej, lekko klejącej folii transportowej, której właściwości zdecydowanie ułatwiają pozycjonowanie nadruku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-odroznic-i-jak-stosowac-folie-flex-i-flock,20230,artykul.html

Spodnia strona folii właściwej pokryta jest niewyczuwalną warstwą kleju, uaktywniającą się dopiero podczas transferowania, pod wpływem wysokiej temperatury. Za pomocą flexa i flocka przenosić możemy napisy, grafikę wektorową czy logo firmowe na tkaniny. Wystarczy tylko wyciąć grafikę na ploterze tnącym w odbiciu lustrzanym, usunąć zbędne elementy, a następnie przetransferować obraz na tkaninę. W zależności od rodzaju transferu każdą folię wgrzewamy stosując inne ustawienia temperatury i inną siłę nacisku.

Folie flex i folie flock aplikuje się w bardzo podobny sposób, na podobne materiały. Jak zatem odróżnić je gołym okiem?

Folia flex to matowa, dwuwarstwowa folia wykonana z poliuretanu lub PVC. Poliuretanowa folia flex jest bardziej rozciągliwa i elastyczna niż folia PVC. Wykorzystywana jest do nadruków na strojach sportowych, PVC zaś na ubraniach roboczych. Powierzchnia folii flex jest płaska i elastyczna. Folia flock przyjmuje postać celulozowych włókien odpowiadających za charakterystyczną, "meszkowatą" strukturę.

Folia flex jest zdecydowanie cieńsza (50 do 170 mikronów) niż folia flock, której grubość sięga nawet 420 mikronów. Porównując nadruki wykonane folią flex i flock to folia flex jest cienka i rozciągliwa, pracuje razem z materiałem. Nadruk flockiem jest grubszy, a jego powierzchnia delikatnie wypukła.

W AGAWA.PL folie dostępne są w różnych kolorach, począwszy od barw podstawowych po te bardziej wyrafinowane. Folia flex dostępna jest także w formie unikatowych struktur (carbon, texas) i rodzajach (perforowana, metaliczna, brokatowa czy luminescencyjna). Efektownie wygląda folia flex we wzory, imitująca zebrę, tygrysa, węża, panterę. Pełna kolorystykę i zestawienie wszystkich rodzajów folii, AGAWA.PL prezentuje w katalogu folii flex i flock - do pobrania ze strony za darmo.

Folie oznaczone certyfikatem bezpieczeństwa Oeko Tex. nie wpływają negatywnie na stan zdrowia człowieka, można je stosować na ubrankach dziecięcych.
Folie flex i flock można nanosić na materiały typu: bawełna, poliester, mieszanki bawełny z poliestrem. Oba rodzaje folii sprawdzają się jako nadruk na odzieży sportowej, roboczej oraz jako dekoracyjny element na tekstyliach.

Nadruki wykonane foliami flex i flock są trwałe. Należy tylko pamiętać by użytkować je zgodnie z zaleceniami producenta. Wykonywanie nadruków folią flex i flock jest stosunkowo proste.

Źródło: AGAWA.PL

www.agawa.pl


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: AgawaPL

(Agawa.PL)

AgawaPL o sobie:

AGAWA.PL - sprzedaż i doradztwo w zakresie wykonywania nadruków w różnych technologiach (materiały i urządzenia do wykonywania nadruków), sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek oraz surowców i maszyn do regeneracji tuszy i tonerów, materiały i urządzenia biurowe.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które zapewniają duże możliwości konwersji i bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.
Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym...
Połączenie działań CX i EX kluczem do budowania konkurencyjności biznesu
Pracownicy budują najbardziej wartościową relację z klientem i to oni mają ogromny wpływ na doświadczenia odbiorców marki. Dlatego właśnie tak istotny staje się EX (Employee Experience), który przy ścisłej współpracy z CX (Customer Expierence), coraz częściej jest uwzględniany przy tworzeniu strategii rozwoju biznesu. Zadbanie o tworzenie pozytywnych...
63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764