logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak odróżnić i jak stosować folie flex i flock?

  PR 16.11.2013, przeczytano 6577 razy

Folie flex i flock to specjalne folie transferowe przeznaczonych do wykonywania nadruku na różnego rodzaju tkaninach. Zbudowane z folii właściwej oraz przezroczystej, lekko klejącej folii transportowej, której właściwości zdecydowanie ułatwiają pozycjonowanie nadruku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-odroznic-i-jak-stosowac-folie-flex-i-flock,20230,artykul.html

Spodnia strona folii właściwej pokryta jest niewyczuwalną warstwą kleju, uaktywniającą się dopiero podczas transferowania, pod wpływem wysokiej temperatury. Za pomocą flexa i flocka przenosić możemy napisy, grafikę wektorową czy logo firmowe na tkaniny. Wystarczy tylko wyciąć grafikę na ploterze tnącym w odbiciu lustrzanym, usunąć zbędne elementy, a następnie przetransferować obraz na tkaninę. W zależności od rodzaju transferu każdą folię wgrzewamy stosując inne ustawienia temperatury i inną siłę nacisku.

Folie flex i folie flock aplikuje się w bardzo podobny sposób, na podobne materiały. Jak zatem odróżnić je gołym okiem?

Folia flex to matowa, dwuwarstwowa folia wykonana z poliuretanu lub PVC. Poliuretanowa folia flex jest bardziej rozciągliwa i elastyczna niż folia PVC. Wykorzystywana jest do nadruków na strojach sportowych, PVC zaś na ubraniach roboczych. Powierzchnia folii flex jest płaska i elastyczna. Folia flock przyjmuje postać celulozowych włókien odpowiadających za charakterystyczną, "meszkowatą" strukturę.

Folia flex jest zdecydowanie cieńsza (50 do 170 mikronów) niż folia flock, której grubość sięga nawet 420 mikronów. Porównując nadruki wykonane folią flex i flock to folia flex jest cienka i rozciągliwa, pracuje razem z materiałem. Nadruk flockiem jest grubszy, a jego powierzchnia delikatnie wypukła.

W AGAWA.PL folie dostępne są w różnych kolorach, począwszy od barw podstawowych po te bardziej wyrafinowane. Folia flex dostępna jest także w formie unikatowych struktur (carbon, texas) i rodzajach (perforowana, metaliczna, brokatowa czy luminescencyjna). Efektownie wygląda folia flex we wzory, imitująca zebrę, tygrysa, węża, panterę. Pełna kolorystykę i zestawienie wszystkich rodzajów folii, AGAWA.PL prezentuje w katalogu folii flex i flock - do pobrania ze strony za darmo.

Folie oznaczone certyfikatem bezpieczeństwa Oeko Tex. nie wpływają negatywnie na stan zdrowia człowieka, można je stosować na ubrankach dziecięcych.
Folie flex i flock można nanosić na materiały typu: bawełna, poliester, mieszanki bawełny z poliestrem. Oba rodzaje folii sprawdzają się jako nadruk na odzieży sportowej, roboczej oraz jako dekoracyjny element na tekstyliach.

Nadruki wykonane foliami flex i flock są trwałe. Należy tylko pamiętać by użytkować je zgodnie z zaleceniami producenta. Wykonywanie nadruków folią flex i flock jest stosunkowo proste.

Źródło: AGAWA.PL

www.agawa.pl


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: AgawaPL

(Agawa.PL)

AgawaPL o sobie:

AGAWA.PL - sprzedaż i doradztwo w zakresie wykonywania nadruków w różnych technologiach (materiały i urządzenia do wykonywania nadruków), sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do drukarek oraz surowców i maszyn do regeneracji tuszy i tonerów, materiały i urządzenia biurowe.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764