logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jak oklejać powierzchnie sferyczne na aucie?

   20.12.2002, przeczytano 12206 razy

Proszę o przybliżenie techniki nanoszenia folii na auto (zwłaszcza powierzchnie sferyczne lub tzw. przeklejanie auta na inny kolor).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-oklejac-powierzchnie-sferyczne-na-aucie,1385,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Naprawdę nie wiem jak zacząć. Czy czytał Pan moje wcześniejsze teksty?
Naklejanie folii na powierzchnie sferyczne to najtrudniejsza umiejętność. Przypuszczam że każdy z kolegów i koleżanek pracujących w tej branży wypracował swoje sposoby. Ja używam przede wszystkim do tego celu folii wylewanych. Ponadto taką folię układam na gorąco (suszarka lub opalarka).
Jeżeli folia da się na dużej powierzchni ułożyć na mokro to robię tak: kiedy klej złapie w około 50 % podsuszam zaokrąglone krawędzie lub miejsca i tam kleję na sucho (już słyszę protesty fachowców z firmy 3M). Gorąco polecam stosowanie koszulek na rakle produkcji 3M. Dzięki nim folia nie rysuje się przy każdym pociągnięciu. Jeśli ten wywód i wcześniejsze Panu nie wystarczy proszę o opisanie konkretnego problemu: np. drzwi, błotnik itp.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Komfortem jest praca w minimum dwie osoby.
Ja robie to mocno moczac i folie i powierzchnie klejone, nastepnie ukladam folie od środka powierzchni do zewnatrz. Wszystkie wytloczki oklejam podgrzana folia pamietajac by byla mokra.
Dopiero gdy folia "ulozy" sie za wglebieniach
przygrzewa sie ja tak by sie przykleila (folia nie tylko rozciaga sie pod wplywem ciepla ale i minimalnie kurczy) troche praktyki i duzo cierpliwosci. Wazna sprawa - tanie folie to pozorna oszczednosc nie nadaja sie do takich prac

avatar użytkownika
,

komfortem jest przygotowanie projektu w programie 3d, mozna wtedy zrobic sobie zbliżoną siatkę, którą łątwo można przykleić. Można zrobić to także ręcznie z folii o słabszym kleju. Nie jest to na pewno sposób dla każdego, ale zawsze. Projekt przygotowuje się mniej więcej jak kawałki materiału do uszycia ubrania itp.  

avatar użytkownika
,

Drogi Panie EXPERCIE:
Nie do końca jestem przekonany co do pana umiejętności! Proponowanie komuś zmiany barwy auta folią na mokro jest:
-kompletnym brakiem doświadczenia
-amatorszczyzną w mega wydaniu
-złośliwością
Z całym szacunkiem dla pana kompetencji.
Od siebie:
Zmiana koloru auta powinna odbywac się tylko i wyłącznie na sucho!!!

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764