logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak ominąć RODO w personalizowanej reklamie OOH

  PR 25.10.2018, przeczytano 928 razy
ilustracja

Jak wynika z badania firmy Nielsen, reklama DOOH, pozwala skuteczniej dotrzeć do odbiorców niż telewizja czy portale społecznościowe. O tym, że firmy zaczynają dostrzegać potencjał reklamy zewnętrznej w wymiarze cyfrowym świadczą także analizy agencji Starcom. Wskazują one na stale rosnącą wartość rynku reklamy OOH w Polsce, która w pierwszym kwartale 2018 roku wzrosła o 2,4] proc., czyli o 2,4 miliona złotych. Mimo wzrostów, jednym z elementów hamujących dynamiczny rozwój branży jest nowe rozporządzenie RODO, które ogranicza swobodne wykorzystanie danych osobowych, w tym danych lokalizacyjnych.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-ominac-rodo-w-personalizowanej-reklamie-ooh,379882,artykul.html

„Wylądowałeś właśnie lotem DL9293? Czas wypocić z siebie Amsterdam!”

„Wypoć z siebie Amsterdam” – takie hasło mogli zobaczyć pasażerowie podróżujący ze stolicy Holandii do Los Angeles. Na lotnisku powitały ich ekrany digital signage, które wyświetlały spersonalizowane treści w oparciu o informacje o lotach. Kampania była wynikiem współpracy czterech firm: przewoźnika Delta Airlines, firmy monitorującej i analizującej dane o lotach FlightAware, agencji reklamowej Lamar Advertsing i sieci klubów fitness Equinox.  Spersonalizowana reklama wykorzystywała informacje o lotach, zawierające miejsce, z którego przyleciał samolot i godzinę lądowania. Na tej podstawie, w różnych częściach lotniska LAX w Los Angeles wyświetlane były komunikaty zachęcające do zapisania się na zajęcia fitness.

Reklama zawierała także link, który przekierowywał pasażerów na stronę zajęć, których celem było poradzenie sobie z „jetlagiem” (zmęczeniem po odbyciu lotu związanego ze zmianą stref czasowych). Chętni mogli zapisać się na ćwiczenia „sweatlag” prowadzone przez klub Equinox. Oczywiście hasło reklamowe zmieniało się w zależności od tego, jaki samolot lądował aktualnie na lotnisku. Wykorzystanie informacji o lotach pomogło w sprytny sposób ominąć restrykcje związane z użyciem danych osobowych do spersonalizowania reklamy – w tym przypadku reklama była dopasowana nie do osoby, lecz do miejsca i czasu, w którym się znajdowała.

OOH coraz skuteczniejsze

Pomysłowo personalizowane i umiejętne targetowane reklamy to domena wielu globalnych firm – wystarczy spojrzeć na takich liderów rynku, jak Google, Facebook czy Twitter. Indywidualne dopasowanie strategii do klienta jest niezwykle istotne w cyfrowej erze, gdzie konsumenci są dosłownie zalewani informacjami ze swoich telefonów komórkowych, ekranów telewizyjnych i tysięcy billboardów. Czas reklam w „rozmiarze uniwersalnym” i próba z dotarciem z przekazem do wszystkich nie jest już skutecznym planem na biznes.

– Firmy, które do perfekcji opanują wykorzystanie anonimowych danych lokalizacyjnych do personalizowania swojego przekazu mogą w atrakcyjny sposób zachęcić konsumentów do skorzystania z oferty. Tym bardziej, że jak wskazują badania „Personalization Pulse Check 2018”, przeprowadzone przez firmę Accenture, 91 proc. konsumentów chętniej wybiera te marki, które podchodzą do nich indywidualnie i proponują dostosowane do ich potrzeb oferty. Aż 83 proc. badanych przyznało, że są gotowi udostępnić swoje dane, w celu otrzymania bardziej spersonalizowanych usług – komentuje Małgorzata Grzywacz, Dyrektor marketingu w Esri Polska.

Najnowszy raport, ukazujący zachowanie konsumentów opracowany przez IRCenter.com z października 2018, wskazuje na reklamę zewnętrzną (outdoor) jako bardzo skuteczną formę promocji. 30 proc. badanych przyznało, że reklama outdoorowa przyciąga ich uwagę, a 22 proc. stwierdziło, że jest przez nich dobrze odbierana. W wymienionym badaniu jednym z głównych zarzutów pod kątem reklamy jako takiej jest mało atrakcyjny przekaz, czyli innymi słowy „nuda”. Elementem, który wprowadza do przekazu elementu zaskoczenia i zaciekawienia jest właśnie personalizacja, która tak jak wspomniana reklama na lotnisku LAX dociera do odpowiednich osób w odpowiednim miejscu i czasie.

Źródło: Esri Polska

www.esri.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764