logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak organizować eventy w „wąskiej branży”?

  PR 28.11.2018, przeczytano 308 razy

Czy istnieją jeszcze na konferencyjnej mapie wydarzenia, które organizowane są z myślą o uczestnikach, a nie marce osobistej prelegentów? Na szczęście tak i dotyczą głównie wąskich branż, takich jak np. księgowość i rachunkowość. Dobry księgowy nie marnuje czasu na mało merytoryczne prelekcje, nie zadowoli się również znanym nazwiskiem w agendzie czy obietnicą niezapomnianych wrażeń. Jest za to tym typem ambitnego odbiorcy, który w zamian za profesjonalizm odwdzięczy się zaufaniem i wartościowym feedbackiem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-organizowac-eventy-w-_waskiej-branzy_,380327,artykul.html

“Trudne branże” nie istnieją, w przeciwieństwie do wymagających uczestników konferencji. Świetnym przykładem są współcześni księgowi, nieustannie ujarzmiający prawo podatkowe i monitorujący innowacyjne rozwiązania, które optymalizują ich codzienną pracę. I choć trzymanie ręki na pulsie mają opanowane do perfekcji, to ponad wszystko doceniają tych, którzy od czasu do czasu pomagają im się odnaleźć w informacyjnej dżungli. Tutaj z pomocą przychodzą producenci zaawansowanych systemów wspierających księgowość - organizowane przez nich konferencje są z jednej strony bezcenną okazją do lepszego poznania potrzeb branży księgowej, a z drugiej umożliwiają specjalistom uzupełnienie wiedzy na temat nowoczesnej rachunkowości.

Pokaż, zamiast opowiadać

Choć tradycyjny model konferencji skupiony wokół licznych prelekcji z pewnością ma wiele zalet, to czasami warto pójść o krok dalej i pozwolić zaangażować się uczestnikom jeszcze bardziej. Nawet najciekawsze wystąpienie nie wygra bowiem w walce o uwagę z praktycznym szkoleniem, umożliwiającym głębokie poznanie omawianego tematu. Ważne jest to zwłaszcza, jeśli organizatorzy chcą w pełnej krasie zaprezentować techniczne możliwości swojego narzędzia, a przy tym dać szansę uczestnikom na natychmiastowe zbadanie skuteczności takiego rozwiązania.

- W tym roku zorganizowaliśmy już drugą edycję konferencji dedykowaną księgowym. Zmieniliśmy jednak formę wydarzenia i to był strzał w dziesiątkę: zamiast opowiadać o zmianach wprowadzonych w systemie, tym razem pokazywaliśmy, jak korzystać z nich w praktyce. Wynikało to z zaadresowanych w naszą stronę oczekiwań klientów, którzy chcieli maksymalnie czerpać z możliwości programu. Dialog przed konferencją zaowocował ogromnym zaangażowaniem nie tylko w trakcie wydarzenia - wielu specjalistów dzieliło się z nami swoimi przemyśleniami również po zakończonych wystąpieniach - podkreśla Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Nie strzelaj “konkretami” na oślep

Organizacja konferencji dla wymagającej branży rodzi wiele pokus - wszak w każdym takim sektorze znajdzie się wiele merytorycznych tematów, spośród których trudno wybrać te najważniejsze. Niestety, często jest tak, że agenda pęka w szwach od mięsistych prelekcji, spośród których tylko nieliczne związane są z codzienną pracą uczestników. I choć zawsze innowacyjny temat spotka się z zainteresowaniem, to należy pamiętać też o tym, że nadrzędnym celem wydarzenia powinno być rozwiązywanie bieżących problemów branży, dla której jest organizowane.

- Rok temu w ramach konferencji odbyły się dwa spotkania, a w tym roku aż trzy - wartość płynąca ze świadomych rozmów z klientami oraz możliwości podzielenia się z nimi wiedzą jest ogromna, zwłaszcza jeśli wybiera się obszary tematyczne szczególnie ważne dla użytkowników. Wówczas gorące dyskusje kontynuowane są w kuluarach i to właśnie one są esencją wydarzenia. Tym razem prym wiódł temat  postępującej digitalizacji i zmieniających się w związku z tym oczekiwań wobec księgowych. Nie zabrakło również rozmów o skutecznym wdrożeniu i dzielenia się wskazówkami, jak bezboleśnie przeprowadzić przez ten proces wszystkich pracowników - podkreśla Edyta Wojtas z SaldeoSMART.

Warto mieć świadomość, że konferencje są znakomitą okazją do zebrania cennego feedbacku o własnym produkcie - dlatego też im więcej aktualnych tematów zostanie poruszonych na scenie, im mocniej będa one związane z realnymi potrzebami użytkowników, tym bardziej całe wydarzenie przyczyni się do ulepszenia danego narzędzia. To uczciwa relacja win-win, w której otwarty na klientów producent otrzymuje bezcenne wskazówki, jak lepiej odpowiadać na potrzeby branży, dla której tworzy.

Trudna branża” to słowo-wytrych, które w kontekście konferencji jest nagminnie i niepotrzebnie nadużywane. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w ostatnich latach świat szkoleń i konferencji stał się przede wszystkim biznesową machiną, a nie narzędziem do komunikacji z klientami. Na szczęście mimo to wciąż odbywają się wydarzenia, których organizatorzy stawiają przede wszystkim na satysfakcję uczestników. I choć z pewnością zorganizowanie eventu naszpikowanego specjalistyczną wiedzą z wąskiego zakresu tematycznego jest nie lada wyzwaniem, to warto inwestować w kontakt z klientami, których opinie pomogą w przyszłości rozwinąć produkt i zwiększyć korzyści z jego używania.

Źródło: SaldeoSMART

www.saldeo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Okładki zeszytowe

Publikacje książkowe (2): Okładki zeszytowe

Zgod­nie z wypra­co­waną w poprzed­nim odcinku defi­ni­cją, publi­ka­cja książ­kowa, aby nią być, musi skła­dać się z mini­mum dwóch czę­ści: okładki i wkładu. Dziś przy­stę­pu­jemy do nie­spiesz­nego roz­bie­ra­nia na czyn­niki pierw­sze, zewnętrz­nej czę­ści tego  duetu. Pro­jek­tu­jąc okładkę, oka­zuje się czę­sto, że brak...
Omnichannel, czyli budowanie doświadczeń klienta
Wielokanałowość od kilku lat jest popularnym hasłem związanym z handlem detalicznym, jednak wciąż wywołuje wiele zamieszania. Największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy chcą zmaksymalizować potencjał omnichannel są klienci, a dokładniej sprostanie ich oczekiwaniom. Jak skutecznie przeprowadzić konsumenta przez ścieżkę zakupu? Jakie są głównie cele działań...
Tam gdzie konsument, tam i marka: Napoleoncat o social media
Klienci szukają kontaktu z marką w miejscu, w którym jest on dla nich najwygodniejszy. Coraz częściej stawiają więc na kanały social media. W odpowiedzi, marki chcąc pozostawać w kontakcie ze swoimi konsumentami, coraz sprawniej integrują kanały społecznościowe z procesami obsługi klienta. Mogąc wejść w interakcję z firmą w wybranym przez niego miejscu, konsument czuje do...
Kampanie edukacyjne w walce o zdrowie - raport
Prozdrowotne kampanie edukacyjne – stykamy się z nimi na co dzień, mają za zadanie skłonić do działania lub chociażby refleksji. Jak wynika z badania Grupy On Board Think Kong, tak się dzieje w blisko połowie przypadków i z tego względu warto sięgnąć po narzędzie public relations, edukując na temat chorób, objawów, profilaktyki. W tym miniraporcie przypominamy o tym,...
Jak mobilne aplikacje mogą pomóc wygrać serca klientów w Walentynki?
Walentynki to od wielu lat jedno z największych wydarzeń w handlu detalicznym. Dla handlowców to świetna okazja, aby podkręcić obroty po sezonie wyprzedaży. W tym szczególnym okresie nawet najbardziej doświadczeni sprzedawcy będą potrzebowali nerwów ze stali, refleksu oraz pragmatycznego podejścia, aby sprawnie przełożyć romantyczne bicie serc na liczbę gwarantowanych dostaw....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764