logo
WIEDZA

Jak organizować eventy w „wąskiej branży”?

  PR 28.11.2018, przeczytano 225 razy

Czy istnieją jeszcze na konferencyjnej mapie wydarzenia, które organizowane są z myślą o uczestnikach, a nie marce osobistej prelegentów? Na szczęście tak i dotyczą głównie wąskich branż, takich jak np. księgowość i rachunkowość. Dobry księgowy nie marnuje czasu na mało merytoryczne prelekcje, nie zadowoli się również znanym nazwiskiem w agendzie czy obietnicą niezapomnianych wrażeń. Jest za to tym typem ambitnego odbiorcy, który w zamian za profesjonalizm odwdzięczy się zaufaniem i wartościowym feedbackiem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-organizowac-eventy-w-_waskiej-branzy_,380327,artykul.html

“Trudne branże” nie istnieją, w przeciwieństwie do wymagających uczestników konferencji. Świetnym przykładem są współcześni księgowi, nieustannie ujarzmiający prawo podatkowe i monitorujący innowacyjne rozwiązania, które optymalizują ich codzienną pracę. I choć trzymanie ręki na pulsie mają opanowane do perfekcji, to ponad wszystko doceniają tych, którzy od czasu do czasu pomagają im się odnaleźć w informacyjnej dżungli. Tutaj z pomocą przychodzą producenci zaawansowanych systemów wspierających księgowość - organizowane przez nich konferencje są z jednej strony bezcenną okazją do lepszego poznania potrzeb branży księgowej, a z drugiej umożliwiają specjalistom uzupełnienie wiedzy na temat nowoczesnej rachunkowości.

Pokaż, zamiast opowiadać

Choć tradycyjny model konferencji skupiony wokół licznych prelekcji z pewnością ma wiele zalet, to czasami warto pójść o krok dalej i pozwolić zaangażować się uczestnikom jeszcze bardziej. Nawet najciekawsze wystąpienie nie wygra bowiem w walce o uwagę z praktycznym szkoleniem, umożliwiającym głębokie poznanie omawianego tematu. Ważne jest to zwłaszcza, jeśli organizatorzy chcą w pełnej krasie zaprezentować techniczne możliwości swojego narzędzia, a przy tym dać szansę uczestnikom na natychmiastowe zbadanie skuteczności takiego rozwiązania.

- W tym roku zorganizowaliśmy już drugą edycję konferencji dedykowaną księgowym. Zmieniliśmy jednak formę wydarzenia i to był strzał w dziesiątkę: zamiast opowiadać o zmianach wprowadzonych w systemie, tym razem pokazywaliśmy, jak korzystać z nich w praktyce. Wynikało to z zaadresowanych w naszą stronę oczekiwań klientów, którzy chcieli maksymalnie czerpać z możliwości programu. Dialog przed konferencją zaowocował ogromnym zaangażowaniem nie tylko w trakcie wydarzenia - wielu specjalistów dzieliło się z nami swoimi przemyśleniami również po zakończonych wystąpieniach - podkreśla Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Nie strzelaj “konkretami” na oślep

Organizacja konferencji dla wymagającej branży rodzi wiele pokus - wszak w każdym takim sektorze znajdzie się wiele merytorycznych tematów, spośród których trudno wybrać te najważniejsze. Niestety, często jest tak, że agenda pęka w szwach od mięsistych prelekcji, spośród których tylko nieliczne związane są z codzienną pracą uczestników. I choć zawsze innowacyjny temat spotka się z zainteresowaniem, to należy pamiętać też o tym, że nadrzędnym celem wydarzenia powinno być rozwiązywanie bieżących problemów branży, dla której jest organizowane.

- Rok temu w ramach konferencji odbyły się dwa spotkania, a w tym roku aż trzy - wartość płynąca ze świadomych rozmów z klientami oraz możliwości podzielenia się z nimi wiedzą jest ogromna, zwłaszcza jeśli wybiera się obszary tematyczne szczególnie ważne dla użytkowników. Wówczas gorące dyskusje kontynuowane są w kuluarach i to właśnie one są esencją wydarzenia. Tym razem prym wiódł temat  postępującej digitalizacji i zmieniających się w związku z tym oczekiwań wobec księgowych. Nie zabrakło również rozmów o skutecznym wdrożeniu i dzielenia się wskazówkami, jak bezboleśnie przeprowadzić przez ten proces wszystkich pracowników - podkreśla Edyta Wojtas z SaldeoSMART.

Warto mieć świadomość, że konferencje są znakomitą okazją do zebrania cennego feedbacku o własnym produkcie - dlatego też im więcej aktualnych tematów zostanie poruszonych na scenie, im mocniej będa one związane z realnymi potrzebami użytkowników, tym bardziej całe wydarzenie przyczyni się do ulepszenia danego narzędzia. To uczciwa relacja win-win, w której otwarty na klientów producent otrzymuje bezcenne wskazówki, jak lepiej odpowiadać na potrzeby branży, dla której tworzy.

Trudna branża” to słowo-wytrych, które w kontekście konferencji jest nagminnie i niepotrzebnie nadużywane. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w ostatnich latach świat szkoleń i konferencji stał się przede wszystkim biznesową machiną, a nie narzędziem do komunikacji z klientami. Na szczęście mimo to wciąż odbywają się wydarzenia, których organizatorzy stawiają przede wszystkim na satysfakcję uczestników. I choć z pewnością zorganizowanie eventu naszpikowanego specjalistyczną wiedzą z wąskiego zakresu tematycznego jest nie lada wyzwaniem, to warto inwestować w kontakt z klientami, których opinie pomogą w przyszłości rozwinąć produkt i zwiększyć korzyści z jego używania.

Źródło: SaldeoSMART

www.saldeo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Komunikacja mobilna w okresie świątecznym
Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?
Skuteczne kampanie retargetingowe - wskazówki przed sezonem świątecznych zakupów
Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday  sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
7 grzechów głównych w zarządzaniu cyfrowym produktem
Zarządzanie produktem nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w tak szybko zmieniającym się świecie. Szczególnie jeżeli chodzi o branże cyfrową, która z każdym rokiem zaskakuje nas czymś nowym. W zarządzaniu produktem potrzeba intuicji, która wyjdzie naprzeciw potrzebom oraz dostarczy uniwersalne rozwiązanie. Na co należy uważać chcąc osiągnąć sukces w...
Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?
Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć...
Prognoza: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.
Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone