logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak organizować eventy w „wąskiej branży”?

  PR 28.11.2018, przeczytano 332 razy

Czy istnieją jeszcze na konferencyjnej mapie wydarzenia, które organizowane są z myślą o uczestnikach, a nie marce osobistej prelegentów? Na szczęście tak i dotyczą głównie wąskich branż, takich jak np. księgowość i rachunkowość. Dobry księgowy nie marnuje czasu na mało merytoryczne prelekcje, nie zadowoli się również znanym nazwiskiem w agendzie czy obietnicą niezapomnianych wrażeń. Jest za to tym typem ambitnego odbiorcy, który w zamian za profesjonalizm odwdzięczy się zaufaniem i wartościowym feedbackiem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-organizowac-eventy-w-_waskiej-branzy_,380327,artykul.html

“Trudne branże” nie istnieją, w przeciwieństwie do wymagających uczestników konferencji. Świetnym przykładem są współcześni księgowi, nieustannie ujarzmiający prawo podatkowe i monitorujący innowacyjne rozwiązania, które optymalizują ich codzienną pracę. I choć trzymanie ręki na pulsie mają opanowane do perfekcji, to ponad wszystko doceniają tych, którzy od czasu do czasu pomagają im się odnaleźć w informacyjnej dżungli. Tutaj z pomocą przychodzą producenci zaawansowanych systemów wspierających księgowość - organizowane przez nich konferencje są z jednej strony bezcenną okazją do lepszego poznania potrzeb branży księgowej, a z drugiej umożliwiają specjalistom uzupełnienie wiedzy na temat nowoczesnej rachunkowości.

Pokaż, zamiast opowiadać

Choć tradycyjny model konferencji skupiony wokół licznych prelekcji z pewnością ma wiele zalet, to czasami warto pójść o krok dalej i pozwolić zaangażować się uczestnikom jeszcze bardziej. Nawet najciekawsze wystąpienie nie wygra bowiem w walce o uwagę z praktycznym szkoleniem, umożliwiającym głębokie poznanie omawianego tematu. Ważne jest to zwłaszcza, jeśli organizatorzy chcą w pełnej krasie zaprezentować techniczne możliwości swojego narzędzia, a przy tym dać szansę uczestnikom na natychmiastowe zbadanie skuteczności takiego rozwiązania.

- W tym roku zorganizowaliśmy już drugą edycję konferencji dedykowaną księgowym. Zmieniliśmy jednak formę wydarzenia i to był strzał w dziesiątkę: zamiast opowiadać o zmianach wprowadzonych w systemie, tym razem pokazywaliśmy, jak korzystać z nich w praktyce. Wynikało to z zaadresowanych w naszą stronę oczekiwań klientów, którzy chcieli maksymalnie czerpać z możliwości programu. Dialog przed konferencją zaowocował ogromnym zaangażowaniem nie tylko w trakcie wydarzenia - wielu specjalistów dzieliło się z nami swoimi przemyśleniami również po zakończonych wystąpieniach - podkreśla Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Nie strzelaj “konkretami” na oślep

Organizacja konferencji dla wymagającej branży rodzi wiele pokus - wszak w każdym takim sektorze znajdzie się wiele merytorycznych tematów, spośród których trudno wybrać te najważniejsze. Niestety, często jest tak, że agenda pęka w szwach od mięsistych prelekcji, spośród których tylko nieliczne związane są z codzienną pracą uczestników. I choć zawsze innowacyjny temat spotka się z zainteresowaniem, to należy pamiętać też o tym, że nadrzędnym celem wydarzenia powinno być rozwiązywanie bieżących problemów branży, dla której jest organizowane.

- Rok temu w ramach konferencji odbyły się dwa spotkania, a w tym roku aż trzy - wartość płynąca ze świadomych rozmów z klientami oraz możliwości podzielenia się z nimi wiedzą jest ogromna, zwłaszcza jeśli wybiera się obszary tematyczne szczególnie ważne dla użytkowników. Wówczas gorące dyskusje kontynuowane są w kuluarach i to właśnie one są esencją wydarzenia. Tym razem prym wiódł temat  postępującej digitalizacji i zmieniających się w związku z tym oczekiwań wobec księgowych. Nie zabrakło również rozmów o skutecznym wdrożeniu i dzielenia się wskazówkami, jak bezboleśnie przeprowadzić przez ten proces wszystkich pracowników - podkreśla Edyta Wojtas z SaldeoSMART.

Warto mieć świadomość, że konferencje są znakomitą okazją do zebrania cennego feedbacku o własnym produkcie - dlatego też im więcej aktualnych tematów zostanie poruszonych na scenie, im mocniej będa one związane z realnymi potrzebami użytkowników, tym bardziej całe wydarzenie przyczyni się do ulepszenia danego narzędzia. To uczciwa relacja win-win, w której otwarty na klientów producent otrzymuje bezcenne wskazówki, jak lepiej odpowiadać na potrzeby branży, dla której tworzy.

Trudna branża” to słowo-wytrych, które w kontekście konferencji jest nagminnie i niepotrzebnie nadużywane. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w ostatnich latach świat szkoleń i konferencji stał się przede wszystkim biznesową machiną, a nie narzędziem do komunikacji z klientami. Na szczęście mimo to wciąż odbywają się wydarzenia, których organizatorzy stawiają przede wszystkim na satysfakcję uczestników. I choć z pewnością zorganizowanie eventu naszpikowanego specjalistyczną wiedzą z wąskiego zakresu tematycznego jest nie lada wyzwaniem, to warto inwestować w kontakt z klientami, których opinie pomogą w przyszłości rozwinąć produkt i zwiększyć korzyści z jego używania.

Źródło: SaldeoSMART

www.saldeo.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Taniaksiazka.pl w sieci influencerów
Stylizowane zdjęcia, hasztagi zalewające portale społecznościowe, wyzwania i zabawne filmiki – to zaskakujące sposoby młodego pokolenia na promowanie czytelnictwa. Zdaniem ekspertów Biblioteki Narodowej współczesna technologia komunikacyjna to jeden z głównych winowajców słabych statystyk w Polsce.
9 istotnych faktów PR z Konferencji PRON
10 maja 2019 roku mieliśmy okazję uczestniczyć w drugiej edycji Konferencji “Włącz się na PR”. Konferencja zorganizowana była przez stowarzyszenie PRON. Dziękujemy organizatorom za stworzenie po raz kolejny merytorycznej, branżowej przestrzeni do chłonięcia wiedzy i doświadczeń. Konferencja odbyła się w nowym budynku Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks....
Dlaczego i w jaki sposób rozwój mediów społecznościowych przyczynił się do rozpowszechnienia tego, co w Projekcie Computational Propaganda nazywa się „wiadomościami śmieciowymi” - tabloidyzacją, fałszywymi treściami, teoriami spiskowymi, propagandą polityczną?
Rok po RODO z punktu widzenia dziennikarza
Po niemal roku od wprowadzenia RODO sprawdziliśmy, jak największe agencje PR i firmy w Polsce reagują na dziennikarzy mających chęć otrzymywania od nich informacji i nawiązania z nimi kontaktu. Interesowało nas to, w jaki sposób odpowiadają na prośbę o przesyłanie informacji, jak nawiązują relację oraz czy są przygotowane na pytania o szczegóły przetwarzania...
Interaktywne lustra, nowatorskie koszyki – tak tradycyjni sprzedawcy walczą o klienta, który coraz chętniej robi zakupy w sieci, a co za tym idzie, rzadziej odwiedza salony sprzedaży. Sklepy internetowe nie pozostają dłużne, wprowadzając kolejne udogodnienia i usługi. Na handlowym wyścigu zbrojeń najbardziej zyskują dopieszczeni jak nigdy wcześniej klienci.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764