logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak pandemia wpłynęła na seksualne fantazje i co z tego wynika dla marketingu

   02.11.2020, przeczytano 1034 razy

Ponieważ nasz newsletter i CMO Insider są czytane głównie przez osoby dorosłe, raz na jakiś czas uważamy za stosowne, by poruszyć tzw. „dorosły” temat. Na przykład taki związany z tajemnicami alkowy. Cóż, na samym początku pandemii wydawało się, że lockdown , a dokładniej to, że spędzamy więcej czasu w domach, mając mniejszy dostęp do rozrywek, sprawić może, że krzywa przyrostu naturalnego odbije się w górę. Niestety wszystko wskazuje na to, że tak się nie stanie co zresztą przewidywało większość ekspertów przypominając, że w krajach, w których w ostatnich dekadach mieliśmy do czynienia z poważnymi epidemiami, liczba narodzin nie rosła, a wręcz spadała.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-pandemia-wplynela-na-seksualne-fantazje-i-co-z-tego-wynika-dla-marketingu,389037,artykul.html

Ponieważ, powtórzmy to raz jeszcze, nasz periodyk dociera głównie do dorosłych czytelników, pójdźmy w eksploracji tego tematu o krok dalej. Szczególnie, że dotarliśmy do ciekawego badania, które analizuje to, w jaki sposób pandemia wpłynęła na … nasze seksualne fantazje.

Aż 60% badanych przyznało, że w tym okresie ich częstotliwość, w porównaniu do wcześniejszego okresu, zmieniła się. Przy czym, 3 5% zadeklarowała, że zdarza im się to częściej, zaś nieco mniej, bo 26%, że rzadziej. Taka polaryzacja nie powinna dziwić, jeżeli weźmie się pod uwagę, że pandemia wpłynęła na ludzi w różny sposób, różne są więc także zmiany ich zachowań. Niezależnie od tego widać jednak, że wspólnym mianownikiem dla większości z badanych jest to, że obecna sytuacja odbiła się na sferze psychiki oraz potrzeb, również tych wysoce intymnych.

W badaniu zajęto się również „przyczyną” fantazji erotycznych. Osoby, które chcą porównać swoje preferencje z wynikami odsyła my do źródła, warto jednak zatrzymać się na jednej obserwacji: 65% badanych deklarowało, że ich fantazje dotyczą obszarów, które wg seksuologów mają wymiar „terapeutyczny”, podczas gdy zdecydowanie mniej osób deklarowało, że robią to, żeby się pobudzić (49%). Wynika z tego, że zmiany w sferze naszych fantazji erotycznych są reakcją organizmu na stres, zmiany, niepewność oraz szereg potrzeb, które w pandemicznej sytuacji nie zostają zaspokojone.

To zaś powinno zainteresować wszystkich marketerów po okresie, kiedy w komunikacji dominował przekaz # zostańwdomu , a następnie celebrowaliśmy powrót do (mniej lub większej, ale jednak) normalności, być może przyszedł czas, żeby spojrzeć głębiej na człowieka, jego emocje oraz to, w jaki sposób „30 sekundowy” spot może pomóc odnieść się do tego, co wymaga jak widać, pewnej formy zbiorowej terapii. Niekoniecznie przecież erotycznej, za to z całą pewnością odnosząc ej się do sfery emocjonalnych potrzeb.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764