logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak pandemia wpłynęła na seksualne fantazje i co z tego wynika dla marketingu

   02.11.2020, przeczytano 417 razy

Ponieważ nasz newsletter i CMO Insider są czytane głównie przez osoby dorosłe, raz na jakiś czas uważamy za stosowne, by poruszyć tzw. „dorosły” temat. Na przykład taki związany z tajemnicami alkowy. Cóż, na samym początku pandemii wydawało się, że lockdown , a dokładniej to, że spędzamy więcej czasu w domach, mając mniejszy dostęp do rozrywek, sprawić może, że krzywa przyrostu naturalnego odbije się w górę. Niestety wszystko wskazuje na to, że tak się nie stanie co zresztą przewidywało większość ekspertów przypominając, że w krajach, w których w ostatnich dekadach mieliśmy do czynienia z poważnymi epidemiami, liczba narodzin nie rosła, a wręcz spadała.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-pandemia-wplynela-na-seksualne-fantazje-i-co-z-tego-wynika-dla-marketingu,389037,artykul.html

Ponieważ, powtórzmy to raz jeszcze, nasz periodyk dociera głównie do dorosłych czytelników, pójdźmy w eksploracji tego tematu o krok dalej. Szczególnie, że dotarliśmy do ciekawego badania, które analizuje to, w jaki sposób pandemia wpłynęła na … nasze seksualne fantazje.

Aż 60% badanych przyznało, że w tym okresie ich częstotliwość, w porównaniu do wcześniejszego okresu, zmieniła się. Przy czym, 3 5% zadeklarowała, że zdarza im się to częściej, zaś nieco mniej, bo 26%, że rzadziej. Taka polaryzacja nie powinna dziwić, jeżeli weźmie się pod uwagę, że pandemia wpłynęła na ludzi w różny sposób, różne są więc także zmiany ich zachowań. Niezależnie od tego widać jednak, że wspólnym mianownikiem dla większości z badanych jest to, że obecna sytuacja odbiła się na sferze psychiki oraz potrzeb, również tych wysoce intymnych.

W badaniu zajęto się również „przyczyną” fantazji erotycznych. Osoby, które chcą porównać swoje preferencje z wynikami odsyła my do źródła, warto jednak zatrzymać się na jednej obserwacji: 65% badanych deklarowało, że ich fantazje dotyczą obszarów, które wg seksuologów mają wymiar „terapeutyczny”, podczas gdy zdecydowanie mniej osób deklarowało, że robią to, żeby się pobudzić (49%). Wynika z tego, że zmiany w sferze naszych fantazji erotycznych są reakcją organizmu na stres, zmiany, niepewność oraz szereg potrzeb, które w pandemicznej sytuacji nie zostają zaspokojone.

To zaś powinno zainteresować wszystkich marketerów po okresie, kiedy w komunikacji dominował przekaz # zostańwdomu , a następnie celebrowaliśmy powrót do (mniej lub większej, ale jednak) normalności, być może przyszedł czas, żeby spojrzeć głębiej na człowieka, jego emocje oraz to, w jaki sposób „30 sekundowy” spot może pomóc odnieść się do tego, co wymaga jak widać, pewnej formy zbiorowej terapii. Niekoniecznie przecież erotycznej, za to z całą pewnością odnosząc ej się do sfery emocjonalnych potrzeb.

Źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe

www.cmoinsider.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Black Friday i Cyber Monday: czy e-sklepy odrobią straty?
W ubiegłym roku Black Friday był rekordowy pod wieloma względami. Aż trzech na czterech polskich konsumentów deklarowało, że skorzysta z promocji w tym dniu i był to największy odsetek w Europie.[1] Znacznie wzrosła wtedy także wartość przeciętnego koszyka w sieci. W tym roku promocje mogą być szansą na częściowe odrabianie przez sklepy strat spowodowanych pandemią...
Targetowanie reklam radiowych online
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w Internecie. Firma AdTonos, wyspecjalizowana w obsłudze kampanii programatycznych, przez ostatnich dziesięć miesięcy wyemitowała aż 63 159 425...
Specjalizacja graficzna

Zawód ilustrator: Specjalizacja graficzna

Ktoś poszukuje grafika, może cię to zainteresuje? – piszą znajomi w dobrej wierze, po czym zupełnie niezaskoczona odkrywam, że ogłoszenie nie ma nic wspólnego z moją specjalizacją. Zawsze jednak dziękuję im za pamięć.
Nowe rozwiązania w Employer Branding powstają w odpowiedzi na skutki pandemii
Nigdy jeszcze odporność fizyczna i psychiczna pracowników nie miała tak dużego znaczenia dla efektywności biznesowej firm, jak obecnie w czasie trwającej pandemii. Pracodawcy zaczęli zauważać, że zdrowie i samopoczucie pracowników ma mocne przełożenie na prawidłowe funkcjonowanie organizacji w trudnym okresie. W efekcie na rynku pojawiają się nowe rozwiązania z...
Jak wykorzystać czas pandemii do usprawnienia customer experience naszej firmy?
Większość z nas uważa, że nasze decyzje zakupowe podejmowane są w sposób całkowicie racjonalny. Gros z nich jest jednak podświadomie dyktowana przez nasze nastroje. Wiele globalnych badań potwierdza, iż emocje są najważniejszym czynnikiem wpływającym na kreowanie architektury doświadczeń klienta oraz odbiór marki. Równie ważnym aspektem jest obsługa na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764