logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak pandemia zmieniła zachowania polskich użytkowników Internetu?

  PR 27.05.2022, przeczytano 551 razy

Jak zmieniły się zwyczaje konsumentów jeśli chodzi o korzystanie z Internetu w trakcie pandemii? Czy w sieci pojawili się nowi użytkownicy? Jakie treści były najpopularniejsze wśród odbiorców? Które media straciły, a które zyskały?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-pandemia-zmienila-zachowania-polskich-uzytkownikow-internetu,396047,artykul.html

Na to i inne pytania odpowiedzą Aleksandra Załęska, Head Of Audience Department (Gemius) oraz Marcin Niemczyk (Polskie Badania Internetu), którzy wspólnie przeprowadzą prelekcję na temat Internauta w czasach zarazy. Jak pandemia zmieniła zachowania polskich internautów? Prezentację ekspertów będzie można zobaczyć w trakcie tegorocznej edycji Forum IAB 2022: Transformacja na sterydach. Digital w czasach kryzysów, 8 czerwca o godz. 13:50.

Konsumenci w nowej rzeczywistości

W trakcie wystąpienia eksperci prześledzą, jak zmieniły się zwyczaje konsumentów jeśli chodzi o korzystanie z internetu podczas pandemii. Sprawdzą zarówno to, czy pandemia przyciągnęła do internetu nowych użytkowników, jak również czy wzrosła częstotliwość korzystania z tego medium. Przeanalizują popularność treści z wybranych kategorii tematycznych lub funkcjonalnych i pokażą, które z nich zyskały lub straciły odbiorców tylko na chwilę, a w przypadku których sposób korzystania zmienił się podczas pandemii na stałe. Wystąpienie oparte będzie o dane z badania Mediapanel, które od wielu lat jest rzetelnym źródłem wiedzy, danych i informacji dot. konsumentów i użytkowników internetu, telewizji i radia. Produkt będący owocem wspólnej pracy Gemiusa i PBI pomaga wielu podmiotom na rynku w podejmowaniu właściwych decyzji biznesowych.

- Ostatni rok był czasem dynamicznej transformacji rynku. Dzięki danym z badania Mediapanel jesteśmy w stanie zaprezentować zmiany oparte na tych samych, mierzonych pasywnie i w sposób ciągły, wskaźnikach. Nie ma więc pewniejszego źródła informacji, które tak wyczerpująco potrafiłoby odpowiedzieć na pytania dotyczące zmieniających się nieustannie zachowań konsumentów, korzystających z mediów tradycyjnych i digital – a takich pytań i wątpliwości w ostatnim czasie pojawia się naprawdę wiele! W naszym wystąpieniu na Forum IAB obalimy niektóre z funkcjonujących obiegowo mitów na temat „pandemicznych” zachowań odbiorców. Chcemy również zainspirować uczestników do korzystania z danych do potwierdzenia istniejących w świadomości społecznej przekonań i prawd. - Aleksandra Załęska, Head Of Audience Department, Gemius

Rzetelne dane w czasach dynamicznej transformacji to skarb

- Wydarzenia, z którymi musieliśmy wszyscy zmierzyć się w ostatnich dwóch latach oraz zmiany przez nie spowodowane doprowadziły do istotnej transformacji nie tylko świata cyfrowego ale świata w ogóle. Przedsiębiorstwa musiały dostosować swoje działanie nie tylko w zakresie swojej oferty, ale również w sposobie dotarcia do konsumentów, metodach utrzymania pracowników, a nawet w planowaniu pozyskiwania zasobów do produkcji czy dostarczania usług. Znajomość stanu społeczeństwa i trafność przewidywania nadchodzących trendów stała się nie tylko kluczem do rozwoju, ale przede wszystkim nieodzownym wymogiem przetrwania w nowej rzeczywistości. Jestem przekonany, że nadchodzący czas nadal będzie obfitował w intensywne zmiany, które wymagać będą innowacyjnych rozwiązań. Trudno mi sobie wyobrazić działania firm w tak turbulentnych czasach bez wnikliwej analizy danych, powiązanych nie tylko z działaniami marki, ale również z zachowaniem konsumentów i otoczenia. Cieszę się więc że eksperci Gemiusa od 20 lat opracowują dane będące największym w tej świata badaniem Internetu i cross-mediów. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu wspieramy Klientów w ich decyzjach i stanowimy część ich sukcesu. - Jakub Wysoczański, Chief Financial Officer, Head of Global Sales, Gemius

Źródło: Gemius S.A.

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764