logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak personalizowane reklamy mogą pomóc rozwijać marketplace’y?

  PR 26.04.2021, przeczytano 302 razy

RTB House opublikował raport „Efektywna promocja platform zakupowych poprzez  personalizowane reklamy”, omawiający w jaki sposób skupiające wielu dostawców platformy e-commerce mogą rozwinąć się dzięki rozwiązaniom martech i maksymalizować zwrot inwestycji z reklamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-personalizowane-reklamy-moga-pomoc-rozwijac-marketplace%E2%80%99y,391215,artykul.html

Pandemia COVID-19 wyraźnie uwydatniła, jak dużą wagę mają dziś platformy zakupowe.  Powracające lockdowny znacznie przyspieszyły obecny już na rynku trend wyraźnego zwrotu w kierunku e-commerce. Choć na przestrzeni minionego roku w znacznym stopniu skupiono się przede wszystkim na dynamicznym rozwoju Amazona, to ciekawych przypadków jest znacznie więcej. Również lokalne marketplace’y, przede wszystkim w Europie, odnosiły  sukcesy.   

- Europejskie marketplace’y prosperują tak dobrze, dlatego że każdy kraj zasadniczo stanowi niszę o potencjale milionów klientów. Już to wystarczy, aby utrzymać platformy zakupowe zrzeszające wielu dostawców specjalizujących się zarówno w ogólnych, jak i bardziej wyspecjalizowanych kategoriach usług i produktów – mówi Adrian Rybicki, Vice President of Sales w RTB House. – Kiedy weźmiemy pod uwagę również relatywnie wysoką stopę życia i kompetencje cyfrowe społeczeństwa, a następnie zestawimy je z dobrze rozwiniętym transportem i stosunkowo niewielkimi odległościami ułatwiającymi dostarczenie zamówień w krótkim czasie, dostrzegamy, że pod wieloma względami dla marketplace’ów to wprost idealne warunki do odniesienia sukcesu.

Mimo popularności lokalnych markeplace’ów, raport porusza również zagadnienia dotyczące wyzwań, przed którymi stają dziś platformy. Podczas gdy możliwości rozwoju związane z pandemią COVID-19 prawdopodobnie okażą się jedynie okresowe, giganci branży jak Amazon umacniają swoją pozycję. Rosnąca konkurencyjność na rynku skłania perspektywicznie myślących operatorów platform zakupowych do szukania zarówno doraźnych, jak i długookresowych rozwiązań marketingowych.

- Zamiast skupiać się na skuteczności reklam napędzających sprzedaż pojedynczych produktów, opowiedz ludziom o wysokich standardach obsługi, wskaźnikach satysfakcji klientów, polityce zwrotów czy kosztach dostawy. To tak istotne, dlatego że zaufanie prowadzi do lojalności, a lojalność ostatecznie dyktuje końcowe wyniki finansowe – tłumaczy Agnieszka Gilewska, Business Development Director w RTB House.

Kluczowe dane dotyczące marketplace’ów i kampanii retargetingowych:

  • Globalne wyniki sprzedaży dla branży e-commerce w 2021 r. mają sięgnąć nawet 4,2 biliona euro, co stanowić będzie wzrost o 14,3 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
  • W 2020 r. aż 57 proc. Brytyjczyków wybrało zakupy na marketplace’ach, w zestawieniu z jedynie 13 proc. klientów kupujących bezpośrednio na stronach internetowych danych marek.
  • Gumtree poprawiło skuteczność kierowania ruchu aż o 33 proc. dzięki zdywersyfikowaniu swoich strategii retargetingowych.
  • Wdrożenie Deep Learningu pozwoliło największej tureckiej platformie sprzedażowej  e-commerce, Trendyol, uzyskać aż 2,5-krotnie większy wolumen i wyższy zwrot z inwestycji niż przy standardowych kampaniach retargetingowych.
  • Przewaga krajowych firm na lokalnych rynkach staje się coraz bardziej widoczna. Dostawcy rozwiązań e-commerce, jak np. Allegro, generują aż 96 proc. ruchu w swoim kraju.

Raport „Efektywna promocja platform zakupowych poprzez personalizowane reklamy” wyjaśnia, w jaki sposób operatorzy internetowych marketplace’ów mogą jak najlepiej wykorzystać budżet reklamowy dzięki technologii Deep Learningu, maksymalizując zarazem zwrot z inwestycji i wskaźnik lojalności klientów.

  • Pełen raport dostępny jest TUTAJ.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764