logo
WIEDZA

Jak pisać teksty o produktach do sklepów internetowych?

redakcja  PR 09.01.2018, przeczytano 340 razy
ilustracja

Z dnia na dzień przybywa sklepów internetowych, konkurencja rośnie, a wraz z nią – walka o klienta i bycie na pierwszym miejscu. Zaistnienie w sieci i bycie na pierwszych stronach wyszukiwarek wymaga ciężkiej i długotrwałej pracy. Okazuje się, że najważniejsza nie jest cena. Klienci kierują się czymś całkowicie innym, kiedy wybierają sklep internetowy, w którym zrobią zakupy. Czy są to teksty w sklepie internetowym?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-pisac-teksty-o-produktach-do-sklepow-internetowych,35054,artykul.html

Sytuację z opisami produktów do sklepów internetowych można nakreślić za pomocą krótkiego przykładu. Zima to idealny moment na zakup ciepłej odzieży. Kurtka, płaszcz, obuwie. Wystarczy odwiedzić przed sezonem kilka sklepów internetowych, by sprawdzić, co aktualnie jest modne. Załóżmy, że w każdym odwiedzonym sklepie znajdziesz ten sam produkt – ta sama kurtka, ten sam płaszcz, te same kozaki. Każdy z tych sklepów oferuje produkt w całkowicie innej cenie, ale – co ważniejsze – przedstawia zupełnie inny opis produktu. W jednym można znaleźć długi tekst przedstawiający wszelkie zalety i korzyści płynące z zakupu. Inny zawiera jedynie informację o cenie i dostępnych rozmiarach. W jeszcze innym brakuje nawet informacji o dostępnych kolorach. Gdzie indziej – całkowity brak opisu. Ja już wiem, w którym sklepie klient zdecyduje się dokonać zakupu. Ty zapewne też.

Klient musi wiedzieć, co kupuje

Kiedy kupujemy produkty przez internet, nie mamy możliwości dotknięcia, sprawdzenia towaru, dokładnego go obejrzenia. Jednym słowem, tak ważna część zakupów jak „dotknięce” produktu jest dla nas niedostępna. Możemy liczyć wyłącznie na opis produktu w sklepie internetowym. Wszystko zależy więc od sprzedawcy. Dobry handlowiec zrobi wszystko, by sprzedać nawet najgorszej jakości produkt. Kiepski sprzedawca nie sprzeda nawet najlepszych produktów, jeśli opisy na jego stronie będą słabe bądź w ogóle ich nie będzie. I nie chodzi o to, by teksty o produktach zawierały wszystkie słowa rozpoczynające się od „naj”. Oczywiście kiedyś takie chwyty marketingowe działały. Dziś klienci są już dużo bardziej świadomi podczas robienia zakupów w sieci i wiedzą, na co zwracać uwagę. Dokonają zakupu tylko na podstawie konkretnych informacji i wiedzą, że jeśli są niezadowoleni, to mają możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni.

Jako sprzedawca musisz tworzyć opisy produktów zawierające zarówno wady, jak i zalety towaru. Nie kopiuj opisów z innych stron internetowych, nie opieraj się wyłącznie na informacjach podanych przez producenta. Nie licz na szczęście, tylko działaj.

Tworzenie opisów produktów

Tworząc opisy produktów, staraj się opisać jego cechy, a wystrzegaj się epitetów typu: „nowoczesne”, „modne”, „najczęściej kupowane”. Unikaj słów i określeń, które można przypisać wielu produktom. Warto wspomnieć o tych cechach, które możesz w prosty i konkretny sposób wyjaśnić. Kilka słów o ciepłych, nieprzemakalnych butach i zastosowanym w nich materiale zadziała lepiej niż najpiękniej brzmiące kłamstwa.

Postaw się w roli kupującego

Teksty o produktach powinny być przygotowane pod konkretną grupę odbiorców danego produktu. Warto pamiętać o tym, do kogo kieruje się opis – kobiety zwracają większą uwagę na wygląd kupowanych towarów, mężczyźni – na ich użyteczność. Kobietę do zakupu zachęci informacja o tym, że kurtka zimowa podkreśla kobiece kształty, z kolei mężczyzna zwróci uwagę na to, czy jest ciepła, wodoodporna i z dobrego materiału.

Warto zadziałać na emocjach

Nie chodzi o to, byś za wszelką cenę w opisie produktu zawierał informację o tym, że produkt jest najlepszy, najnowocześniejszy, najkorzystniejszy itp. Klient oczekuje konkretnych informacji, wyliczonych zalet i korzyści, jakie osiągnie. Każdą cechę produktu trzeba poprzeć opisem pożytku, jaki za sobą niesie. Informacja o tym, że kurtka ma wysoki kołnierz, może okazać się niewystarczająca. Warto dodać, że kołnierz ochroni przed wiatrem i zimnem w najchłodniejsze dni. Pamiętaj, że klient oczekuje wielu informacji – nawet tych, które wydają Ci się tak oczywiste, że aż zbędne, by o nich pisać.

Nie zapomnij o mechanizmie działania wyszukiwarek internetowych

W dzisiejszych czasach kiedy poszukujemy danego produktu, używamy do tego wyszukiwarek internetowych. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe potrafią pomóc nam odnaleźć sklep internetowy. Pamiętaj jednak, że to od tekstu, zawartych w nim słów i wyrażeń kluczowych zależy, na której pozycji znajdzie się Twój sklep internetowy w wyszukiwarce. Dobrzy copywriterzy potrafią stworzyć opisy produktów tak, by nie tylko trafiały do klienta i zwiększały sprzedaż, lecz także były wyłapywane przez wyszukiwarki internetowe.

Podczas tworzenia opisów produktów musisz zapomnieć o kopiowaniu opisów z innych stron czy sklepów internetowych. Twój opis musi być oryginalny i wyjątkowy – tylko tak osiągniesz zamierzony cel. Ponadto zbyt długie, nudne i ogólnikowe opisy nie docierają do klientów. Mało kto ma ochotę czytać elaboraty na kilka stron – najczęściej po pierwszych kilku nudnych zdaniach opuszczamy sklep. Zapomnij również o opisach produktów w formie prezentacji tego, co znajduje się na zdjęciu. Klient doskonale widzi ilustrację, fotografię i potrafi wyciągnąć z niej to, co jest dla niego ważne. Oczekuje konkretnych informacji, o których nie dowie się ze zdjęcia.

Wbrew pozorom tworzenie opisów produktów nie jest takie trudne. Czy robisz to dobrze, czy źle, dowiesz się po liczbie składanych zamówień i odwiedzin Twojego sklepu internetowego.

Źródło: Pasja Pisania

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Wyniki badania Brother Polska, przeprowadzonego wśród przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw pokazują, że 90 proc. polskich MŚP drukuje w technologii laserowej, ponieważ w przypadku organizacji jest ona wydajniejsza, szybsza i tańsza niż atrament. Firma stworzyła listę sześciu najważniejszych korzyści, jakie technologia druku laserowego może przynieść firmie....
Employer Branding sięga po rozrywkę
Rynek pracownika i wymagający coraz większych nakładów finansowych oraz  kreatywności  proces rekrutacji powoduje, że rośnie znaczenie działań employer branding. Dla świadomych pracodawców ważną rolę zyskuje realizacja strategii opartej na kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracowników, czyli employee experience. Działy HR odczuwają tę presję i szukają oryginalnych pomysłów...
DOOH jako nowoczesna forma tradycyjnego medium
Firmy, chcąc skutecznie dotrzeć do odbiorców i wyróżnić się na tle konkurencji korzystają z różnych kanałów komunikacji. Mając szeroki wybór sposobów promowania swoich produktów i usług, najchętniej korzystają z telewizji, prasy, radia i Internetu. Obok nich funkcjonuje także reklama zewnętrzna - najstarsza forma - która jest doskonałym uzupełnieniem kampanii reklamowych....
Nowoczesna reklama, czyli efekt DOOH
OOH, czyli „out of home advertising” to bardzo powszechna forma komunikacji reklamowej. Billboardy, plakaty i ulotki są na ulicach miast tak powszechne, że właściwie przestaliśmy zwracać na nie uwagę. I tu pojawia się problem, bo w interesie reklamodawcy jest to, by odbiorcy nie tylko zobaczyli, ale i zapamiętali przekaz reklamowy. Stawić czoła temu wyzwaniu można, inwestując w nowoczesne roz...
Siła reklamy mobilnej
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i zainteresowania, a markom pozwalały pozyskiwać klient...
 
piątek 20.04.2018, 64 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone