logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak pogłębić storytelling w kinie?

  PR 01.10.2018, przeczytano 549 razy
Mariusz Spisz, Prezes Zarządu Multikino Media

Wyjście do kina kojarzy się pozytywnie – z relaksem i wolnym czasem spędzanym z rodziną lub znajomymi. A dobry nastrój sprzyja… podatności na komunikat marketingowy. Stykając się z przekazem, będąc w dobrym humorze, lepiej zapamiętujemy daną reklamę oraz markę[1]. Natomiast formą przekazu, którą zapamiętujemy najlepiej, jest opowieść. Jest ona ponad dwudziestokrotnie lepiej zapamiętywana niż same fakty[2]. Warto więc szukać coraz to nowszych metod pogłębienia storytellingu w przestrzeni kinowej. Według ekspertów Multikino Media możliwości jest bardzo wiele. Są one związane m.in. ze specyfiką przestrzeni kinowej, kontekstem, w którym budujemy touchpointy oraz nowymi technologiami, wykorzystywanymi w kinie, takimi jak virtual reality.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-poglebic-storytelling-w-kinie,379569,artykul.html

Storytelling służy tworzeniu spójnej narracji wizerunkowej oraz budowaniu silnej, opartej na emocjach więzi z konsumentem. Tę więź zacieśniać można na bardzo różne sposoby – zależne między innymi od wartości i strategii marki, posiadanych narzędzi i… przestrzeni, jaką dysponujemy. Na przykład w marketingu w kinie bardzo istotny jest fakt, że w kinie odbiorca ma ściśle wyznaczoną trasę, po której się porusza. To bowiem daje wysokie prawdopodobieństwo, że zetknie się ze wszystkim touchpointami, jakie zaplanują na niej specjaliści od marketingu. Spotkanie ze światem marki może się zacząć się już od podejścia do kasy. Następnie konsument ma przed sobą do przejścia drogę prowadzącą do odpowiedniej sali. Tutaj ponownie – przed samym filmem – może napotkać kolejne fragmenty opowieści. Mogą one zostać zawarte na digital posters i video wall, czyli elektronicznych plakatach i ekranach, fotelach kinowych, schodach. Powtórzenie to jedna z bardzo ważnych technik marketingowych. Według wyników badań Martina Eisenda z Europejskiego Uniwersytetu Viadrina, opublikowanych w Journal of Advertising, optymalną liczbą zetknięcia się z marką, potrzebną do jej utrwalenia, jest dziesięć. Dlatego warto pomyśleć, jak wykorzystać wszystkie możliwości. Wystarczy dobry pomysł, aby każde miejsce w kinie stało się częścią historii marki – także toaleta!

Angażujący storytelling można budować także poprzez dodawanie do opowieści nowych aspektów i wartości, cennych z perspektywy odbiorcy. Opcję tę wykorzystała firma Colian, producent żelków Akuku!. Marka prowadzi właśnie działanie w kinach sieci Multikino, które ma na celu umilanie oglądania seansów najmłodszym widzom dzięki „Pufom dla Malucha” – specjalnym pufom, które mogą stać się wygodnym podwyższeniem kinowego fotela lub miękkim gadżetem do wtulenia. Korzyścią dodaną dla konsumenta do historii marki stała się wygoda i uprzyjemnianie czasu spędzanego – przeważnie – w gronie rodzinnym. Dzięki temu marka wpisała się w pozytywne doświadczenie dobrej zabawy i relaksu, jakim jest wizyta w kinie.

Jak jeszcze sprawić, aby story marki stało się bardziej angażujące? Można do tego celu wykorzystać virtual reality. Wirtualna rzeczywistość to technologia, która pozwala na zupełnie nową jakość komunikacji marki z odbiorcą. Choć wiążą się z nią liczne wyzwania – takie jak to, skąd wiadomo, w którą stronę skieruje swój wzrok odbiorca, jak ma zobaczyć to, co chcemy mu pokazać lub jak pokazywać zbliżenia – jednocześnie otwiera całkowicie nowe możliwości i perspektywy. Na zagospodarowanie poprzez opowieść marki czeka znacznie większa przestrzeń, niż w tradycyjnej reklamie. Poszerzają się ramy tego, co można zobaczyć (a więc i tego, co można pokazać). W porównaniu z klasycznym wideo, w virtual reality opowieść staje się wielowymiarowa. Co jednak najważniejsze, jest także bardziej skuteczna. Według badań instytutu badawczego Nielsen reklamę w technologii VR jesteśmy skłonni zapamiętać osiem razy lepiej niż tradycyjne materiały wideo, a także dwa razy chętniej dzielimy się nią z innymi.

Źródło: Multikino Media Sp. z o. o.

www.multikinomedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764