logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?

  PR 26.03.2018, przeczytano 724 razy

W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. Sprawdź najnowszą analizę Gemiusa poświęconą aktywnościom online Polaków w poszczególnych województwach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-polacy-korzystaja-z-internetu-w-poszczegolnych-wojewodztwach,35933,artykul.html

Średnio 2 godziny i 6 minut dziennie w sieci

W lutym 2018 roku internauci w Polsce spędzili w sieci średnio 2 godz. i 6 min (źródło: badanie Gemius/PBI, luty 2018 roku). Najwięcej czasu na przeglądanie internetu poświęcili mieszkańcy Mazowsza. Średni czas surfowania przypadający na jednego mieszkańca województwa mazowieckiego wyniósł 2 godz. 21 min dziennie. Na drugim miejscu uplasowały się województwa łódzkie i śląskie, gdzie średni dzienny czas spędzony przez użytkownika w sieci był równy 2 godz. i 13 min. Tylko w trzech województwach mieszkańcy spędzili w internecie mniej niż dwie godzinny dziennie. Najkrócej po sieci surfowali mieszkańcy województwa kujawsko-pomorskiego (1 godz. 58 min), lubuskiego (1 godz. 57 min) i opolskiego (1 godz. 52 min).

ilustracjastrzałka

Pomorskie z największym udziałem kobiet w sieci

W przeważającej części województw większy odsetek internautów stanowili mężczyźni. Tylko w dwóch z szesnastu udział kobiet wśród korzystających z sieci przekroczył 50 proc. Najbardziej „kobiecymi” województwami było pomorskie (52 proc.) oraz mazowieckie (51 proc.). Z kolei największy odsetek panów surfujących po sieci odnotowano w Świętokrzyskiem i Lubuskiem (54 proc. mężczyzn i 46 proc. kobiet). Również w tych województwach różnica między udziałem kobiet i mężczyzn korzystających z internetu była największa.

ilustracjastrzałka

W Lubuskiem 23 proc. internautów korzysta wyłącznie z urządzeń mobilnych

Gemius sprawdził, za pomocą jakich urządzeń internauci łączyli się z siecią w lutym bieżącego roku. We wszystkich województwach większość osób korzystała z internetu zarówno przy użyciu komputerów, jak i urządzeń mobilnych. W województwie mazowieckim odsetek ten wynosił aż 70 proc., a w Lubuskiem tylko 55 proc. Pozostałe 45 proc. internatów województwa lubuskiego wybrało tylko jeden rodzaj urządzenia do surfowania po sieci: 22 proc. korzystało z komputerów osobistych i laptopów, a 23 proc. z urządzeń mobilnych. Odsetek osób łączących się z internetem wyłącznie za pomocą smartfonów i tabletów w Lubuskiem był najwyższy ze wszystkich województw. W pozostałych odsetek internautów wyłącznie mobilnych nie przekroczył 20 proc. W województwie opolskim z kolei odnotowano najwyższy udział osób, które łączyły się z siecią tylko za pomocą komputerów osobistych i laptopów (ponad 26 proc.), a najniższy odsetek, niespełna 18 proc., był w województwie pomorskim.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764