logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jak polskie e-sklepy radzą sobie z GA4?

  PR 29.01.2024, przeczytano 410 razy
ilustracja

1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce. Jak na tę zmianę zareagowały polskie e-sklepy? Na te pytanie odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y Sempai. IAB Polska objął patronat nad wydawnictwem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-polskie-e-sklepy-radza-sobie-z-ga4,402902,artykul.html

1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce. 

  • Jak na to zareagowały polskie e-sklepy? 
  • Czy masowo zaczęły wdrażać Google Analytics 4 na ostatnią chwilę? 
  • A może już wcześniej przygotowały się i zaimplementowały inne narzędzie do analizy danych?
  • Co o zmianie narzędzia do analityki uważają specjaliści?

Na te pytania odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y, przygotowany przez SEMPAI we współpracy z pięcioma polskimi silnikami e-commerce: AtomStore, Comarch, IdoSell, Selly, Shoper, a także ekspertami z branży: Joanną Horoszko, Maciejem Lewińskim, Damianem Ramsem, Marcinem Wsółem i Martyną Zastrożną.  

Link do Raportu:  https://bit.ly/raportGA4_sempai_x_iabpolska.

Przez ostatnie pół roku zbieraliśmy informacje, analizowaliśmy dane i weryfikowaliśmy fakty. W efekcie powstał 89-stronicowy raport, składający się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęciliśmy omówieniu narzędzia, jakim jest Google Analytics 4. W drugim zaprezentowaliśmy opinie ekspertów na temat tego nowego rozwiązania od Google. W trzecim przedstawiliśmy wyniki przeprowadzonych ankiet dotyczące wdrożenia usługi GA4 przez polskie e-commerce’y. W czwartym – ostatnim rozdziale – wskazaliśmy wyzwania, jakim w związku z migracją z Universal Analytics na Google Analytics 4 musieli stawić czoła zarówno nasi klienci, jak i dostawcy silników e-commerce. Wierzymy, że efekt naszej wspólnej pracy będzie cenną dawką wiedzy dla polskiej branży e-commerce – szczególnie dla e-sklepów stojących przed koniecznością podjęcia decyzji o wdrożeniu GA4 oraz przygotowujących się do tego procesu. – komentują autorzy raportu.

Co o raporcie mówią specjaliści?

Lektura raportu pozwala stwierdzić, że został starannie opracowany przez praktyków usługi. Szczególnie cieszą detale, jasno dające do zrozumienia, że autorzy codziennie zmagają się z nowymi wyzwaniami dostarczonymi przez GA4. Ponadto dobrze jest poznać opinię nie tylko osób znanych w branży, jak również specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie usługi na popularne saas’y. Pozwala to spojrzeć na pojawiające się problemy pod innym kątem – tak o Raporcie powiedział Marcin Główczyński, Digital Analytics Expert w Sempai.

Źródło: IAB Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations
55% specjalistów zajmujących się komunikacją uważa, że w bieżącym roku organizacjom, dla których pracują może zagrażać kryzys.
Influenza. Mroczny świat influencerów: Jakub Wątor prześwietla branżę influencerską
10 kwietnia swoją premierę ma książka Jakuba Wątora „Influenza. Mroczny świat influencerów” wydana przez Wydawnictwo Agora. Autor prześwietla polską branżę influencerską i przygląda się karierom wpływowych twórców internetowych, m.in. Friza, Boxdela, Fagaty, Krzysztofa Gonciarza, Marty Linkiewicz, Żurnalisty, Andziax i wielu...
Raport Aplikuj.pl o upskillingu i reskillingu
Według danych z najnowszego raportu Aplikuj.pl radykalna modyfikacja kariery zawodowej jest zjawiskiem równie częstym, co rozwój na obecnym stanowisku. Czy możemy już mówić o nowym trendzie na polskim rynku pracy? IAB Polska oraz Standard kwalifikacji digital marketingowych DIMAQ zostali patronami honorowymi raportu.
 Marketing w wyszukiwarkach dla NGO - poradnik
O co zadbać, aby pojawiać się w wynikach wyszukiwania? Gdzie szukać pomysłów i jak pisać treści, aby Google chciało je wyświetlać? Jak reklamować swoją organizację bez nadwerężania budżetu? Grupa Robocza SEM IAB Polska opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do specjalistów z organizacji pozarządowych.
Jak reklamować organizację w internecie bez dużego budżetu? Poradnik
Widoczność w internecie to dziś „być albo nie być” nie tylko dla podmiotów komercyjnych, ale także dla organizacji pozarządowych, których model finansowania nie pozwala na przeznaczanie dużych budżetów na marketing. Tzw. trzeci sektor nie jest jednak skazany na internetowy niebyt. Przeciwnie, eksperci Grupy Roboczej SEM IAB Polska podpowiadają...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764