logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jak polskie e-sklepy radzą sobie z GA4?

  PR 29.01.2024, przeczytano 833 razy
ilustracja

1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce. Jak na tę zmianę zareagowały polskie e-sklepy? Na te pytanie odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y Sempai. IAB Polska objął patronat nad wydawnictwem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-polskie-e-sklepy-radza-sobie-z-ga4,402902,artykul.html

1 stycznia 2024 r. minęło pół roku od momentu, gdy standardowe usługi w Universal Analytics przestały przetwarzać dane. To ważna zmiana, szczególnie w branży e-commerce. 

  • Jak na to zareagowały polskie e-sklepy? 
  • Czy masowo zaczęły wdrażać Google Analytics 4 na ostatnią chwilę? 
  • A może już wcześniej przygotowały się i zaimplementowały inne narzędzie do analizy danych?
  • Co o zmianie narzędzia do analityki uważają specjaliści?

Na te pytania odpowiada Raport o stanie wdrożenia GA4 przez polskie e-commerce’y, przygotowany przez SEMPAI we współpracy z pięcioma polskimi silnikami e-commerce: AtomStore, Comarch, IdoSell, Selly, Shoper, a także ekspertami z branży: Joanną Horoszko, Maciejem Lewińskim, Damianem Ramsem, Marcinem Wsółem i Martyną Zastrożną.  

Link do Raportu:  https://bit.ly/raportGA4_sempai_x_iabpolska.

Przez ostatnie pół roku zbieraliśmy informacje, analizowaliśmy dane i weryfikowaliśmy fakty. W efekcie powstał 89-stronicowy raport, składający się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęciliśmy omówieniu narzędzia, jakim jest Google Analytics 4. W drugim zaprezentowaliśmy opinie ekspertów na temat tego nowego rozwiązania od Google. W trzecim przedstawiliśmy wyniki przeprowadzonych ankiet dotyczące wdrożenia usługi GA4 przez polskie e-commerce’y. W czwartym – ostatnim rozdziale – wskazaliśmy wyzwania, jakim w związku z migracją z Universal Analytics na Google Analytics 4 musieli stawić czoła zarówno nasi klienci, jak i dostawcy silników e-commerce. Wierzymy, że efekt naszej wspólnej pracy będzie cenną dawką wiedzy dla polskiej branży e-commerce – szczególnie dla e-sklepów stojących przed koniecznością podjęcia decyzji o wdrożeniu GA4 oraz przygotowujących się do tego procesu. – komentują autorzy raportu.

Co o raporcie mówią specjaliści?

Lektura raportu pozwala stwierdzić, że został starannie opracowany przez praktyków usługi. Szczególnie cieszą detale, jasno dające do zrozumienia, że autorzy codziennie zmagają się z nowymi wyzwaniami dostarczonymi przez GA4. Ponadto dobrze jest poznać opinię nie tylko osób znanych w branży, jak również specjalistów odpowiedzialnych za wdrożenie usługi na popularne saas’y. Pozwala to spojrzeć na pojawiające się problemy pod innym kątem – tak o Raporcie powiedział Marcin Główczyński, Digital Analytics Expert w Sempai.

Źródło: IAB Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Connected TV bez tajemnic – poradnik reklamy CTV
Co drugie mieszkanie w Polsce wyposażone jest w telewizor podłączony do internetu. Urządzenie, które użytkownikom daje dostęp do treści telewizyjnych, ale też wideo na żądanie, aplikacji czy streamingu muzyki dla branży reklamowej jest nowym, dynamicznie rosnącym ekosystemem reklamowym. Szacunki mówią, że na reklamę w środowisku CTV marketerzy w Polsce wydają...
Raport Adlook: Targetowanie demograficzne nie działa
Adlook, globalna firma technologiczna specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu reklamy cyfrowej, opublikowała raport, który rzuca światło na fundamentalne problemy związane z targetowaniem demograficznym w kampaniach reklamowych.
Wartość personalizacji. Raport IAB Europe
Ponad 50% konsumentów w UE woli reklamy dopasowane do ich potrzeb. Co więcej, wielu z nich zdaje sobie sprawę, że personalizacja reklam jest kluczowym elementem finansowania bezpłatnych usług online. Takie dane dzisiaj opublikował IAB Europe, który w najnowszym raporcie prezentuje wyniki badania przeprowadzonego przez Kantar Media na temat stosunku użytkowników do...
Premiera Raportu Rocznego OOHlife Izby Gospodarczej
Tegoroczna edycja Raportu Rocznego OOHlife Izby Gospodarczej ujrzy światło dzienne już 16 kwietnia. To kompleksowe podsumowanie najważniejszych wydarzeń oraz zmian, jakie zaszły w branży reklamy zewnętrznej w 2024 roku.
Silna marka na Instagramie: bezpłatny e-book Harbingers
Agencja digital marketingowa Harbingers publikuje bezpłatny e-book Wyróżnij się w tłumie i zbuduj silną markę na Instagramie, w którym dzieli się widzą oraz pokazuje, jak robią to najlepsi. Instagram Reels generują aż 22% więcej interakcji niż tradycyjne posty – to nie kolejny trend, a realna szansa na rozwój marki w digitalu. Ale ilu liderów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764